Ribarnica je, kao i tržnica, trbuh grada (Dejan ŠTIFANIĆ)
Paradoksalno je da domaći zakupci i prodavači ribe preživljavaju od ribe koja nije domaća. Ljeti najbolje rade kada prodaju većinom ribu uz uzgoja i uvoza. Ribe "domaće" ulovljene se manje kupuju, jer ljudi generalno manje kupuju i konzumiraju ribu
Posljednji petak u godini, a petak je inače dan kada je riba zastupljenija na trpezi, na pulskoj ribarnici ponuda je bila oskudna. Plave ribe, odnosno srdela koja osim što je najjeftinija, i prema prijedlozima nutricionista najjzdravija, nije bilo ni za lijek. To ni ne čudi, jer je od 24. prosinca do 31. siječnja na snazi zimski lovostaj na sitnu plavu ribu. Pod pojmom mala plava riba obuhvaćene su srdele, papaline, inćuni, iglice, lokarde, skuše i šaruni, dok su inćuni i srdele ujedno i sitna plava riba.
Lovostaj pomaže u očuvanju ribnoga fonda i hvale je vrijedna ekološka inicijativa, ali svaka medalja ima i svoju drugu stranu, pa tako i u ovome slučaju ima onih koji izvlače kraći kraj, a to su ribari od kojih je nekima mala plava riba osnova egzistencije, kao i krajnji korisnici koji su naučeni na tjednu konzumaciju srdele po povoljnim cijenama koje ne prelaze tridesetak kuna po kilogramu.
Potvrdilo se to i u pulskoj ribarnici. Bijela riba se slabo kupovala. Orada se prodavala po cijeni od 63 kuna iz uzgoja do 130 kuna po kilogramu, isto tako je i sa brancinom - uzgojeni 63 kune, ulovljeni 130 kuna Llist od 60 do 100 kuna, hobotnica po 100 kuna, palamida po 50 kuna, sargo po 120, a repovi kozica po 130 kuna dok škampi bili od 150 do 250 kuna, sipe (odmrznuta) po 80 kuna…
Postblagdanski popusti osvanuli su i na ribarnici. Prvi štand nudio je 10 posto popusta na uzgojenu ribu. Prodavač veli da je prodaja katastrofalna " Ljudi su vjerojatno zasićeni od blagdana. U 18 godina koliko radim, ovo je bila najgora sezona što se tiče prodaje ribe. Ljudi jedu manje, a i riba je skuplja", komentira uz kuriozitet najezde mola u nenormalnim količinama koji se u ribarnici nudio po cijeni od 30 kuna.
Slaba posjećenost da naslutiti da i u ribarnici, kao i ostale trgovine u centru grada, bitku vode sa trgovačkim centrima u koji kupci sve više odlaze, a jedan od razloga zasigurno je i parkiranje koje kronično nedostaje u centru grada. "Ljudi su se raspršili po centrima te je u centru Pule, a to znači na tržnici i ribarnici, jako malo ljudi. A smanjio se i ulov malih ribara otkad su na moru plivarice iz Dalmacije, kaže Karmen Mikolčić koja otkupljuje ulov četiri malih ribara s područja Pule.