IMA LI STRATEGIJE?

SVJEŽE NAPUŠTENO 20-ak GRADSKIH LOKALA Od 680 poslovnih prostora u vlasništvu grada Pule u zakupu ih je nešto više od 430. Uskoro novi natječaj za zakupce iz trgovačke, ugostiteljske i galerijske branše

| Autor: Milan PAVLOVIĆ

Naravno da tim zakupcima pokušavamo na razne načine kroz svoje odluke izići u susret, međutim treba biti svjestan da je zakup poslovnih prostora proračunski prihod i kad su cijene zakupa u pitanju, ne možemo ići ispod nekog standarda i cjenovnog razreda koji je određen za pojedinu gradsku zonu, kaže pročelnik Giordano Škuflić

 

Grad Pula ima u vlasništvu oko 680 poslovnih prostora, no ono što je najzanimljivije i najatraktivnije i trgovcima i građanima to su prostori u gradskom centru. Danas je u najužem centru 20-ak praznih poslovnih prostora u vlasništvu grada koji su mahom nedavno vraćeni, saznajemo od pročelnika Upravnog odjela za prostorno uređenje, komunalni sustav i imovinu Giordana Škuflića. Do konca ove godine, najavljuje, pokušat će se pronaći novi zakupci budući da je u pripremi natječaj koji će uskoro ugledati svjetlo dana.

Odljev kupaca

Puli se zbog kasne izgradnje velikih šoping centara fenomen odljeva trgovačkog života na periferiju grada relativno kasno dogodio, no posljedice po gradsku jezgru i život u njoj identične su onima s kojima su se mnogi gradovi već morali suočiti. Odljev kupaca prema tim novim hramovima konzumerizma kao neizbježnu posljedicu ima transformaciju trgovinske ponude u centru Pule. Dio trgovaca preselio se iz gradskog središta u nove šoping centre, a dio je analizirao brojke i očito zaključio da trenutni rezultati ne opravdavaju daljnje poslovanje, tako da je Gradu ostalo praznih poslovnih prostora kojima treba pronaći novu funkciju i zakupce.

Najavljena strategija razvoja trebala bi stvoriti podlogu za ponovno oživljavanje gradske jezgre, kako je to uspjelo, primjerice, Ljubljani ili Zadru jer bez građana koji imaju motiv i razlog dolaska u centar grada, nijedan zakupac prostora neće u tom biznisu imati dugoročniji interes. Jedan od prvih koraka bit će najavljeni natječaj na kojem će se zakupcima ponuditi prostori poput onoga u Ulici Sergijevaca koji je donedavno koristio OVS, lokala nedaleko gradske tržnice u kojim je desetljećima poslovao riječki Rio, nekadašnje trgovine dječjim igračkama na Narodnom trgu ili velike multibrend trgovine koju je u Flanatičkoj ulici dugo godina koristila tvrtka Europa 92. Ovi i drugi ispražnjeni prostori odnedavno su označeni velikim naljepnicama s natpisom: "Poslovni prostor u vlasništvu Grada Pule - Za informacije o najmu možete se obratiti nadležnom Upravnom odjelu za prostorno uređenje, komunalni sustav i imovinu".

- Cilj nam je te prostore što prije staviti ponovno u funkciju, odnosno pripremiti ih kako bi već u postblagdanskom periodu ili na početku proljeća bili popunjeni i spremni proširiti turističko-ugostiteljsku ponudu centra našeg grada. Izuzetno nam je bitno da i prije raspisivanja natječaja dobijemo informaciju o interesu potencijalnih zakupaca kako bismo im mogli ponuditi odgovarajući prostor i pravovremeno ih i temeljito informirati o njihovim mogućnostima i obavezama. Naravno da tim zakupcima pokušavamo na razne načine kroz svoje odluke izići u susret, međutim treba biti svjestan da je zakup poslovnih prostora proračunski prihod i kad su cijene zakupa u pitanju, ne možemo ići ispod nekog standarda i cjenovnog razreda koji je određen za pojedinu gradsku zonu, kaže Škuflić.

Naplata 94 posto

Proračunski prihod Grada od iznajmljivanja poslovnih prostora godišnje iznosi oko 23,5 milijuna kuna, a sustav naplate, koji je nekad često generirao velike dugove zakupaca, sada je daleko efikasniji tako da naplata u tekućoj godini iznosi visokih 94 posto. Tijekom ljeta Gradsko vijeće usvojilo je i novu odluku kojom su utvrđene zakupnine, zone i djelatnosti u poslovnim prostorima u (su)vlasništvu Grada. Od četiri zone tri se odnose na centar, a jedna na ostale dijelove grada.

Najviša cijena zakupa je u nultoj zoni, nekadašnjem tradicionalnom trgovačkom centru grada koji obuhvaća potez od gradske tržnice do Foruma, uključujući Veronsku i Ciscuttijevu ulicu te Giardine i Kandlerovu. Ovisno o veličini prostora, cijena kvadrata za ugostiteljsku djelatnost u toj zoni iznosi od 80 do 150 kuna, za trgovinsku od 40 do 100 kuna, dok se za trgovinu sezonskom robom koja će se odvijati samo tijekom turističke sezone četvorni metar naplaćuje između 300 i 500 kuna.

Prva zona obuhvaća ostali prostor na potezu od Karoline do zgrade Pošte, dio od Arene prema centru grada, Ulicu 43. Istarske divizije i prostor nekadašnje vojarne Vladimira Gortana te ulicu Castropola i mrežu uličica koje se od nje spuštaju prema moru i gradu. Ugostitelji za najam prostora u toj zoni moraju izdvojiti od 60 do 120 kuna po kvadratu, trgovci od 30 do 80, a sezonski trgovci od 200 do 400 kuna.

Najveći dio druge zone odnosi se na mrežu ulica koje se na potezu od Trga na Mostu do Giardina nalaze u zaleđu Arene te na područje oko hotela Riviera i zgrade Ekonomskog fakulteta. U toj zoni ugostitelji mogu pronaći gradski prostor po cijeni od 50 do 100 kuna po kvadratu, trgovci od 20 do 60, a za trgovinu sezonskom robom mora se, ovisno o veličini poslovnog prostora, izdvojiti između 100 i 300 kuna po kvadratu.

Pješačka oaza

Gradonačelnik Boris Miletić kaže da je nakon značajnih ulaganja u obnovu i modernizaciju infrastrukture ispod zemlje, poput uvođenja plina, kanalizacije i druge infrastrukture, došlo vrijeme za uređenje javnih površina.

- Centralna gradska zona, po uzoru na brojne europske gradove, bit će uređena kao zelena pješačka oaza koja će dodatno privući posjetitelje, a uređuju se i brojne prometnice, javna rasvjeta te vizure građevina u starogradskoj jezgri putem gradskog projekta Dolcevita. Uređenje vizure grada i oživljavanje centra naši su prioriteti. Da bismo to postigli, u cilju nam je osigurati što kvalitetnije sadržaje i raznovrsnu ponudu, prije svega za sugrađane, a onda i za sve posjetitelje Pule. S brojnim partnerima godišnje organiziramo više od tisuću manifestacija koje naš grad promoviraju i izvan granica Hrvatske pa ne čudi što je Pula danas s pravom među najboljim city break destinacijama, a Europska komisija ocijenila kao grad s najvećim kulturnim i kreativnim potencijalom u Hrvatskoj, kaže gradonačelnik.

Naglašava da je velik dio zatvorenih poslovnih prostora u privatnom vlasništvu i da Grad u tim slučajevima ne može utjecati na djelatnost niti na asortiman. O tome kako motivirati zakupce i privući ljude u centar nadležni u Gradu razgovarali su i s predstavnicima Udruženja obrtnika te predložili određene mjere. Jedna od njih nova je Odluka o davanju u zakup i kupoprodaji poslovnih prostora koju je Gradsko vijeće nedavno usvojilo i u kojoj su regulirane točno određene djelatnosti i ponude.

- Da bi netko došao u centar grada, mora imati ili naviku ili potrebu. Potrebu nije lako kreirati, ali zato možemo poticati naviku i to je upravo ono što nastojimo činiti podržavajući čitav niz aktivnosti i manifestacija da bismo i kroz kulturu potaknuli novi život u gradu. Primjer je i bogat program Prosinca u Puli, poručio je gradonačelnik Miletić.

Zakup na 10 godina

Od pomoćnice pročelnika za prostorno uređenje Mirne Radolović doznajemo da je od 680 gradskih prostora na čitavom području Pule u zakupu njih više od 430. Zakup se ugovara na najkraći rok od deset godina s time da je nakon isteka moguće i produljenje za još pet godina. Prostori koji će se uskoro naći na natječaju bit će namijenjeni trgovini, ugostiteljstvu i galerijskoj djelatnosti. Iz Grada ponavljaju da su i prije raspisivanja natječaja svim obrtnicima i trgovcima koji žele raditi i koji su zainteresirani za neki od prostora njihova vrata otvorena, da se dođu informirati o cijenama i djelatnostima, ali i pogledati prostore i procijeniti što bi u njih eventualno trebalo investirati za početak rada.

- Po tom pitanju otvoreni smo i potpuno fleksibilni, a osim informiranja u Upravnom odjelu, imamo otvorenu i mail adresu [email protected] gdje nam se mogu postaviti sva pitanja, kaže Radolović.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter