Istraživanje o navikama potrošača u Hrvatskoj, koje je u suradnji sa zagrebačkim Ekonomskim fakultetom proveo HGK, pokazalo je da hrvatski građani nisu više, kao prije, lojalni jednom trgovačkom lancu, nego u jednom mjesecu kupuju u njih više od četiri, javlja HRT.
Pri odabiru nam je najvažnija blizina trgovine, pa povoljna cijena, ali sve više privlače nas i akcije. Drastična poskupljenja očito su utjecala i na promjenu potrošačkih navika. Trošimo sve više, a kući nosimo sve manje. Ma koliko preračunavali, na kraju teško uspijevamo nešto uštedjeti. Osobito na hrani.
Da su katalozi i reklamni letci postali popularno štivo, svjedoče i trgovci. Interes za proizvodima koji su "na akciji" drastično raste.
No bez obzira na poskupljenja, kupuje se i dalje, potrošnja ne pada. Prosječna hrvatska plaća isplaćena prošlog mjeseca iznosila je 1322 eura, u odnosu na lani veća je za 166 eura. Dio građana kojima je plaća rasla mogu držati tempo s porastom cijena.
- Oni su ti koji drže cijene na visokoj razini, jer kupuju koliko god da košta, naglasila je prof. dr. sc. Marijana Ivanov, Ekonomski fakultet u Zagrebu.
Konkurencija je među trgovcima velika, ističu u HGK, cijene imaju važnu ulogu pri odabiru trgovine.
- Tako da oni koji će u narednom periodu kada dolazi blagdanska potrošnja imati konkurentne cijene sigurno će biti posjećeno od puno većeg broja kupaca, istaknula je Maja Bogović, HGK, direktorica Sektora za trgovinu.
Pred nama je vrijeme kada ćemo trošiti još i više. Cijene će možda neke šokirati, no koliko ćemo na kraju potrošiti, ovisit će o stanju u novčaniku.