DOK NE ZAZVONE ŠKOLSKA ZVONA…

U Industrijsko-obrtničkoj školi vrijeme nije stalo: "ZID VREMENA" ČEKA NA UČENIKE

| Autor: Borka PETROVIĆ
Zid vremena u holu Industrijsko-obrtničke škole u Puli

Zid vremena u holu Industrijsko-obrtničke škole u Puli


U izradi su sudjelovali učenici prvih razreda proizvodno-obrtničkih zanimanja. Postavljen je na nosivoj gredi u ulaznom holu škole i svima je vidljiv, a Tumpić nam odaje i šalu koja je kružila školom - ako netko od učenika zakasni minut ili dva na sat, pozove se na vrijeme u Londonu pa kaže kako je zapravo došao skoro sat vremena ranije

Školska zvona i učenički žamor na malim i velikim školskim odmorima od prošlog su tjedna svoj život premjestili u virtualni svijet. Nešto prije proglašenja epidemije koronavirusom učenici Industrijsko-obrtničke škole u Puli odlučili su virtualnu stvarnost, vremenske crte i zidove pretvoriti u stvarni svijet. Na poticaj svojih mentora - profesora Dragana Basare i vanjskog suradnika škole Marina Tumpića, vlastitim su rukama napravili zanimljiv projekt - Zid vremena u realnom svijetu.

Vremenske zone

U ulaznom holu škole postavljeno je tako sedam analognih satnih mehanizama od kojih svaki pokazuje kronološko vrijeme u izabranoj vremenskoj zoni. Centralno mjesto zauzima aktualno vrijeme kod nas u Puli, dok su lijevo (zapadno) raspoređeni Los Angeles (SAD), Buenos Aires (Argentina) i London (Velika Britanija). S druge, desne (istočne) strane nalaze se Melbourne (Australija), Peking (Kina) i Moskva (Rusija).

U izradi instalacije "Zid vremena" sudjelovali su, kako doznajemo od Tumpića, učenici prvih razreda proizvodno-obrtničkih zanimanja. Postavljen je na nosivoj gredi u ulaznom holu škole te je svima vidljiv i privlači poglede. Tumpić nam odaje i šalu koja je kružila po školskim hodnicima - ako netko od učenika zakasni minut ili dva na sat, odmah se pozove na vrijeme u Londonu pa kaže kako je zapravo došao skoro sat vremena ranije.

Ravnatelj škole Petar Gavrić ističe da je "Zid vremena" samo jedna od mnogobrojnih kockica mozaika znatno većih projekata koji se upravo odvijaju u i oko Industrijsko-obrtničke škole na Vidikovcu te da brojnim projektima u kojima učenici koriste alate - od ručne pile i metala preko računala i robota do mikroprocesora i programiranja, uspješno povezuju učenje i praksu.

To nije bubanje znanja

- Virtualni svijet odavno je postao naša stvarnost, živimo u dva paralelna svijeta i počesto zanemarujemo onaj realni, stvarni, opipljiv svijet. Čak i pored najmodernije tehnologije, analogni satovi u živoj, realnoj postavi imaju velik edukativni učinak. Nije to više samo puko "bubanje znanja" da je u Americi noć, a u Aziji poodmakli dan kad kod nas počinje prvi jutarnji školski sat. Učenje i stjecanje znanja i iskustva kroz praktičan rad u školi temelj su obrazovanja kakvog desetljećima tražimo, a rijetko i pronalazimo. Čini se da učenici ove škole u tome ipak uspijevaju, zaključuje Tumpić iz Astronomske udruge Vidulini.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter