AUTOMOBILIZAM

Održan 26. Rally Poreč 2025.

| Autor: Miroslav Krpan
(Snimio Miroslav Krpan)

(Snimio Miroslav Krpan)


Trofejna slovenska posada, višestruki državni prvaci Rok Turk i Blanka Kacin, pobjednici su 26.izdanja Rallyja Poreč 2025., što je uspješno realiziran na širem području Poreča, zapadne obale i sjeverne Istre u organizaciji Autokluba Poreč Motorsport i suorganizatora AKOK Skok racing 1993, a pod glavnim pokroviteljstvom Grada Poreča.

U konkurenciji 85 posada iz osam zemalja koliko ih je startalo na zahtjevan itinerer duljine gotovo 510 km u dva dana, u okviru kojeg je održano 12 brzinskih ispita ukupne duljine 106,54 km, na šest različitih dionica, slovenska posada slovila je glavnim favoritima, što se u konačnici i pokazalo ispravnim. U prestižnom i izvrsno pripremljenom Hyundai i20 poveli su od samog početka sa skromnih 1,5 sekundi prednosti ispred sunarodnjaka Marka Grossija koji je uz suvozačicu Taru Berlot drugi puta ove sezone nastupio u novom Citroenu C3 Rally2. Treće vrijeme na kratkom brzincu, što vodi uz samu Tarsku uvalu, ostvarili su još jedni od pretendenata na pobjedničko postolje, do sada dvostruki pobjednik u Poreču Mađar Antal Kovacs uz novog suvozača Richarda Chakija u Hyundai i20 N Rally2, koji su zaostali 6,7 sekundi. Turk je tako poveo ne ispuštajući vodeću poziciju do samog cilja i rampe na kojoj su pobjednici ispijali pjenušac, praktično, tek po nekoliko sekundi po brzincu, povećavajući prednost, usprkos tome da je najbolja vremena ostvario na sedam brzinskih ispita, tek jedan, drugi u nisu prepustio Grossiju, a drugog dana na tri je prolaska najbrži bio Mađar Kovacs.

(Snimio Miroslav Krpan)(Snimio Miroslav Krpan)

Ukupnim vremenom 1:00:44,6 sati Turk je stigao do svoje četvte pobjede u Poreču, treće u tandemu s Blankom Kacin, a to mu je i druga pobjeda ove sezone ukupnog poretka na području Hrvatske, nakon identičnog uspjeha na rallyu u Karlovcu početkom travnja. Grossi je zaostao 38 sekundi, a Kovacs više od minute.

Tijekom trodnevne manifestacije vozače je dočekalo pravo proljetno vrijeme, prvog dana kišovito i prohladno, što se nastavilo tek u jutarnjim satima prvih brzinaca, da bi kasnije, a posebno u završnici zavladalo suho i toplo, uz znatno bolje uvjete i vožnje, ali i okupljanja brojnih gledatelja koji su tradicionalno pohodili znane brzince Tar i Žbandaj, Sveti Lovreč i Kaščergu, te u program, na radost mnogih, nakon niza godina vraćene dionice Oprtalj i Žonti. Pun organizacijski pogodak bio je i priobalni prostor porečke Peškere odakle se startalo i u konačnici slavilo pobjednike u nekoj od niza bodovnih konkurencija Prvenstva Hrvatske, Međunarodnog zonskog prvenstva Hrvatske, FIA CEZ Prvenstva Srednjeeuropske zone, te po prvi puta znani i priznati međunarodni Mitropa Rally Cup za redovna i Historic vozila, te najveće novosti TER – Tour European Rally, uz redovna i Historic vozila.

Bernini očekivano do prve hrvatske generalke

Među brojnim sudionicima našlo se 37 hrvatskih posada, od kojih su dvije natjecanje zaključile među deset najboljih. Sedmim mjestom ukupno svoju prvu generalku nekog rallya u sustavu Prvenstva Hrvatske ostvario je mladi 16,5 godišnji talijanski vozač Matteo Bernini koji nastupa s hrvatskom licencom AK Opatija Motorsport uz iskusnog sunarodnjaka Lorenza Mattuccija u Hyndai i20 R5. Konstantno je bio oko tog sedmog mjesta, na završnom brzincu polučio i peto vrijeme, a nastup zaključio kao pobjednik za PH ispred trofejnog Vjekoslava Čička koji je u tandemu s Eugenom Kokolićem, kao posada AK Zagorje u Škoda Fabiji, završio kao deveti ukupno. Treće mjesto hrvatskog postolja pripalo je još jednom strancu, Mađaru Janosu Szilagyiju, dugogodišnjem vozaču zagrebačkog AK Delta Sport u Peugeotu 208 Rally4, uz kojeg nastupa Mađarica Fanni Molnar. Čičko i Szilagyi bili su prvi i drugi klase 1 PH, a treće mjesto ostvarila je buzetska posada Denis Močibob-Patrik Vivoda (AK Buzet Autosport) vozeći Citroen DS2 R3 Max.

(Snimio Miroslav Krpan)(Snimio Miroslav Krpan)

Prvu pobjedu u klasi 2 za PH ostvario je znani i priznati istarski vinar, sve uspješniji automobilist Marko Fakin (AK Prorace) koji uz Aleksandra Radovčića nastupa u Renaultu Clio Rally5. Drugi su bili bračni par Manuel Kodelja i Manuela Ritoša-Kodelja iz AK Buzet Autosporta uz vrhunsku vožnju Opel Adama, da bi trećim mjestom nastup zaključili Tomas Hrvatin i Đani Simčić (AK Rijeka) u Renaultu Clio RS. Klasu 3 državnog prvenstva osvojio je tandem Igor Mandić (AK Rugvica) i Albert Ivančić (AK Istra racing team Pazin) u VW Polo Cup, drugi su bili Nikola Labaš (AK Zagorje) i Stjepan Jurković (AK Delta Zagreb) u Škoda Fabia 1.4 16V, a treći posada AK Zagorje Alen i Anamarija Mađer (Opel Adam Cup). Ekipno su pobijedili vozači AK Zagorje, ispred AK Prorace Sveti Lovreč i AK Buzet Autosport, najboljim juniorom bio je Matteo Bernini, a u skupini Historic posada Daniel Vojvodić-Filip Puzić (AKK Sveta Nedelja, Mitsubishi Lancer Evo III).

Najuspješnija istarska posada Denis Močibob-Patrik Vivoda zauzela je 18. mjesto ukupnog poretka među 77 posada koje su u konačnici stigle do cilja, uključujući i ove koje su pravilom "super rallya", nakon prvotnog odustajanja prvog dana vraćene u "ring" i iskoristile mogućnost završetka rallya.

(Snimio Miroslav Krpan)(Snimio Miroslav Krpan)

U konkurenciji MZPH ukupna pobjeda Rok Turk-Blanka Kacin, a pobjednici klasa hrvatske posade Čičko-Kokolić, Fakin-Radovčić i Mandić-Ivančić. Pobjedu skupine CEZ2 ostvarili su Vojvodić-Puzić, dok su među deset posada prvog hrvatskog izdanja TER-a (Tour European Rally) uz Turka i Grossija treći u poretku bili Talijani Federico Bottoni-Sofia Peruzzi (Škoda Fabia RS).

Ovogodišnje, prvi puta proljetno izdanje Porečkog rallya, ostat će upamćeno po vrhunskoj organizaciji, dobro odabranim brzincima, kvalitetnim i raznovrsnim voznim parkom, te novim detaljima koji su temelj ove tradicijske sportske manifestacije na području Istarske županije, ove godine Europske regije sporta, kojeg je osobno otvorio istarski župan Boris Miletić.


Podijeli: Facebook Twiter