ZAGREB

HŽPP: U sklopu EU projekta isporučen zadnji vlak za gradsko-prigradski prijevoz

| Autor: Hina
(Hina/EPA)

(Hina/EPA)


U sklopu projekta "Obnova voznog parka HŽ Putničkog prijevoza novim elektromotornim vlakovima" u promet je pušteno svih 11 elektromotornih vlakova za gradsko-prigradski prijevoz, a nastavlja se proizvodnja 10 vlakova za regionalni prijevoz, priopćeno je u ponedjeljak iz HŽ Putničkog prijevoza (HŽPP). 

Projekt "Obnova voznog parka HŽ Putničkog prijevoza novim elektromotornim vlakovima" sufinancira se iz Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014.-2020., ukupna procijenjena vrijednost projekta je 171,7 milijuna eura, a EU potpora iznosi 116,8 milijuna eura.

S obzirom da je u sklopu projekta predviđena isporuka 11 vlakova za gradsko-prigradski i 10 vlakova za regionalni prijevoz, nastavlja se proizvodnja regionalnih vlakova koji će voziti na elektrificiranim prugama u RH, odnosno relacijama Zagreb-Novska-Vinkovci-Tovarnik, Zagreb-Sisak-Novska, Zagreb-Koprivnica, Zagreb-Karlovac-Ogulin-Rijeka, Vinkovci-Vukovar i Zagreb-Zabok. U drugoj polovici srpnja u prometu će biti prvi vlak za regionalni prijevoz, najavlju iz HŽ Putničkog prijevoza. 

Prvi, pak, vlakovi za gradsko-prigradski prijevoz, koje je proizvela tvrtka Končar-Električna vozila, u promet su pušteni u prosincu 2022. godine.  

Elektromotorni vlakovi za gradsko-prigradski prijevoz postižu brzinu do 160 kilometara na sat, vlakovi su četverodijelne niskopodne kompozicije opremljene rampama za ulazak i izlazak osoba u invalidskim kolicima i prostorom za bicikle, a kompletan putnički prostor je pod videonadzorom.

Gradsko-prigradski vlakovi imaju osam vrata na svakoj strani vlaka, sjedala su izvedena većinom kao jednosjedi, a kapacitet im je 130 sjedećih i 385 stajaćih mjesta.

Uz vizualne i audio najave kolodvora i stajališta, putnicima u vlaku omogućen je besplatan pristup internetu (WiFi).

Duljina vlaka iznosi 75 metara, a u prometu je moguće spajanje dva do tri vlaka čime je osiguran veći kapacitet.

Pomoću sustava rekuperativnog kočenja omogućena je proizvodnja električne energije za napajanje vlaka, pri čemu se višak energije vraća u kontaktnu mrežu. Rekuperativnim kočenjem ostvaruje se povrat električne energije od oko 26 posto od ukupno preuzete energije iz mreže, čime se postiže veća energetska učinkovitost, objašnjava se u priopćenju.

Iz HŽ Putničkog prijevoza ističu kako je projekt nabave novih vlakova u skladu s ciljevima Strategije prometnog razvoja Republike Hrvatske 2017.-2030. te Europskoga zelenog plana, kojim Europska unija želi potaknuti građane na učestalije korištenje željezničkog prijevoza kao ekološki najučinkovitijeg i cjenovno najpristupačnijeg oblika prijevoza.

"Novi vozni park HŽPP-a znatno će unaprijediti kvalitetu usluge i ostvariti doprinos u smanjenju onečišćenja okoliša. Uz niže operativne troškove i mogućnost povećanja frekvencije vožnji, građanima diljem Hrvatske bit će omogućen znatno pouzdaniji, udobniji i učinkovitiji željeznički prijevoz", navodi se u priopćenju.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter