goran tudor i mislav režić

Duo Tudor nastupio na BaRoMusu

| Autor: Glas Istre
Duo Tudor

Duo Tudor


U nastavku programa rovinjskog  20. BaRoMusa, kojeg znalački osmišljava maestro Domagoj Terzić, održan je koncert Dua Tudor – Režić na čijem je programu prevladavala suvremena glazba.

Duo čine nagrađivani umjetnici s međunarodnim karijerama, saksofonist i skladatelj Gordan Tudor i gitarist Mislav Režić, koji djeluje i u Grčkoj, a njihov je koncert bio pravi glazbeni dijalog glazbenih umjetnika svjetskog ranga i jedinstven užitak za publiku. Ova harmonija između glazbenika i publike dogodila se preksinoć na stalnoj pozornici BaRoMusa u rovinjskoj crkvi sv. Franje.

Glazbenici Goran Tudor i Mislav Režić pripadaju krugu vodećih glazbenih umjetnika svoje generacije. Izvode uglavnom suvremenu glazbu, a kombinacijom saksofona, klasične i električne gitare uz dodatak elektronike u pojedinim skladbama, ovaj duo izlazi iz okvira klasičnih komornih sastava te oduševljava publiku i struku.

Njihov je jedinstveni projekt svoj prvi zajednički nastup imao 2020. godine, a od tada iz koncerta u koncert pomiču granice klasičnog repertoara te kroz svoje nastupe na pozornicu donose suvremene teme.

Stoga su njihovi koncerti jedinstveno glazbeno putovanje kroz koje glazbenici, izvedbom i odabirom repertoara, šalju snažne poruke. Upravo ono po čemu su Duo Tudor –Režić posebni jest i njihov odabir koncertnog materijala, kroz koji se vidi društvena angažiranost izvođača. 

Koncert je protekao uz znaku suvremene glazbe. Osim tradicionalnih instrumenata saksofona, klasične i električne gitare, glazbenici koriste i elektroniku koja je neizostavna u dijelu suvremene glazbene produkcije te su tako okupljenima predstavili ono što zajedno rade proteklih godina.

Kako i sami kažu, svoje programe prilagođavaju mjestu u kojem sviraju, odnosno akustici prostora a da su o tome uspjeli pokazao je i topao, emotivan pozdrav publike i pozivi na bis kada su u velikoj završnici odsvirali skladbu Briana Enoa. 

Na rovinjskom koncertu izveli su skladbu Stephena Gossa "Motherlands", jedno od rijetkih djela izvorno pisanih za sopran saksofon i gitaru. Riječ je o skladbi koja se bavi danas sveprisutnim migracijama i nostalgijom koja je neizostavni dio života svakog emigranta. 

Na programu je bilo i djelo Mauricea Ravela "Pièce en forme de Habanera", a skladba s diskretno inkorporiranim elementima španjolske glazbene tradicije očarala je okupljene. Uslijedilo je djelo Sande Majurec "Les ombres longues" koje je pisano na narudžbu dua Tudor - Režić za električnu gitaru i sopran-saksofon, a praizvedeno je u Parizu. Nastavak je donio  djelo Dubravka Detonija "41 kantontema".

Zanimljivo je da je ovu kompoziciju Gordan Tudor pronašao u svom poštanskom sandučiću s napomenom autora da radi s time što hoće, a što govori o tijesnim vezama suvremenih skladatelja i naših izvođača. Bard hrvatske glazbe, skladatelj Dubravko Detoni ovu je skladbu napisao u svojevrsnoj slobodnoj formi, gdje odabir izvođača i način izvođenja glazbenog materijala prepušta samim izvođačima i otvara prostor improvizaciji.

Na rovinjskoj se izvedbi itekako čuo Detonijev potpis što govori o balansu koji je duo uspio stvoriti između samog materijala i intervencija izvođača što puno govori o samim izvođačima. Uslijedila je Režićeva obrada djela "Exit Music (For a Film)" s antologijskog albuma "OK Computer" Radioheada. 

Posebno je zanimljiva, prava glazbena putopisna priča bila kompozicija Gordana Tudora: "King City, California", a za koju je ideja nastala tijekom američke turneje dua. Pisana je u tzv. Avanpo formi gdje autor koristi elektroniku, gitaru i sopran saksofon koji se izmjenjuju. 

Uslijedila je kompozicija Chiela Meijeringa "Autobahnkrieg", koja, kako i naslov kaže, sugestivno kroz zvuk tematizira agresivnu vožnju na autocestama. Skladba je vrlo kontrastna, osim instrumenata koriste se i glasovi glazbenika i iznimno je dojmljiva te je bila odličan izbor za kraj koncerta. Na poziv oduševljene publike uslijedio je bis i obrada skladbe Briana Enoa "By This River".

Koncertni doživljaj svjetske glazbene razine oduševio je publiku, a zadovoljni su bili i glazbenici. "Publika je u Rovinju na BaRoMus Festivalu uvijek koncentrirana i uvijek je tu taj osjećaj da je publika došla sa svrhom na koncert, a ne da se dođu pokazati kao što je to slučaj kod nekih drugih ljetnih festivala. Sve je to rezultat marljivog rada i upornosti organizatora da stvori publiku kroz ovih 20 godina, a sada je to urodilo plodom", kazao je Goran Tudor.

"Hvala maestru Domagoju Terziću na pozivu i organizaciji. Čast mi je nastupiti na ovako relevantnom i renomiranom Festivalu o kojem sam više puta čuo i evo napokon sam uspio nastupiti. Cijeli festivalski program je fantastičan i bila mi je čast što smo kao duo mogli na jedan naš način doprinijeti obilježavanju 20. godina BaRoMusa", kazao je Mislav Režić.

O načinu na koji on i Goran Tudor pomiču granice klasične gitare rekao je: "Volimo svirati, volimo istraživati. U jednoj smo fazi kada se ne bojimo pomicati te granice. Mislim da nama i budućim naraštajima to može samo pomoći. Što se tiče klasične gitare, ona je utjecala na razvoj električne gitare , a sada se nekako događa da ja posuđujem iz rock žanra tako da ako se dobra muzika izvodi nije bitno koji je žanr , ako se to uklopi u jedan dramaturški kvalitetno osmišljen program."

Jedan od vjernih pratitelja koncerata BaRoMusa je i prof. Massimo Brajković, istaknuti hrvatski skladatelj iz Rovinja, koji je nakon koncerta kazao: "Izuzetna mi je čast što u Rovinju mogu prisustvovati koncertima BaRoMus Festivala i slušati glazbu od baroka do neobaroka.

Čestitam maestru Domagoju Terziću na dugogodišnjoj organizaciji i na širokoj paleti suvremenih skladatelja koje predstavlja od Detonija do Palanovića. Veseli me što sam bio i sudionik programa i što su moje skladbe često bivale uvrštene u koncertne programe BaRoMusa, a među njima i 'Leptir na dlanu'", kazao je Massimo Brajković. 

Ovogodišnji 20. BaRoMus Festival održava se do 16. srpnja u Rovinju, a već sljedeći četvrtak, 4. srpnja s početkom u 21 sat publika će moći uživati u glazbeno-scenskom projektu "La Belle Époque... médiévale – Srednji vijek u pariškim salonima početka 20. stoljeća" Katarine Livljanić i Danijela Detonija Festival BaRoMus održava se zahvaljujući potpori Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske, Istarske županije, Grada Rovinja, Turističke zajednice grada Rovinja i Adris grupe.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter









Web kamere

Pula

Pula: Gradilište Studentski dom
Pula: Gradilište Studentski dom

Pula

Pula: Amphitheater
Pula: Amphitheater