(Hina/EPA)
Danas se obilježava Međunarodni dan borbe protiv nasilja i maltretiranja u školi, uključujući i kibernetičko nasilje, a ovogodišnja tema je suzbijanje kibernetičkog i drugih oblika nasilja na djecom i mladima na internetu, koje se tijekom pandemije u raznim regijama svijeta znatno povećalo.
Tzv. "cyberbullying" je široko rasprostranjen u cijelom svijetu. Kao i drugi oblici zlostavljanja i on ima negativne učinke na obrazovna postignuća, mentalno zdravlje i kvalitetu života učenika. Premda online nasilje nije ograničeno na školske prostore, obrazovni sustav ima važnu ulogu u prevenciji i rješavanju tog oblika nasilja nad mladima.
Podaci iz više zemalja govore da se je tijekom pandemije covida-19 nasilje nad mladima preko interneta dodatno povećalo, uključujući i spolno nasilje nad mladima od strane odraslih. O dramatičnosti i rastu te pojave za vrijeme koronakrize govore i podaci iz Kanade, gdje su prijave o iskorištavanju djece na internetu na odgovarajućoj telefonskoj liniji Kanadskog centra za zaštitu djece povećale za preko 80 posto.
Premda su globalni podaci ograničeni, postoje dokazi da je "cyberbullying" porastao u raznim regijama svijeta tijekom pandemije, te da je u Europi tome izloženo 44 posto djece.
U vrijeme pandemije djeca češće koriste internet, pa je i takvog oblika nasilja više, zaključuju stručnjaci u Sloveniji, gdje je u listopadu, u suradnji više organizacija koje se bave problemima mladih, u Ljubljani otvorena edukativna "Kuća straha", s ilustrativnim prikazom nasilja nad mladima u sredinama gdje se s nasiljem najčešće susreću, a to su obitelj, škola i virtualna stvarnost na internetu.
Nasilje među vršnjacima u školi jedan je od najčešćih oblika nasilja među mladima, a istraživanje Erasmus + iz 2019. godine ocijenilo je kako je u taj oblik nasilnog ponašanja bila uključena polovica mladih u svijetu u starosti od 13 do 15 godina.