izvannastavna aktivnost

U OŠ Šijana u Puli građanski odgoj i obrazovanje eksperimentalno se provodi već četiri godine: MORAMO OBRAZOVATI MLADE KOJI ĆE KRITIČKI RAZMIŠLJATI

Mislim da kao međupredmetna tema ne uspijeva dovoljno detaljno i opširno uvesti učenike u pojedine probleme. Važno je da djeca već u osnovnoj školi steknu znanja koja će im omogućiti da u život krenu kao obrazovani i samosvjesni ljudi, kaže Vlasta Radosavljević * Od iduće školske godine građanski odgoj i obrazovanje u svih 11 pulskih osnovnih škola

| Autor: Helena MOSTARKIĆ GOBBO
OŠ Šijana

OŠ Šijana


Građanski odgoj i obrazovanje eksperimentalno se provodi kao izvannastavna aktivnost u Osnovnoj školi Šijana još od školske godine 2018./2019.

- Prvu godinu su dvije kolegice, koje su se educirale, radile u petim razredima prema priručniku izrađenom za Primorsko-goransku županiju. Iduće godine obuhvaćeni su šesti razredi, sljedeće sedmi, a od ove godine i osmi razredi, kaže Vlasta Radosavljević, profesorica talijanskog jezika i sociologije, koja u Osnovnoj školi Šijana predaje građanski odgoj i obrazovanje, uz kolegicu i diplomiranu učiteljicu Laru Brečević.

Radosavljević je istaknula da bi građanski odgoj i obrazovanje kao međupredmetna tema trebao biti uvršten u planiranje ishoda u svim predmetima, uključujući i sat razrednog odjela, a pojasnila je i na koji su način djeca prihvatila tu temu te kakve su njihove reakcije.

- Djeci treba otvoreno, jasno i njima razumljivo objasniti o kakvoj je aktivnosti riječ. Tada se zainteresiraju. Upoznati su s priručnicima, temama i kako su obrađene. Učenicima se na početku objasni kako će se raditi, a i sami mogu birati teme, pa čak i neke koje nisu u priručniku. Ako ih se uključi u rad, gdje sami iznalaze odgovore, prisjećaju se vlastitih iskustava, iskustava u obitelji i slično, jako rado i s veseljem surađuju. Posebno ih veseli ako su u rad uključeni mediji koji su im bliski, a to je digitalna tehnologija (Kahoot testovi, filmovi, razne aplikacije, pogotovo ako sadržaji imaju kompetitivni karakter), kaže kaže.

Govoreći o konkretnim sadržajima, Radosavljević je izdvojila teme koje su se obradile tijekom ove školske godine. Riječ je o temama uglavnom vezanima za prava, neovisno vlastita ili tuđa, poput Konvencije o pravima djeteta, kućnom redu, predrasudama i diskriminaciji, toleranciji i vršnjačkom nasilju, dostojanstvu i volontiranju, posebice povodom Međunarodnog dana volontera koji se obilježava 17. prosinca.

gg

- U tijeku je tema "Šareni svijet reklama" u kojoj učenici izrađuju plakate i reklame, rekla je Radosavljević koja smatra da je svakako važno uvesti građanski odgoj i obrazovanje kao zaseban predmet odnosno izvannastavnu aktivnost.

"Mislim da kao međupredmetna tema ne uspijeva dovoljno detaljno i opširno uvesti učenike u pojedine probleme. Važno je da djeca već u osnovnoj školi započnu stjecati znanja koja će im omogućiti da, najprije u svijet srednjoškolskog i visokog obrazovanja, a zatim na tržište rada, jednom riječju - u život - krenu kao informirani, obrazovani, samosvjesni mladi ljudi. Moramo odgajati i obrazovati mlade ljude koji će imati visoko razvijeno kritičko razmišljanje te neće dozvoliti bilo kakav oblik manipuliranja i nametanja neprihvatljivih ponašanja", zaključila je Radosavljević.

Građanski odgoj i obrazovanje provodi se kroz korelaciju nastavnih predmeta i jedinica koje se bave tematikom društvene, pravne, političke, ekološke, gospodarske i kulturološke dimenzije kroz kurikulum koji postoji još od 2012. godine.

Podsjetimo, na području Grada Pule, u izglasanom proračunu za 2022. godinu nalazila se i inicijativa koalicijskog partnera Možemo! o uvođenju građanskog odgoja i obrazovanja kao izvannastavne aktivnosti u svih 11 osnovnih škola na području grada. Prema prijedlogu koji u proračunu za ovu godinu ima osigurana sredstva u gradskoj blagajni, 24. siječnja 2022. je na sastanku Možemo! s ravnateljima pulskih osnovnih škola potvrđeno uvođenje građanskog odgoja i obrazovanja kao zasebnog predmeta u okviru izvannastavnih aktivnosti za učenike viših razreda.

Udžbenici, radni materijali i smjernice za provođenje programa preuzet će se od Grada Rijeke, koji je prije šest godina prvi službeno krenuo s uvođenjem građanskog odgoja i obrazovanja u svoje škole. Namjera je krenuti s ovom izvannastavnom aktivnošću u idućoj školskoj godini i to najprije za učenike petog razreda, a postupno će se uvoditi sve do osmog razreda. No, dosadašnji potezi Osnovne škole Šijana već bi mogli poslužiti kao primjer dobre prakse koju za početak treba slijediti.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter