(Snimio Miroslav Krpan)
Trofejna slovenska posada, višestruki državni prvaci Rok Turk i Blanka Kacin, pobjednici su 26.izdanja Rallyja Poreč 2025., što je uspješno realiziran na širem području Poreča, zapadne obale i sjeverne Istre u organizaciji Autokluba Poreč Motorsport i suorganizatora AKOK Skok racing 1993, a pod glavnim pokroviteljstvom Grada Poreča.
U konkurenciji 85 posada iz osam zemalja koliko ih je startalo na zahtjevan itinerer duljine gotovo 510 km u dva dana, u okviru kojeg je održano 12 brzinskih ispita ukupne duljine 106,54 km, na šest različitih dionica, slovenska posada slovila je glavnim favoritima, što se u konačnici i pokazalo ispravnim. U prestižnom i izvrsno pripremljenom Hyundai i20 poveli su od samog početka sa skromnih 1,5 sekundi prednosti ispred sunarodnjaka Marka Grossija koji je uz suvozačicu Taru Berlot drugi puta ove sezone nastupio u novom Citroenu C3 Rally2. Treće vrijeme na kratkom brzincu, što vodi uz samu Tarsku uvalu, ostvarili su još jedni od pretendenata na pobjedničko postolje, do sada dvostruki pobjednik u Poreču Mađar Antal Kovacs uz novog suvozača Richarda Chakija u Hyundai i20 N Rally2, koji su zaostali 6,7 sekundi. Turk je tako poveo ne ispuštajući vodeću poziciju do samog cilja i rampe na kojoj su pobjednici ispijali pjenušac, praktično, tek po nekoliko sekundi po brzincu, povećavajući prednost, usprkos tome da je najbolja vremena ostvario na sedam brzinskih ispita, tek jedan, drugi u nisu prepustio Grossiju, a drugog dana na tri je prolaska najbrži bio Mađar Kovacs.
(Snimio Miroslav Krpan)
Ukupnim vremenom 1:00:44,6 sati Turk je stigao do svoje četvte pobjede u Poreču, treće u tandemu s Blankom Kacin, a to mu je i druga pobjeda ove sezone ukupnog poretka na području Hrvatske, nakon identičnog uspjeha na rallyu u Karlovcu početkom travnja. Grossi je zaostao 38 sekundi, a Kovacs više od minute.
Tijekom trodnevne manifestacije vozače je dočekalo pravo proljetno vrijeme, prvog dana kišovito i prohladno, što se nastavilo tek u jutarnjim satima prvih brzinaca, da bi kasnije, a posebno u završnici zavladalo suho i toplo, uz znatno bolje uvjete i vožnje, ali i okupljanja brojnih gledatelja koji su tradicionalno pohodili znane brzince Tar i Žbandaj, Sveti Lovreč i Kaščergu, te u program, na radost mnogih, nakon niza godina vraćene dionice Oprtalj i Žonti. Pun organizacijski pogodak bio je i priobalni prostor porečke Peškere odakle se startalo i u konačnici slavilo pobjednike u nekoj od niza bodovnih konkurencija Prvenstva Hrvatske, Međunarodnog zonskog prvenstva Hrvatske, FIA CEZ Prvenstva Srednjeeuropske zone, te po prvi puta znani i priznati međunarodni Mitropa Rally Cup za redovna i Historic vozila, te najveće novosti TER – Tour European Rally, uz redovna i Historic vozila.
Među brojnim sudionicima našlo se 37 hrvatskih posada, od kojih su dvije natjecanje zaključile među deset najboljih. Sedmim mjestom ukupno svoju prvu generalku nekog rallya u sustavu Prvenstva Hrvatske ostvario je mladi 16,5 godišnji talijanski vozač Matteo Bernini koji nastupa s hrvatskom licencom AK Opatija Motorsport uz iskusnog sunarodnjaka Lorenza Mattuccija u Hyndai i20 R5. Konstantno je bio oko tog sedmog mjesta, na završnom brzincu polučio i peto vrijeme, a nastup zaključio kao pobjednik za PH ispred trofejnog Vjekoslava Čička koji je u tandemu s Eugenom Kokolićem, kao posada AK Zagorje u Škoda Fabiji, završio kao deveti ukupno. Treće mjesto hrvatskog postolja pripalo je još jednom strancu, Mađaru Janosu Szilagyiju, dugogodišnjem vozaču zagrebačkog AK Delta Sport u Peugeotu 208 Rally4, uz kojeg nastupa Mađarica Fanni Molnar. Čičko i Szilagyi bili su prvi i drugi klase 1 PH, a treće mjesto ostvarila je buzetska posada Denis Močibob-Patrik Vivoda (AK Buzet Autosport) vozeći Citroen DS2 R3 Max.
(Snimio Miroslav Krpan)
Prvu pobjedu u klasi 2 za PH ostvario je znani i priznati istarski vinar, sve uspješniji automobilist Marko Fakin (AK Prorace) koji uz Aleksandra Radovčića nastupa u Renaultu Clio Rally5. Drugi su bili bračni par Manuel Kodelja i Manuela Ritoša-Kodelja iz AK Buzet Autosporta uz vrhunsku vožnju Opel Adama, da bi trećim mjestom nastup zaključili Tomas Hrvatin i Đani Simčić (AK Rijeka) u Renaultu Clio RS. Klasu 3 državnog prvenstva osvojio je tandem Igor Mandić (AK Rugvica) i Albert Ivančić (AK Istra racing team Pazin) u VW Polo Cup, drugi su bili Nikola Labaš (AK Zagorje) i Stjepan Jurković (AK Delta Zagreb) u Škoda Fabia 1.4 16V, a treći posada AK Zagorje Alen i Anamarija Mađer (Opel Adam Cup). Ekipno su pobijedili vozači AK Zagorje, ispred AK Prorace Sveti Lovreč i AK Buzet Autosport, najboljim juniorom bio je Matteo Bernini, a u skupini Historic posada Daniel Vojvodić-Filip Puzić (AKK Sveta Nedelja, Mitsubishi Lancer Evo III).
Najuspješnija istarska posada Denis Močibob-Patrik Vivoda zauzela je 18. mjesto ukupnog poretka među 77 posada koje su u konačnici stigle do cilja, uključujući i ove koje su pravilom "super rallya", nakon prvotnog odustajanja prvog dana vraćene u "ring" i iskoristile mogućnost završetka rallya.
(Snimio Miroslav Krpan)
U konkurenciji MZPH ukupna pobjeda Rok Turk-Blanka Kacin, a pobjednici klasa hrvatske posade Čičko-Kokolić, Fakin-Radovčić i Mandić-Ivančić. Pobjedu skupine CEZ2 ostvarili su Vojvodić-Puzić, dok su među deset posada prvog hrvatskog izdanja TER-a (Tour European Rally) uz Turka i Grossija treći u poretku bili Talijani Federico Bottoni-Sofia Peruzzi (Škoda Fabia RS).
Ovogodišnje, prvi puta proljetno izdanje Porečkog rallya, ostat će upamćeno po vrhunskoj organizaciji, dobro odabranim brzincima, kvalitetnim i raznovrsnim voznim parkom, te novim detaljima koji su temelj ove tradicijske sportske manifestacije na području Istarske županije, ove godine Europske regije sporta, kojeg je osobno otvorio istarski župan Boris Miletić.