Zgrada pulskog Vodovoda
Nekoliko se mještana Valdebeka obratilo našoj redakciji tvrdeći da imaju problema s dojavom stanja vodomjera pulskom Vodovodu. Kako nam pričaju, budući da djelatnici Vodovoda u prigradskim naseljima više ne očitavaju satove, građani su pozvani da sami dostave svoje stanje putem telefona ili web obrasca. I upravo su s ovim posljednjim imali najviše problema jer su neki od njih, uvjereni da stvar funkcionira, mjesecima svoje stanje, odnosno potrošnju vode, dojavljivali putem web obrasca na stranici Vodovoda.
- Sve je bilo u redu dok nismo dobili prvi obračun, odnosno prvo očitanje od strane djelatnika Vodovoda koji, koliko vidimo po uplatnicama, dvaput godišnje provjeravaju stanje i računaju eventualnu razliku za uplatu, priča nam jedan od njih, pojašnjavajući da je njemu konkretno Vodovod stanje uzeo u lipnju te ponovo tek u siječnju.
I, tada je uslijedio šok. Iako su redovno plaćali svoje obveze, više je mještana prošli mjesec dobilo prilično visoke račune za vodu, odnosno razlika od plaćenog i stvarnog stanja bila je za njih enormna, nekima čak i po nekoliko tisuća kuna!
- Ništa nam nije bilo jasno, svoje smo račune redovito plaćali misleći da se radi o pravoj potrošnji, kako smo je i prijavljivali. Neki od nas sami su dojavljivali stanje, a neki su to dali u zadatke djeci i unucima. Bilo je čak i svađa među njima, sve dok jedan od unuka nije nazvao Vodovod Pula i pitao za objašnjenje. Gospodin s druge strane slušalice rekao mu je da "web obrazac ne funkcionira"! A kad se stanje vodomjera preda, sve izgleda u najboljem redu, tvrdi ovaj mještanin Valdebeka.
Bitno je napomenuti da je naš sugovornik upozorio djelatnika Vodovoda da time zavaravaju građane, odnosno dovode ih u situaciju u kojoj, pogotovo oni s manjim mirovinama, odjedanput moraju platiti visoke iznose za vodu. Velika se razlika, pretpostavlja on, najviše "nabrala" zbog ljetnog zalijevanja vrtova, a penzioneri, iako su računi po nekoj ustaljenoj praksi dolazili u iznosima kao i inače, na to očito nisu obraćali pažnju.
Koliko smo vidjeli, obrazac za prijavu stanja potrošnje na web stranici Vodovoda Pula i dalje stoji i nema upozorenja da ne funkcionira. Stoga smo upitali direktora Vodovoda Deana Starčića da nam pojasni kako je do ovoga došlo.
On pak navodi kako se u prigradskim naseljima vodomjeri očitavaju svaka dva mjeseca, a potrošači mogu dojaviti stanje putem telefona ili web servisa. Konkretno, putem telefonskog servisa za prosinac 2020. godine stanje je dojavilo ukupno 1.559 potrošača, a putem web obrasca 96 potrošača.
- Svakog prvog u mjesecu preuzimamo stanja koja su dojavljena, za siječanj je primjerice 178 korisnika stanje vode prijavilo putem web stranice i ta je usluga u funkciji, tvrdi Starčić, ali je ujedno savjetovao našim sugovornicima da se jave u potrošački odjel s konkretnim informacijama kako bi se utvrdilo gdje je nastao problem.
- Za konkretni odgovor trebala bi nam mjerna mjesta pa da provjerimo o čemu se konkretno radi. Uvijek je najbolje da se potrošači obrate, telefonski ili e-mailom, u naš potrošački odjel na telefon 529 - 900 e-mail [email protected] s konkretnim podacima, kako bi dobili informaciju i odgovor, upućuje direktor.