(Hina/EPA)
Nizozemski pivar Heineken izvijestio je u srijedu da je u 2019. povećao dobit i prihode, izdvajajući dvoznamenkasti rast prodaje na kraju godine u Brazilu, Vijetnamu i Kambodži.
Neto prihodi porasli su prošle godine 6,6 posto, na 23,97 milijardi eura, izvijestio je drugi po veličini pivar u svijetu.
Neto dobit poskočila je 13,2 posto, na 2,17 milijardi eura.
Konsolidirani obujam prodaje porastao je 3,1 posto, pri čemu je prodaja brenda Heineken poskočila 8,3 posto, najsnažnije u više od deset godina.
U Heinekenu ističu da su rezultati u regiji koja obuhvaća Afriku, Bliski istok i srednju Europu bolji nego što su očekivali, nasuprot nešto slabijoj izvedbi u azijsko-pacifičkoj regiji i u Europi.
Samo u posljednja tri prošlogodišnja mjeseca obujam prodaje porastao je 4,1 posto, zahvaljujući snažnom skoku u Brazilu, Vijetnamu i Kambodži.
Dobit im je u cjelini gledano najviše porasla u Aziji, posebno u Vijetnamu, Heinekenovom drugom tržištu po profitabilnosti, te u Sjevernoj, Južnoj i srednjoj Americi. U toj se regiji kompanija nedavno proširila na Brazil a uključuje i njezino najveće tržište, ono Meksika.
U 2020. očekuju veće prihode na temelju većeg obujma prodaje i viših cijena, te okretanja potrošača skupljim vrstama piva. Među pozitivnim faktorima izdvajaju i niže cijene hmelja i aluminija koji bi trebali poduprijeti rast operativne dobiti za pet do šest posto, pod uvjetom da ne iskrsnu nepovoljni ekonomski i politički događaji.
Napominju da trenutno ne mogu procijeniti razmjere ni trajanje utjecaja koronavirusa na gospodarstvo i poslovanje.
"Oprezni smo, upravo analiziramo situaciju a sigurno se ne može govoriti o paralizi, to bi bila prekrupna riječ. Nekih će posljedica ipak biti", kazao je u telekonferenciji s novinarima izvršni direktor Jean-Francois van Boxmeer.