analiza školske godine 2021./2022.

ZADNJI JE DAN NASTAVE. U pulskim osnovnim školama fali nastavnika matematike, fizike, kemije i biologije. Zamjene se često organiziraju nestručno

  U OŠ Šijana ozbiljan je problem nedostatak stručnih zamjena svih predmeta te se zamjena organizirala interno i najčešće nestručno. Naročito je prisutan nedostatak profesora matematike, fizike i kemije, upozorava ravnateljica škole Alma Tomljanović

| Autor: Paulo GREGOROVIĆ
Ilustracija

Ilustracija


Danas je zadnji dan nastave pa je pravo vrijeme za analizu školske godine 2021./2022. Od ravnatelja pulskih osnovnih škola tražili smo odgovor na pitanje što je obilježilo ovu školsku godinu. Mnogi od njih naveli su pandemiju, poput ravnatelja OŠ Vidikovac Predraga Dukića, ali i nedostatak određenih stručnih kadrova. Dukić veli da je ponosan što je škola bila domaćin županijskog natjecanja iz matematike za osnovne škole Istarske županije i državnog natjecanja za osnovne i srednje škole u francuskom, talijanskom i španjolskom jeziku.

Kad je riječ o kadrovima, gotovo sve škole imaju problema s pronalaženjem nastavnika određenih stručnih predmeta.

Kristijan Cinkopan, ravnatelj OŠ Tone Peruška, kaže da za sve predmete imaju zaposlene stručne osobe te s tim nemaju poteškoća. S druge strane, ravnateljica OŠ Centar Loreta Ribarić kaže da se sve škole, pa tako i Centar, susreću s problemom nedostatka svih učitelja, posebno u doba pandemije, a ponajviše učitelja matematike, fizike, kemije i biologije. Usprkos tome, veli da ipak uspijevaju o organizirati zamjene učitelja. Alma Tomljanović, ravnateljica OŠ Šijana, napominje da je u toj školi ozbiljan problem nedostatak stručnih zamjena svih predmeta te se zamjena organizirala interno i najčešće nestručno. "Naročito je prisutan nedostatak profesora matematike, fizike i kemije", upozorava. Predrag Dukić nada se da će nadležno ministarstvo poduzeti određene korake u rješavanju ove problematike jer je i u školi Vidikovac prisutan problem nedostatka stručnih kadrova. Zasad se, kaže, snalaze uglavnom popunjavanjem sličnim kadrovima koji su koliko-toliko stručni. Ravnateljica OŠ Monte Zaro Branka Sironić veli da ne mogu naći nastavnika fizike pa traže nastavnike srodnih predmeta. Zaključuje da joj je teže doći i do profesora na zamjenama.

Kad je riječ o aktivnostima, Cinkopan veli da su sve aktivnosti u prvom polugodištu bile reducirane u skladu s epidemiološkim uputama. No, nakon popuštanja mjera, aktivnosti u našoj školi su se počele vraćati u normalu, naveo je, te dodao da nisu imali većih problema s brojem zaraženih i organizacijom nastave. U organizaciji nastave pogotovo su bili maštoviti u OŠ Šijana, čija nam ravnateljica Alma Tomljanović kaže da je školska godina bila specifična jer su često mijenjali radno okruženje.

- Izmjenjivali su se nastava i aktivnosti u online okruženju i nastava uživo. U svemu tome zajedno smo nastojali zadržati zajedništvo, optimizam i najbolje što je moguće realizirati nastavu i školske obveze te uspješno privesti kraju i ovu nastavnu godinu.

Unatoč epidemiološkim mjerama i poštivanju raznih protokola, uspjeli smo zajedničkim snagama osmisliti i organizirati te sudjelovati u raznim aktivnostima, programima i projektima, poput građanskog odgoja, navela je Tomljanović.

Loreta Ribarić kaže da je posebno ponosna što su unatoč pandemiji u OŠ Centar uspjeli organizirati projekte unutar i izvan škole. Spomenula nam je da je sad već minula školska godina obilježena mnogim promjenama izazvanima pandemijom, uz promjene u organizaciji nastave (kraći nastavni sat od 40 minuta) i brojna odsustva učenika i osoblja radi bolesti.

Kod učenika je primjetan naglasak na mentalnom zdravlju: smatramo da je do toga došlo zbog društvenih mreža i vlastitih potreba zbog života u pandemiji. Učenici više nego prije traže pomoć stručnjaka da bi uspješnije detektirali svoje emocije te ih uspješno prepoznali i komunicirali. U idućoj školskoj godini svi očekujemo da se odgojno-obrazovni rad i organizacija rada nastavi odvijati uživo za dobrobit svih, a najviše djece, veli Ribarić.

Učenici ove škole sudjelovali su i u projektima Stari grad i Tajna paukove mreže koji se u okviru Zavičajne nastave provode već treću godinu, a bavi se tematikom povijesti i njegovanja zavičajnosti Pule.

Nada Crnković, ravnateljica OŠ Kaštanjer, izjavila nam je da je ova godina značajna za povijest njihove škole jer su prvi put organizirali rad u jednoj smjeni otvaranjem šest područnih odjela u Pučkom otvorenom učilištu i tako osigurali kvalitetnije izvođenje nastave u razrednoj nastavi.

-Ove smo godine jedva dočekali proširenje aktivnosti koje su nam prethodne dvije godine bile uskraćene. Bogatom ponudom slobodnih aktivnosti djeci se omogućio izbor, poticaj i razvoj sposobnosti prema vlastitim interesima. Realizirali smo brojne i razne školske i razredne projekte, sudjelovali u eko i humanitarnim akcijama te posjetili kulturno-umjetničke ustanove i manifestacijame. Napokon smo realizirali i europski projekt EUROPA In CANTO koji je bio odgođen zbog epidemioloških mjera.. Učenici razredne nastave, njih 246, naučili su arije poznate opere Turandot te priredili prekrasan koncert u kamenolomu Cave Romane.

- Učenici su se natjecali u svim sportovima, a u natjecanju Erste Plava Liga donijeli su školi naslov najbolje škole u Istarskoj županiji i ostvarili mogućnost daljnjeg natjecanja na višoj razini. Već sada nam stižu ponude za partnerstvo u projektima za sljedeću školsku godinu koje ćemo razmatrati i odabrane uvrstiti u naš kurikulum, zaključila je Crnković.

Sironić je pak istaknula školski projekt zavičajne nastave Beside i užance. "Kao najmanja pulska škola posebno smo posvećeni radu sa svakim učenikom, što potvrđuje podatak o 21 pomoćniku u nastavi i jednom stručnom komunikacijskom posredniku", podcrtava Sironić.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter