(Ilustracija/Pixabay)
U vremenima u kojima kronično nedostaje dobrih vijesti u poslovnim krugovima svakako je snažno odjeknula ona o poduzetničkoj inicijativi zahvaljujući kojoj je pokrenuta nova hrvatska zrakoplovna tvrtka ETF Airways. Ključno ime u priči je pilot i poduzetnik Stjepan Bedić koji je nakon nekoliko godina potrage ulagače u zrakoplovnu čarter kompaniju pronašao u Hrvatskoj, a jedan od osnivača tvrtke je i Puljanin Marko Banković, pilot s bogatim letačkim iskustvom upravljanja putničkim zrakoplovima na brojnim međunarodnim linijama.
Banković je po završetku školovanja karijeru započeo u čarter kompaniji Dubrovnik Airline, a nakon toga od 2010. godine kao kapetan zrakoplova letio za nekoliko europskih i svjetskih kompanija. U novoosnovanoj tvrtci zaposlen je kao Flight operations manager, odnosno bit će zadužen za organizaciju i upravljanje letačkih aktivnosti ETF Airwaysa.
Objavljujući vijest o osnivanju nove tvrtke Poslovni dnevnik je prošlog tjedna podsjetio da se to dogodilo u jeku nezapamćene globalne krize avioindustrije. Međutim, ekipa okupljena oko ovog projekta očito je svoje planova radila izvan okvira koji su ovog trenutka okovani neizvjesnošću i strogim epidemiološkim mjerama, te uz čvrstu vjeru u oporavak tržišta. Da je taj optimizam ne samo zarazan, već i čvrsto utemeljen, te dobro poslovno razrađen govori činjenica da su oko projekta okupili impozantan tim viđenih domaćih ulagača i bankara.
Tako je iza ETF Airwaysa stao Ratko Bajakić, iskusni domaći burzovni investitor i direktor ICF-a, jedne od kompanija nastale podjelom SN Holdinga, potom ekonomski analitičar Velimir Šonje, vlasnik tvrtke Arhivanalitika i pokretač stručnog portala Ekonomski lab, kao i dugogodišnji predsjednik uprave RBA banke Zdenko Adrović koji je danas direktor Hrvatske udruge banaka, a u ovom projektu nove zrakoplovne kompanije sudjeluje kroz svoju firmu Korta.
Uz Bankovića i Bedića, među osnivačima je još jedan pilot, Zagrepčanin Dragan Stefanovski koji isto tako ima bogato iskustvo upravljanja putničkim zrakoplovima koje je stjecao u nekoliko stranih kompanija. Sva trojica već su surađivala na nekoliko startup projekata u regiji, no ovo im je svakako najveći zajednički posao. Iako se novim projektom pohvalio na društvenim mrežama Bedić zasad nije raspoložen istupati u medijima, pa su novinari ostali uskraćeni za njegov odgovor na upit da im pojasni kako je zamislio poslovni model ETF Airwaysa.
Nešto veću spremnost na davanje informacija pokazao je Velimir Šonje koji je kazao da se na ulaganje u ETF Airways d.o.o. odlučio prije svega zbog procjene da je tim pilota i drugih eksperata, koji su veći dio svojih karijera proveli u inozemnim kompanijama i koji su tražili ulagače, izuzetan. Istaknuo je kako se trenutno odvija preslagivanje europskog tržišta za post-korona razdoblje, u kojem će se otvarati zanimljive prigode u pojedinim tržišnim nišama.
- ETF nema namjeru biti velika kompanija – linijski prijevoznik. Cilj je kroz usluge chartera i slične aranžmane, primarno na tržištu Europske unije, fleksibilnošću i pouzdanošću usluge iskoristiti prilike koje očekujemo u narednim godinama, pojasnio je u izjavi za taj medij Šonje. On je s 9,2 posto udjela mali investitor u ovom projektu, član je nadzornog odbora, a ovo je njegovo prvo ulaganje u avioindustriju. Nova zrakoplovna kompanija inače već neko vrijeme natječajima okuplja potrebnu radnu snagu, a upravo danas je zadnji dan prijave na onaj kojim se nudi radno mjesto člana kabinskog osoblja na zrakoplovu tipa B737.
- ETF Airways je novi hrvatski charter zračni prijevoznik koje želi unaprijediti povezanost jadranskih turističkih bisera s europskim i drugim destinacijama. Ovom prilikom tražimo nove članove naše letačke obitelji, te vas pozivamo na iskazivanje interesa za radno mjesto kabinskog osoblja. Traži se više kandidata u pojedinim kategorijama, stoji u oglasu objavljenoj na internetskoj stranici kompanije.
Zbog aktualne situacije s pandemijom koronavirusa još uvijek nije poznato kad bi novoosnovana kompanija trebala imati svoj prvi komercijalni let, no već je poznato da će kad se to dogodi putnici letjeti zrakoplovom tipa Boeing 737-800 na kojem će se nalaziti logotip koji predstavlja origami crvene ptice. Na koncu, ukoliko se pitate što znače tri slova koja se nalaze u imenu tvrtke i taj odgovor daje internetska stranica kompanije. Radi se o akronimu fraze Easy To Fly koja bi se mogla prevesti i kao "jednostavnost letenja", ideja s kojom su osnivači svakako krenuli u ovoj posao, a povratku koje se po završetku ove pandemijske noćne more svi zaljubljenici u putovanja svakako nadaju i vesele.