Prema nalazu Agencije uzroci pada hidroaviona kod Splita su "otkaz motora i reakcija pilota u nastaloj situaciji koja nije bila optimalna", "nedostatak osposobljenosti pilota za polijetanje i slijetanje na vodenu površinu", "nedostatak osposobljenosti za prilagodbu na tip zrakoplova", "nedostaci u održavanju zrakoplova" i "nedostatak discipline u kompaniji kao i nedostatak nadzora unutar kompanije"
Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu ovih je dana obznanila završno izvješće o nesreći hidroaviona u lipnju 2015. godine u Resniku nedaleko Splita, kada su smrtno stradale dvije osobe, a jedna je teško ozlijeđena. To izvješće pokazalo je da su postojale nepravilnosti u održavanju hidroaviona i uopće u organizaciji rada tvrtke European Coastal Airlines (ECA), koja je po hrvatskoj obali i otocima, a između ostaloga i u Puli, hidroavionima prevozila tisuće putnika. To znači da je svim tim putnicima prijetila opasnost koje nisu bili ni svjesni.
No nakon nesreće u Resniku i pisanja medija, ECA je prestala raditi i usprkos najavama vlasnika, Austrijanca Klausa Dietera Martina, da će ponovo pokrenuti poslovanje i hidroavionske linije, to se još nije dogodilo. Kako saznajemo, postoji mogućnost da biznis nastavi jedan kineski ulagač.
SAD i Kanada
Portal Index.hr izvještavao je da se hidroavioni tvrtke ECA, koji su nepunu godinu dana povezivali gradove i otoke na našoj obali (između ostalih i Pulu sa Splitom i Rijekom), toliko loše održavaju da je pitanje dana kad će se koji od njih srušiti. Izvještavano je da se održavanje provodio traljavo, tek toliko da se zadovolji forma, pa su neki od vitalnih dijelova hidroaviona do te mjere zapušteni da od korozije i utjecaja mora slabe i pucaju. Posljedično, pisalo se da je kvarova na hidroavionima sve više, a da se sa zamjenskim dijelovima improvizira, što je potpuno nezakonito i izuzetno opasno.
Prema nalazu Agencije za istraživanje nesreća, uzroci pada hidroaviona kod Splita su "otkaz motora i reakcija pilota u nastaloj situaciji koja nije bila optimalna". Međutim, Agencija navodi i čimbenike koji su utjecali na pad, a to su "nedostatak osposobljenosti pilota za polijetanje i slijetanje na vodenu površinu", "nedostatak osposobljenosti za prilagodbu na tip zrakoplova", "nedostaci u održavanju zrakoplova" i "nedostatak discipline u kompaniji kao i nedostatak nadzora unutar kompanije". (Sandra ZRINIĆ TERLEVIĆ)