RAZGOVOR S RENATOM PERCOM

TRŽNICA PULA U PROTEKLOM SE DESETLJEĆU TRANSFORMIRALA U MODERNU TVRTKU: Lokalnost, izravni kontakt, te šarenilo ponude osnovni su postulati rada Tržnice

| Autor: Milan PAVLOVIĆ
(Milivoj MIJOŠEK)

(Milivoj MIJOŠEK)


Na web stranici će uskoro biti proširena ponuda te će se nuditi informacije o OPG-ima, obrtima i tvrtkama koje su inače zakupci na pulskim tržnicama, a potencijalni kupci moći će dobiti informacije o njihovoj ponudi

Komunalno trgovačko društvo Tržnica u proteklom desetljeću doživjelo je značajnu transformaciju u modernu tvrtku koja prati nove tehnologije i dostignuća kako bi na kvalitetniji način povezala i predstavila lokalnog proizvođača prehrambenih proizvoda. Osmislili su i provode razne aktivnosti, kulinarske manifestacije, gastronomske radionice, druge edukativne događaje i projekte, a promotivne aktivnosti održavaju i na novim platformama, putem mrežnih stranica ili na društvenim mrežama.

Bio je to povod za razgovor s Renatom Percom, direktorom Tržnice Pula, koji je pojasnio što je cilj tih brojnih programa i manifestacija koje su se zadnjih godina održale u organizaciji ili pod pokroviteljstvom tvrtke.

Promocija domaćih proizvođača

- Riječ je o ciljanim manifestacijama kojima se nastoji promovirati domaće lokalne proizvođače, a time i privući što veći broj posjetitelja, odnosno kupaca na Centralnu tržnicu ili Zelenu tržnicu Veruda. Što kraći put između lokalnih proizvođača, i onih iz drugih dijelova Hrvatske koji sezonski dolaze, jedna je od osnovnih uloga pulskih tržnica. Nadalje, u ponudi je uvijek dovoljno novih poslovnih prostora koji ne iziskuju velike uloge i financijska sredstva te su tako nadasve vrlo zanimljivi za lokalne obrtnike, OPG-ove i poduzetnike koji žele plasirati autohtone proizvode ili drugačiju ponudu pogotovo za one koji tek počinju stvarati i nuditi na tržištu svoje proizvode.

(Milivoj MIJOŠEK)

Ostavljate dojam da ste kao tvrtka poduzeli brojne aktivnosti ne bi li se usmjerili k stvaranju jedne "nove" europske tržnice?

- Tako je, radi poboljšanja usluga, kvalitete ponude i daljnjeg razvoja tržnice kao lokacije okupljanja domaćih i inozemnih posjetitelja, te trgovanje autohtonim i ostalim proizvodima, stvorile su se nove prilike i jasna vizija budućeg razvoja. Spomenuli ste europsku tržnicu pa moram podsjetiti kako je Tržnica Pula ušla u europski projekt KeyQ+, a ima za cilj obogaćivanje turističke ponude novim turističkim proizvodima temeljenim na zajedničkoj kulturnoj i kulinarskoj baštini. Glavni rezultati projekta su gastronomski vodič i turistički itinerer, didaktički programi i radionice razmjene iskustava namijenjeni djelatnicima turističko-ugostiteljskog sektora, te stvaranje sedam KeyQ+ mjesta koji će predstavljati referentne točke za profesionalce, turiste i građane zainteresirane za kulturu i gastronomiju.

Jeste li zadovoljni radom edukacijske kuhinje otvorene prije godinu dana upravo kroz ranije spomenuti projekt?

- Tijekom 2019. i 2020. godine u edukacijskoj kuhinji održane su brojne radionice i edukacije s poznatim chefovima, lokalnim ugostiteljima i uvijek s naglaskom na korištenje proizvoda lokalnih proizvođača. Educirane su "tete kuharice" iz pulskih dječjih vrtića, radile su se prezentacije domaćih menija za svakodnevni ručak ili večeru uz pomoć Ceha ugostitelja te brojni drugi događaji tijekom kojih se ukazala potreba da se kroz slične događaje čuvaju autohtoni recepti i potiče lokalna proizvodnja.

Osvježena mrežna stranica

I pulska Tržnica dijelila je sudbinu mnogih tvrtki koje su se, suočene s pandemijom i uvedenim mjerama, morale prilagoditi novonastalim okolnostima.

- Tržnica se putem društvenih mreža približila potrošačima. Svakodnevnim informiranjem potencijalnih kupaca povezivala je lokalnog proizvođača i korisnike, potrošače autohtonih proizvoda te i tako dodatno pomogla lokalnoj poljoprivredi i proizvođačima u Istri. Naše Facebook stranice svakodnevno su nudile informacije o proizvođačima, dostavi ili gdje preuzeti proizvode kada tržnice nisu radile te o promjenama uvjeta i napokon o otvorenju lokala, trgovina, kafića i zelene tržnice. Svakodnevnim konstantnim radom nastojalo se da stanovnici grada dobiju mogućnost doći do informacija, ali i samih proizvoda te time pomoći svima u nastojanju da se opstane u neizvjesnim vremenima.

(Milivoj MIJOŠEK)

Nedavno ste izvijestili medije da je Tržnica obnovila i svoju web stranicu?

- Od kraja svibnja aktivna je i nova, obnovljena i osvježena mrežna stranica Tržnice d.o.o. Pula koju možete pogledati na osobnom računalu ili mobitelu, a potražite je na adresi www.trznica-pula.hr. Zamišljena je kao centralno informativno mjesto prilagođeno svim modernim uređajima i kreirana sukladno posljednjim tehnologijama. Na web stranici će uskoro biti proširena ponuda te će se nuditi informacije o OPG-ima, obrtima i tvrtkama koje su inače zakupci na pulskim tržnicama, a potencijalni kupci moći će dobiti informacije o njihovoj ponudi. Podržat ćemo i reklamirati sve svoje zakupce koji će na novoj web stranici biti još jedan korak bliže potencijalnim kupcima. Na kraju želio bih poručiti kako su lokalnost, izravni kontakt s malim proizvođačima, šarenilo ponude te određena neformalnost osnovni postulati rada i djelovanja Tržnice! To je nešto što je važno zadržati za buduće generacije.

Proizvod hrvatskog seljaka

U organizaciji Tržnice Pula i u suradnji Udruge hrvatskih tržnica održavaju se uručivanja certifikata proizvođačima prema projektu "Certificiranje seljačke tržnice". Certifikat pod nazivom "Proizvod hrvatskog seljaka" uručuje se obiteljskim poljoprivrednim gospodarstvima (OPG) te tvrtkama i obrtima ako su zadovoljili kriterije komisije koja ide u nadzor na teren.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter