Branka Benčić (Arhiva)
U okviru četverodnevnog Festivala suvremene audiovizualne umjetnosti Intersección koji se u španjolskom gradu A Coruña održava do sutra, predstavlja se i Fokus program koji je posvećen eksperimentalnim radovima hrvatskih umjetnika iz 1960-ih i 1970-ih godina, ali i recentnijim naslovima iz domaće kinematografije.
- Četiri projekcijska programa objedinjuju umjetničke eksperimente u filmu i videu '60-ih i '70-ih godina koji istražuju jezik strukturnog filma, eksperimenta u medijima, dokumentarnog filma i ženskih perspektiva, s djelima koja je stvorila nova generacija umjetnika. Program prikazom društvenog, ekonomskom i kulturnog konteksta odražava uvjete prošlosti i perspektive budućnosti, navodi se u opisu fokus programa koji je kurirala Puljanka Branka Benčić, ravnateljica Muzeja moderne suvremene umjetnosti u Rijeci.
Fokus program donosi 25 kratkometražnih naslova, koji će se prikazivati u četiri cjeline. U prvom dijelu naziva 'Prazni sati' tu su "Kako se kalio čelik" Igora Grubića, "Karbon" Tine Gverović, "Strujanja" Katerine Dude, "Prazni sati" Mate Ugrine, "Još jedan odlazak" Renate Poljak i "Izgubljene uspomene na one dane" Davida Maljkovića. U drugom dijelu nazvanom 'Dijeljenje društvenog prostora' prikazuju se recentniji radovi - "Velika očekivanja" Renate Poljak, "Novi Južni Zagreb" Darka Fritza, "Post Festum" Dana Okija, "Sve, još uvijek, u orbiti" Dane Komljena i Jamesa Lattimera te "Moj stan" Zvonimira Berkovića iz 1962. godine.
Treću skupinu filmova pod zajedničkim nazivom 'Centar ne može držati' čine eksperimentalni radovi iz '60-ih "Don Quixote" Vlade Kristla, "Prijepodne jednog fauna" Tomislava Gotovca; iz '70-ih "Početnica 1, 2, 3" Mladena Stilinovića, "Open Reel" Dalibora Martinisa, "Bez naslova" Gorana Trbuljaka te noviji filmovi poput "The Third Degree" Damira Očka i "Skoro ništa: i dalje noć" Davora Sanvincentija. U sklopu četvrte cjeline naslova 'Osobni i drugi rezovi' prikazuju se filmovi "Mačka je uvijek ženska" Martine Meštrović i Tanje Vujasinović, "Volim te" Ines Ane Hušman, Ova žena se zove Jasna" 03, "Ruševine" Nicole Hewitt, "Desetoboj" Sandre Sterle te "Osobni rezovi" Sanje Iveković iz 1982. i "Žemsko" Dunje Ivanišević iz 1968. godine. Svoje radove osobno će predstaviti redatelji Ana Hušman i Igor Grubić, koji će u industrijskom dijelu festivala održati i masterclass predavanje.