ZRAČNA LUKA PULA

S PRVIM DANIMA PROLJEĆA OŽIVLJAVA I AVIOPROMET: Iz Pule se leti za London, Glasgow, Bristol, Amsterdam, Basel, Berlin, Bristol, Ženevu, Pariz, Poznan, Beč…

Zbog broja letova prema Velikoj Britaniji Zračna luka Pula je godinama tradicionalno najveće brojke ostvarivala s britanskog tržišta, no korona je taj trend zaustavila, ali je manjak Britanaca uspješno nadomješten zračnim gostima s ukrajinskog i ruskog tržišta. Sveukupno je lani na letovima iz i u te dvije zemlje bilo 50.835 putnika iz Rusije i 21.670 iz Ukrajine

| Autor: Milan Pavlović
(Snimio Milivoj Mijošek)

(Snimio Milivoj Mijošek)


Putnički zrakoplovi nad Pulom, našalio se jednom prilikom jedan kolega, u Istri se smatraju jednim od prvih vjesnika proljeća. Da s tom tezom nije bio daleko od istine dokaz je i ova godina, jer će, svega nekoliko dana nakon kalendarskog ulaska u novo godišnje doba, u pulsku zračnu luku sletjeti prvi ovosezonski zrakoplovi sa stranim turistima.

- Sezonu standardno otvaraju Ryanair i easyJet s letovima iz Velike Britanije i Belgije, kaže nam je direktorica Zračne luke Pula Nina Vojnić Žagar.

Prvi zrakoplov Ryanaira u ovoj sezoni sletjet će u Pulu u nedjelju 27. ožujka u 10 sati iz londonske Zračne luke Stansted, dok je povratni let iz Pule za London zakazan za 10.30 sati. Ova linija za London će do početka lipnja biti u prometu dva puta tjedno, četvrtkom i nedjeljom, da bi se nakon toga “pojačala” i trećim letom svakog utorka te takav red letenja ostaje na snazi do kraja rujna. Za listopad su ponovno najavljena dva leta tjedno, s tim da će posljednji let ove sezone Ryanair na liniji za London obaviti 27. listopada. Na liniji za London najavljeni su zrakoplovi tipa B737-800 kapaciteta 189 sjedala. Ukupno je između Londona i Pule na ovoj liniji Ryanaira dostupno 29.862 sjedala.

Već u ponedjeljak, 28. ožujka, s prometom kreće i linija za glavni grad Belgije i zračnu luke Brussels Charleroi na kojoj Ryanair najavljuje tri tjedna leta, ponedjeljkom, srijedom i petkom, do 28. listopada. I na ovoj su liniji najavljeni zrakoplovi tipa B737-800, a ukupno je na tržištu između Charleroia i Pule 35.154 sjedala.

Istog dana, 28. ožujka, u Pulu će u večernjim satima sletjeti i prvi ovogodišnji let niskotarifne kompanije easyJet s drugog londonskog aerodroma - London Gatwick. I ta će linija krenuti s dva leta tjedno, a London je jedna od sedam destinacija koje će tijekom predstojećeg ljeta ovaj avioprijevoznik povezati s Pulom.

- U ovom trenutku ne znamo kakva će biti punjenja, budući da mi te podatke nemamo do 24 sata prije leta, ali nadam se uobičajeno dobroj popunjenosti sjedišta u zrakoplovima sa i prema tim odredištima, kaže Vojnić Žagar.

Istra je za najveći dio turista koji u nju stižu auto destinacija, te na avio goste u pravilu najviše računa iz udaljenijih destinacija. Zbog broja letova prema Otoku Zračna luka Pula je godinama tradicionalno najveće brojke ostvarivala s britanskog tržišta, no korona je taj trend zaustavila, ali je manjak Britanaca uspješno nadomješten zračnim gostima s ukrajinskog i ruskog tržišta.

Podsjetimo da je lani u sezoni najveći broj zračnih linija Pula imala upravo prema Rusiji, te da je s tog tržišta u prometu bilo 12 tjednih letova čak 5 različitih aviokompanija. S druge strane, sedam puta tjedno u Pulu su stizali i zrakoplovi iz Ukrajine, odnosno Kijeva s kojima su najveći istarski grad povezivale kompanije Windrose Airlines, Ukraine International i SkyUp Airlines. Sveukupno je u 2021. godine letovima iz i u te dvije zemlje Pula zabilježila 50.835 putnika iz Rusije i 21.670 iz Ukrajine.

- Nažalost oba ta tržišta ove smo godine zbog situacije morali pomnožiti s nulom što je zahtijevalo i korekciju planova koje smo imali za ovu poslovnu godinu. Konkretno, za ovu godinu planirali smo za Zračnu luku Pula nešto više od 600 tisuća sjedišta na dolaznim i odlaznim letovima, odnosno plan je predviđao oko 400 tisuća putnika. No, s obzirom na situaciju i izostanak ukrajinskog i ruskog tržišta izvjesno je da te planove moramo korigirati i da će brojka i sjedišta i putnika ipak biti nešto manja. Nadamo se i vjerujemo ne značajno, no zasad je još uvijek prerano za nekakve konkretnije procjene, kaže naša sugovornica.

Izostankom Ukrajinaca i Rusa i ove će sezone uvjerljivo najveći broj zrakoplova u Pulu dolijetati iz britanskih zračnih luka, no uobičajeno živ ljetni zračni promet bit će i prema brojnim drugim zemljama. Tako se na stranicama easyJeta za Pulu ovog ljeta, osim iz Londona, mogu rezervirati karte i iz Amsterdama, Basela, Berlina, Bristola, Ženeve, Glasgowa i Pariza, što naravno znači i da iz Pule možete u narednim mjesecima letjeti prema tim destinacijama. Iz ovogodišnjeg rasporeda Ryanaira otpala je zračna linija između Pule i Frankfurta, te će zrakoplovi irskog zračnog prijevoznika, osim spomenutih Londona i Brisela, ovoga ljeta Pulu povezivati s poljskim gradom Poznanom i s Bečom.

- Tu su i standardni SAS i Norwegian Air koji lete kratko za Skandinaviju od kraja lipnja do kolovoza. To su svakodnevni letovi, ali je kratak period letenja. Uz easyJet, za Švicarsku će od kraja svibnja letjeti i Edelweiss Air, a tu je standardno i Air Srbija koja kreće krajem lipnja i imaju u planu tri tjedna leta sve do sredine rujna. S obzirom na potrebe tržišta u pregovorima smo da se poveća frekvencija i kapacitet tih letova. Ali budući da se njima otvara tržište i šire se na regiju vidjet ćemo kako se to poklopiti s njihovim planovima. Uglavnom, činjenica je da zbog aktualne situacije nema više nekakvog fiksnog plana i da se oni u hodu prilagođavaju uvjetima i mogućnostima. Recimo da je ovo razdoblje planiranja i stvaranja temelja za naredno razdoblje kako bi konačni izlazak iz krize dočekali spremni i u niskom startu da što prije povratimo brojke i poslovne rezultate koje smo ostvarivali prije nego što smo zbog svih ovih događanja i objektivnih okolnosti u tome onemogućeni. Vjerujem još vrlo kratko vrijeme, zaključuje direktorica Zračne luke Pula Nina Vojnić Žagar.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter