AUTOMOBILIZAM

NAGRADA TAR - VABRIGA 2019.: Utrka u kojoj je bitan vozač

| Autor: Gordana ČALIĆ ŠVERKO
Vjekoslav Čičko

Vjekoslav Čičko


Automobili su savršeno pripremljeni, ciljano za ovu disciplinu, a staza u Taru je tehnički vrlo zahtjevna. Napravljena je za kartinge, pa je bitan vozač i njegova vještina upravljanja automobilom, kaže organizator utrke Edi Milokanović

Višemjesečnu zimsku pauzu u automobilizmu u nedjelju prekida jubilarno izdanje prvenstva Hrvatske u kronometar vožnjama "15. Nagrada Tar - Vabriga 2019." Natjecanje u organizaciji AK Poreč Motorsport i Skok racing tradicionalno se, petnaestu godinu uzastopno, održava na tarskom motodromu.

Na startu 77 imena

Kao da su se svi zaželjeli mirisa oktana, pogledavanja na štopericu i zelenog svijetla na semaforu, u konačnici i da pokažu kako su "doradili" svog limenog ljubimca, pa su tako brže bolje poslali prijavu za još jedno nadmetanje u tehničkoj disciplini. To je u konačnici rezultiralo listom prijava sa čak 77 imena. Među njima ime je i prošlogodišnjeg pobjednika Dejana Kopajtića iz AK Rijeke. Vraća se i prošlogodišnje "iznenađenje" - Igor Puž iz AK Opatije Motorosport, lani u Taru drugoplasirani. Uvijek pri samom vrhu, i ovog će se puta za postolje boriti Donald Milokanović (AK Skok Racing) i Vjekoslav Čičko (AK Buzet Autosport).

- Počeci kronometar vožnji sežu u daleku 1996. godinu, kada je zapravo ova disciplina i nastala. Utrka se na početku održavala na karting pisti u Portorožu. Zatim seli u Pulu, pa od 2000. godine trajno ostaje u Taru. Nazvana je Istarskom rivijerom jer se natjecanje održavalo duž istarske rivijere: u Rapcu, Plomin Luci, Poreču, Puli... Jedina kontinentalna utrka održana je u Kanfanaru. Do sada je organizirano stotinjak utrka prvenstva Istarske rivijere, otkriva Edi Milokanović, utemeljitelj kronometar discipline i organizator nedjeljne utrke.

U početku je to bio klupski trening, prisjeća se Milokanović. Kasnije se disciplina proširila na ostale regije, a danas nosi međunarodni predznak.

Tehnički zahtjevna staza

- Automobili su bili manje tehnički dorađeni, ali su zato danas savršeno pripremljeni, ciljano za ovu disciplinu. Staza u Taru je tehnički vrlo zahtjevna. Napravljena je za kartinge, pa je bitan vozač i njegova vještina upravljanja automobilom, zaključuje Milokanović.

Trening počinje u nedjelju u 11 sati, a prva od tri vožnje u 13.30 sati. U sklopu akcije "FIA desetljeće sigurnosti u prometu" nastupit će i mladi kartingaši u četiri raspisane klase: do 60, 100 i 125 ccm i 125 ccm s mjenjačem. Utrka se održava pod pokroviteljstvom Općine i Turističke zajednice Tar-Vabriga.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter