Početna cijena vožnje kreće se od 10 do 15 kuna, a dodatno po kilometru od 12 do 15 kuna. Otkad su dobili konkurenciju, pulski taksisti priznaju da jedva izvlače kraj s krajem
Snimila: L. BAGAR
Pesimistični i ljutiti, mnogi vozači u Parizu, Frankfurtu i Londonu platili su u ponedjeljak dva eura ili više za litru goriva, što je nezapamćeno i posljedica je rata u Ukrajini zbog kojeg su cijene nafte poletjele u nebo. U Hrvatskoj se tog "crnog ponedjeljka" čekalo u redovima na benzinskim postajama za benzin i dizel. Tako je bilo i u Puli, gdje je vladala prava opsada pumpi, a gorivo je u trenu nestalo. Budući da se poskupljenje goriva odrazilo i na cijene prijevoza, mnogi taksisti u europskim prijestolnicama primorani su mirovati i ne voziti po gradu jer im je to, zbog slabije potražnje, postalo preskupo i neisplativo.
Je li se poskupljenje goriva odrazilo i na poslovanje lokalnih taksi službi?
- Mi nismo mijenjali cijene. Imali smo cijene koje su kvazi normalne za opstati kao taksi služba. Nemamo dumping cijene, ne namjeravamo ih ni dizati jer su i ovako visoke, a gosti to znaju i manje koriste našu uslugu, kaže pulski taksist, 66-godišnji Silvano. Kaže da ne koriste aplikaciju, već dolaze na telefonski poziv. Početna cijena vožnje kreće se od 10 do 15 kuna, a dodatno po kilometru od 12 do 15 kuna. Otkad su dobili konkurenciju, pulski taksisti jedva izvlače kraj s krajem, priznaje nam taksist koji se ovim poslom bavi devet godina, otkad je u mirovini. Veli nam da taksira velik broj umirovljenika koji si dnevnom vožnjom od nekoliko sati popune kućni budžet. Ljeti je situacija bolja, ali to je opet za preživljavanje ta tri mjeseca, kaže Silvano. Prije taksiranja radio je u međunarodnoj špediciji te konstatira da je "uvijek za volanom". Veli da je taksiranje danas postala profesija, bolje reći dodatan posao radi krpanja kućnog budžeta, a ne zarađivanja plaće.