Od više građana smo čuli da im na često prekrcanom reciklažnom dvorištu Valmade nije bilo omogućeno iskrcati otpad. A tvrde i da Herculanea ne preuzima takvu kramu na kućnom pragu, mada se iz Uprave tvrtke hvale da tu besplatnu uslugu obavljaju duže od deset godina.
Da bismo provjerili tvrdnje, anonimno smo nazvali otvoreni telefon Herculanee i "prijavili" fiktivan kauč na Stoji, na što su nas uputili da ga ipak sami dovezemo u Valmade. U Valmadama ima mjesta, rekli su nam. Da, za našeg obilaska ovog tjedna reciklažno dvorište je bilo otvoreno - rampa je uredno podizana da bi se propustila vozila građana koji su došli iskrcati stari namještaj na izdašnu hrpu.
No, situacija nikako nije dobra. Svjedočimo svakodnevno odbačenom namještaju na gradskim ulicama, ili još gore, u prirodi. Kauč i kuhinjske elemente iz grada će netko i ukloniti kad-tad.
Kakve onda mogućnosti preostaju građanima? Iz Herculanee poručuju da se glomazni otpad prikuplja po pozivu građana, a što i nije baš najsigurnija opcija, ili putem tzv. rolo kontejnera na reciklažnom dvorištu te kroz akcije po mjesnim odborima, e da bi se otpad odveo u Šijanu - u Metis! No, čak i u Herculanei priznaju da u tome postoji problem.
- Zbog problema u poslovanju tvrtke Metis uzrokovanih požarom, usporena je dinamika njihovog preuzimanja glomaznog otpada te je stoga nešto i otežana predaja samom oporabitelju kao i prihvat na reciklažnom dvorištu. Od tvrtke Metis zatražili smo da se očituje o nastalim problemima prihvata otpada te što kani poduzeti poradi rješavanja nastale situacije, a u međuvremenu pokušavamo uspostaviti normalnu dinamiku prihvata otpada, kao i rada reciklažnog dvorišta, a sve u cilju kontinuiteta pružanja usluge. Pula Herculanea će u kratkom vremenu poduzeti dodatne mjere, poručuju iz Uprave pulskog komunalca.
Pula bi, po broju stanovništva, trebala imati tri reciklažna dvorišta. Uz gradske Valmade i privatni Metis, poznato je da je reciklažno dvorište trebalo zaživjeti i na Kaštijunu, Županijskom centru za gospodarenje otpadom. No, dok na Valmadama otpad besplatno odlažu građani Pule dok ne zakrče to dvorište, a Metis krupni otpad građana, kako čujemo, od požara nadalje zapravo i ne prima - tvrtka Kaštijun, upozoravaju iz Herculanee, nije isporučitelj javne usluge i ne može obavljati poslove reciklažnog dvorišta. Dakle, Kaštijun ne preuzima glomazni otpad građana.