(Hina/EPA)
Nizozemsko-britanski proizvođač robe za široku potrošnju Unilever izvijestio je u četvrtak da mu je dobit u 2019. bila za trećinu manja nego u godini ranije, najavljujući stratešku analizu globalnog poslovanja sa čajem.
Dobit prije poreza iznosila je u 2019. godini 8,29 milijardi eura.
Prihodi su porasli dva posto, na 51,98 milijardi eura. Kada se isključe promjene valutnih tečajeva i prodaja odnosno kupnja imovine, veći su 2,9 posto. Pritom je obujam prodaje porastao 1,2 posto a cijene 1,6 posto.
„Zabilježili smo snažan rast na tržištima u nastajanju i u našem odjelu proizvoda za održavanje kućanstva. Ukupan rast bio je nešto ispod ciljanog raspona zbog usporavanja u četvrtom tromjesečju”, rekao je izvršni direktor Alan Jope.
Ove bi godine organski rast trebao biti u donjoj polovini višegodišnjeg raspona od tri do pet posto, pri čemu bi bolji rezultati trebali biti ostvareni u drugoj polovini godine. U prvih šest mjeseci rast bi trebao biti ispod tri posto, procjenjuju u grupi.
Najavljuju i stratešku analizu globalnog poslovanja sa čajem, zbog usporavanja prodaje tradicionalnog crnog čaja na razvijenim tržištima, budući da su se potrošači počeli okretati biljnim čajevima.
Crni čaj dominantan je dio Unileverova poslovanja sa čajem, istaknuo je financijski direktor Graeme Pitkethly, podsjećajući da se prodaje u 60 zemalja i godišnje generira tri milijarde eura prihoda.
"Razmotrit ćemo sve mogućnosti za taj dio poslovanja", uključujući i djelomičnu ili kompletnu prodaju, kazao je Pitkethly,