Patrik Zajelšnik (M. KRPAN)
Ustrajali smo da ne odustajemo. Žao nam je da je FIA tako rano odlučila kako je odlučila, ali zadovoljni smo s blizu 150 vozača u različitim kategorijama, koji će pokazati najbolje što znaju na našoj stazi, rekao je direktor utrke Branko Bašić
Tradiciju vrijedi poštovati, a to dobro znaju u hrvatskoj automobilističkoj prijestolnici, pitoresknom istarskom gradiću Buzetu, koji je svijetom, već četiri desetljeća, poznat po jednom spektakularnom oktanskom događanju sredinom rujna. Gotovo četrdeset godina odvija se brdska auto utrka začeta 5. rujna 1982. godine, a svake, baš svake, prethodi joj, utorkom predvečer, u kultnoj gostionici Most, obitelji Marinac, okupljanje organizatora s novinarima. Uz epidemiološke mjere, dosad neuobičajen "običaj", bilo je tako i ovog tjedna. Šestorica mušketira, onih najodgovornijih, štoviše i najzaslužnijih, sjeli su pred "sedmu silu", ozareni za ostvarenje nečeg novog, do sada neviđenog.
- U ova neobična vremena hrabrost je pripremiti i organizirati manifestaciju koju poznajemo kao veliku i značajnu, a sada u nešto skromnijem obimu. Zato svima koji su do sada, ili će do kraja tjedna dati svoj obol nastavku tradicije i dostizanju jubileja slijedeće godine, osobno i u ime Grada zahvaljujem, a sudionicima želim puno uspjeha. Gledatelji će se morati zadovoljiti čarima novih tehnologija, prijenosu na televiziji i elektroničkim sustavima, kazao je prvi čovjek Buzeta gradonačelnik Siniša Žulić.
- Podsjeća me ovo na ratne godine, kada, niti dva dana pred utrku, nismo znali da li će se održati ili neće. Nismo niti tada, nećemo niti sada pokleknuti. Ustrajali smo da ne odustajemo, žao nam je da je FIA tako rano odlučila kako je odlučila, ali zadovoljni smo s blizu 150 vozača u različitim kategorijama, koji će pokazati najbolje što znaju na našoj stazi, riječi su Branka Bašića, dugovječnog direktora utrke, a svojedobno vrhunskog automobiliste i jednog od prvih pobjednika prvog Buzeta.
Ovogodišnji, 39. Ina Buzetski dani 2020. odvijat će se kroz dvodnevni program, u subotu 19. i nedjelju 20.rujna, bodujući se za Prvenstvo Republike Hrvatske, moderna i povijesna vozila, te FIA CEZ Historic, Prvenstvo Srednjeeuropske zone za povijesna vozila. Vozači će biti smješteni u dva parka – Mašimova škuja i Vodovod, dok će legendarni Cimos biti namijenjen drugim potrebama utrke, posebno po okončanju druge bodovne vožnje gdje će se spustiti sva vozila, a potom, osnovom neslužbenih rezultata proglasiti i nagraditi najuspješniji na samom startnom prostoru legendarnog Mosta.
- Ovo je godina bez popratnih događanja, a mnoge smo obveze prilagodili razumijevanjem i nalozima Županijskog stožera. Stoga, naša je poruka da će svi vozači i pratnja iz Buzeta ove 2020. otići zdraviji nego li su došli, kazuje Valmer Brenko, član Organizacijskog odbora.
Dio svojih obveza, uz najbliže suradnice, već je odradio dugogodišnji tajnik utrke Marinko Krbavčić, kojem je zadaća nešto više administracije zahvaljujući "teti" koroni.
- Utrka je bez gledatelja, ograničen je ulaz svih osoba uz administriranje na Mašimovoj škuji, dok će prometnica s priključcima na dionici Most – Peničići biti zatvorena za javni promet u subotu od 12 sati, a u nedjelju od 8 sati, oba dana do 18 sati, dodaje Krbavčić.
Dobrodošlicu sudionicima i njihovoj pratnji, brojem ograničenoj na četiri osobe, su zaželjeli Damir Rupena, predsjednik Autokluba Buzet, organizatora utrke, ujedno čelnog čovjeka Organizacijskog odbora, kao i član, prvi operativac, zamjenik direktora utrke, ali i sportski direktor HAKS-a za brdske auto utrke Sanjin Paro, koji na sve dodaje:
- Prioritet nam je sigurnost svih sudionika. Tome smo i ove godine posvetili punu pažnju, a događanja s legendarne staze moći će se pratiti putem Kreator TV-a i društvenih mreža.
Buzetska staza, pet dana pred utrku, tiha i čista, spremna za vrhunske vožnje čeka, u nekim drugačijim okolnostima, spremna i "zapeta ko puška". Usprkos koroni i ove je godine u Buzetu "praznik automobilizma".