(Promo)
Četrnaesti festival komorne glazbe Poluotok radosti u organizaciji Istarske glazbene scene mladih, uz partnerstvo Arheološkog muzeja Istre i Turističke zajednice grada Pule, ove godine se godina održava u Muzejsko-galerijskom prostoru Svetih srca u Puli.
Prvi koncert održan je u četvrtak navečer, gdje su nastupili Lovro Merčep - saksofon i Krešimir Starčević - klavir, a naziv koncerta bio je "Hrvatsko - francuski dijalozi", što donosi zanimljiv program komornih djela za saksofon i klavir francuskih i hrvatskih skladatelja.
Ovaj festival komorne glazbe prepoznatljiv je već 14 sezona, a nastoji obogatiti pulsku koncertnu komornu scenu pomno odabranim izvođačima, hrvatskim komornim umjetnicima i gostima iz inozemstva. Ovoga se puta predstavlja u novom terminu, u listopadu. Kroz godine festival se održavao na raznim pulskim lokacijama tijekom ljetnih mjeseci.
Na repertoaru su bila djela kako suvremenih hrvatskih skladatelja, tako i nekih od najpoznatijih autora, mahom Francuza, koji su stvarali svoje glazbene dionice za saksofon, što su ovi glazbenici prikazali u sjajnoj simbiozi i uigranosti.
Naprosto, bio je to emotivan, lirsko-epski, sugestivan i nadahnuti dijalog dvaju instrumenata koji su se nadopunjavali u bogatom izričaju, a raznovrsnost odabranih skladatelja dodatno je obogatila ovu koncertnu večer tijekom kišnog listopadskog poslijepodneva.
Od Marcela Perrina (1912.-1996.) i "Fantaisie tzigane za saksofon i klavir" (1959.), pa sve do Aleksandra Čerepnjina (1899.-1977.) i neizbježan oblik za ovaj dijalog instrumenata, sonatinu, koja je ovoga puta dobila sportsko ruho. Naime, izvedena je "Sonatine sportive" (Sportska sonatina) za saksofon i klavir, op. 63 (1939.) i stavci Lutte (Borba): Allegro; Mi Temps (Poluvrijeme): Larghetto i Course (Utrka): Vivace.
Nakon toga uslijedilo je djelo mladog hrvatskog kompozitora Filipa Horvata (1993.) "Mala suita za saksofon i klavir, op. 12" (2021.), kao i Petar Bergamo (1930.-2022.) "Domande senza risposta" (Pitanja bez odgovora) za saksofon i klavir (1996.), koje smo čuli već na prethodnom koncertu saksofonistice Jovane Joka u svetom Franji.
Neizbježan je bio i Dubravko Palanović (1977.), te zatim Paul Bonneau (1918.-1995.); Gordan Tudor (1982.) i Darius Milhaud, skladatelji koji donose zanimljive dionice za saksofon.
Publika je tako mogla odslušati bogat repertoar ne toliko široj javnosti poznatih skladbi.
Lovro Merčep (Zagreb, 1990.), naobrazbu je stekao na Muzičkoj akademiji u Zagrebu (klasa prof. Dragana Sremeca) i konzervatorijima u Lyonu (klasa prof. Jean-Denisa Michata), Versaillesu (klasa prof. Vincenta Davida) i Amsterdamu (klasa prof. Arna Bornkampa). Kao komorni glazbenik nastupao je na festivalima i koncertnim ciklusima u Hrvatskoj i inozemstvu, a zapaženi su i njegovi solistički nastupi uz razne sastave. Laureat je brojnih državnih i međunarodnih natjecanja. Osobitu pozornost posvećuje promicanju glazbenih djela hrvatskih skladatelja, predstavljajući ih kako u Hrvatskoj, tako i u inozemstvu.
Profesor je saksofona na Glazbenom učilištu "Elly Bašić" u Zagrebu, a od akademske godine 2024./2025. izabran je u zvanje naslovnog asistenta za saksofon na Muzičkoj akademiji u Zagrebu.
Pijanist Krešimir Starčević privlači pozornost publike i kritike osmišljavajući i izvodeći koncerte kojima obilježava značajne obljetnice velikih skladatelja. Diplomirao je na zagrebačkoj Muzičkoj akademiji, a usavršavao se kod brojnih pijanista i pedagoga. Nastupio je na prestižnim festivalima, dobitnik je brojnih nagrada, među kojima i u Rovinju one koja nosi ime Dina Škrapića.
Organizatorica ovog koncertnog ciklusa je pijanistica i glazbena pedagoginja Vesna Ivanović Ocwirk.