GLAZBENA PEDAGOGIJA

ODRŽAN SEDMI MEĐUNARODNI SIMPOZIJ: Aktualne teme i saznanja o glazbenoj pedagogiji - online

Osim iz Hrvatske, simpozij su pratili sudionici iz Albanije, Austrije, Belgije, Bosne i Hercegovine, s Cipra, iz Crne Gore, Grčke, Francuske, Irske, Italije, Izraela, Kosova, Litve, Mađarske, Njemačke, Poljske, Sjedinjenih Američkih Država, Slovenije, Srbije, Turske i Velike Britanije

| Autor: Vanesa BEGIĆ
Simpozij glazbene pedagogije

Simpozij glazbene pedagogije


Od 13. do 15. svibnja u virtualnom okruženju održan je Sedmi međunarodni simpozij glazbenih pedagoga.

Prijavila su se 292 sudionika iz 22 države. Osim iz Hrvatske, pratili su ga sudionici iz Albanije, Austrije, Belgije, Bosne i Hercegovine, s Cipra, iz Crne Gore, Grčke, Francuske, Irske, Italije, Izraela, Kosova, Litve, Mađarske, Njemačke, Poljske, Sjedinjenih Američkih Država, Slovenije, Srbije, Turske i Velike Britanije.

Prvi dan započeo je svečanim otvaranjem na kojemu su govorili prorektorica za studente, obrazovne programe i suradnju, izv. prof. dr. sc. Mirjana Radetić-Paić, dekan Muzičke akademije u Puli, izv. prof. art. Dražen Košmerl, predstavnici najvećih europskih glazbenih udruga, dr. Isolde Malmberg (EAS), dr. Stefan Gies (AEC) i dr. Bogunović (RnPM). Simpozij je nakon uvodničara otvorila predsjednica znanstvenog i organizacijskog odbora, izv. prof. dr. sc. Sabina Vidulin.

Nove paradigme

Pozvano predavanje održao je Stefan Gies na temu novih paradigmi u glazbenoj pedagogiji čime je ilustrirao kakve se promjene očekuju u sektoru i koje su mogućnosti djelovanja. Nakon toga uslijedila je prva glazbeno-pedagoška sesija u kojoj su izlagale Gwen Moore iz Irske na temu korištenja pristupa Music Futures, Marina Gall iz Velike Britanije na temu inkluzivnosti u obrazovanju učitelja glazbe, dok su Marita Kerin i Lorraine O' Connell iz Irske govorile o utjecaju COVID-19 na glazbenu praksu.

Uslijedila je sesija Sociologija glazbe koju su pripremili njemački znanstvenici. Andrea Welte i Corinna Eikmeier izlagale na temu glazbene improvizacije s mladim useljenicima. Verena Bons, Johanna Borchert, Thade Buchborn i Wolfgang Lessing ukazali su na to kako članovi Musikvereine doživljavaju svoj rad unutar glazbenih obrazovnih ustanova, dok je Peter Mall govorio o glazbenom obrazovanju u postmodernom društvu.

Neuropsihološka metoda

Nakon glazbenoga programa koji su pripremili profesori i studenti Muzičke akademije u Puli, a koji je prikazivan tijekom trodnevnog simpozija u pauzama s izlaganja, u popodnevnoj sesiji Muzikoterapije sudjelovale su kolegice iz Slovenije i SAD-a. Albinca Pesek govorila je o neuropsihološkoj akustičkoj metodi dr. Alfreda Tomatisa, Špela Loti Knoll o susretu dvaju identiteta, terapeut vs. glazbeni pedagog, dok je Lysa Jean Farmer sudionike upoznala s Crystal Sound Balancing metodom.

Prvi dan simpozija završen je predstavljanjem dviju knjiga. Knjigu koja proizlazi iz istraživačkog projekta provedenog u osam europskih država naziva "Škole na koncertima: 'ugađanje' za glazbeno iskustvo", prikazali su urednici Andreas Bernhofer, Peter Mall i Sabina Vidulin. Znanstvenu knjigu "Spoznajno-emocionalno slušanje glazbe u školi" predstavile su autorice knjige Sabina Vidulin, Marlena Plavšić i Valnea Žauhar, a o knjizi su govorili recenzenti Senad Kazić, Blanka Bogunović i Branka Rotar Pance. Predstavljanje knjige vodila je Lada Duraković.

Škole na koncertima

Drugi dan Simpozija započeo je sesijom "Obrazovni istraživački projekti". O europskom istraživačkom projektu "Škole na koncertima" govorili su Sabina Vidulin (Hrvatska), Andreas Bernhofer (Austrija), Peter Mall (Njemačka) i Gabriela Karin Konkol (Poljska), nakon čega su uslijedila izlaganja kolega s austrijskog Mozarteuma: Anna Maria Kalcher govorila je o glazbenoj kreativnosti, Christoph Blatzer o načinima vježbanja metodom biofeedback, Elisabeth Eder o strategijama memoriranja glazbe, dok su Andreas Bernhofer i Mathias Märzinger istaknuli važnost učeničkih koncertnih doživljaja.

Nakon glazbenih točaka u sesiji "Psihologija glazbe" o izazovima profesionalnog razvoja izlagao je Michele Biasutti iz Italije dok je Anna Antonina Nogaj iz Poljske govorila o učenicima s posebnim potrebama. Blanka Bogunović iz Srbije upoznala je nazočne s doprinosom roditelja motivaciji i vježbanju na početku učenja instrumenta, a kolegice iz Slovenije Katarina Habe i Tanja Kajtna o razlikama u subjektivnom doživljaju dobrobiti tijekom lockdowna između studenata glazbe i sporta.

- Kolegice iz Hrvatske, Ana Butković i Ilijana Modrušan govorile su o odnosu osobina ličnosti i sigurnosti u sebe kod studenata muzičke akademije, dok su Nikolina Levak i Valnea Žauhar propitivale odnos glazbenih preferencija i navika slušanja glazbe kod srednjoškolaca. Zadnja sesija drugoga dana posvećena je ponovno glazbenoj pedagogiji, kazala je Sabina Vidulin, koja je potom izlagala na temu holističkog pristupa slušanju glazbe iz vizure općeobrazovne, srednje i glazbene škole.

Vesna Svalina imala je temu primjene informacijsko-komunikacijske tehnologije u instrumentalnoj glazbenoj nastavi, a njezina kolegica iz Crne Gore, Jelena Martinović Bogojević usporedila je kompetencije učitelja glazbe iz Crne Gore i Slovenije. U zadnjem bloku drugog dana izlagala je Branka Rotar Pance (Slovenija) na temu "Glazbene olimpijade", Judit Varadi s temom "Glazba u zraku" i Kent Peter Nelson o studiji slučaja o strategijama učenja glazbenika s disleksijom, dok je njegov gost ukazao na vlastiti životni put kao glazbenik disleksičar.

Muzikologija i solfeggio

Trećega dana održana su izlaganja iz dviju sesija: Muzikologije i Solfeggia, a predstavljen je i zbornik "Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena 7" (urednica Sabina Vidulin), te je okruglim stolom i generiranjem zaključaka Simpozij službeno zaključen.

U sesiji Muzikologije izlagale su predavačice iz Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Slovenije i Srbije. Ivana Tomić Ferić i Katica Burić Ćenan govorile su o povijesti glazbenog obrazovanja u Kraljevini Dalmaciji, Lana Šehović Paćuka o putovima glazbene edukacije žena u austrougarskom Sarajevu, Lada Duraković o glazbenom odgoju u Puli u srednjim školama pod talijanskom upravom, Darja Koter o ulozi muzikoloških predmeta u povijesti ljubljanske akademije.

Ira Prodanov, Nataša Crnjanski i Milan Milojković upoznali su sudionike s radionicom "Umjetnost-komunikacija-mediji", dok je Jelka Vukobratović govorila o vezama muzikologije i glazbene pedagogije.

U sesiji Solfeggio sudjelovali su stručnjaci iz Hrvatske, Bosne i Hercegovine i Srbije. Senad Kazić i Nerma Hodžić-Mulabegović govorili su o pitanju uspješnosti kontinuirane provedbe online-nastave solfeggia, Katarina Zadnik o učenju na daljinu, Milena Petrović i Sara Savović o solfeggiu kao sveučilišnoj e-učionici. Admir Kustura propitivao je mogućnosti EarMaster Cloud platforme, dok je Zlata Životić izlagala o prednostima i ograničenjima vokalne interpretacije u online-nastavi solfeggia.

Predsjednica znanstvenoga i organizacijskoga odbora, ujedno i utemeljiteljica Simpozija, izv. prof. dr. sc. Sabina Vidulin izjavila je da "iako je simpozij pripreman u posebnim okolnostima i uz specifičan način organizacije, novi koncept pokazao se iznimno uspješan: sedam područja, osam voditelja sesija, ciljani odabir izlagača (po pozivu), partnerstva s međunarodnim udrugama, izlaganja i koncerti, a sve s ciljem predstavljanja novih istraživanja te edukacije studenata i profesora glazbe. S obzirom na iznimno velik odaziv sudionika i čestitki, iskazanom zadovoljstvu i visokim ocjenama koje je Simpozij dobio, Odsjek za glazbenu pedagogiju Muzičke akademije u Puli ponovno se pokazao važnim promicateljem kvalitete i inovacija na području glazbe u Hrvatskoj, regiji i Europi", zaključila je.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter