Kako bi Puljane vratio u grad i trgovinama potaknuo prodaju, u popodnevnim satima HGK - Županijska komora u Puli s Gradom Pulom, Turističkom zajednicom i Udruženjem obrtnika Pule pokrenula je akciju "Super srijeda", kada trgovine u centru grada nude proizvode po sniženim cijenama. Pritom je besplatan bio i parking, taj pulski moment smutnje i razlog zbog čega mnogi izbjegavaju doći u centar pa zbog toga kupovine radije obavljaju u prigradskim šoping mekama. Naime, na svim gradskim parkiralištima (u svim zonama) od 1. studenog do 31. ožujka od 17 sati do jutra parkiranje je besplatno.
Dakle, uvjeti idealni - besplatan parking, sniženja po trgovinama i ugodna večer. No, unatoč povoljnim kako parkirnim, cjenovnim tako i vremenskim prilikama, srijeda popodne u grad nije privukla ljude. Korzom su se tu i tamo prošetavali pojedinci, Flanatičkom isto, ali je zato Ulica Sergijevaca bila prazna, kao da je karantena, korona zona.
Izgleda da je korona ipak ubila radost šopinga.
- Ma, nije samo korona. Krenulo je to još od Uljanika. U vremenima Uljanika dan kada bi stigla plaća to je za trgovinu značilo da sljedećih pet do sedam dana prodaja ide kao luda. Sve bi nestalo. S nestankom Uljanika, lagano je nestala i kupovina. Korona je pak sve dokrajčila. Primjerice, ljeti bi za koncert Severine u Poreču prodali 20 haljina, sada nema prilika za odjenuti odjeću. Ljudi su bez posla, pa izbjegavaju uopće ići do grada. Situacija je gadna, veli vlasnik jedne pulske trgovine u samom centru koji, kao i većina sramežljivih Puljana, ne želi odati svoj identitet a kamoli stati pred fotoobjektiv.
Oni malobrojni kupci ne žele se slikati ni dok kupuju, ni s maskicom koja im sklanja lice. Tajnost ili neprimjetnost prije svega. Tko će ga znati. Kao da je kupovina grijeh.
Kupac iz Vodnjana u trgovini muške odjeće Kerver u Flanatičkoj ulici, koja je u srijedu nudila popuste i do 70 posto na određene artikle, zadovoljan je inicijativom, posebice besplatnim parkingom.
- Besplatan parking je jako dobra inicijativa. I ljeti bi trebalo isto tako, barem jedan dan u tjednu neka je besplatno parkiranje pa bi češće dolazili u grad. Vrućina, gužva i nedostatak parkirnih mjesta ubije bilo kakvu želju za dolaskom u grad, veli. On i supruga zadovoljni su popustom no kupovina im je ciljana, ovaj put za mušku polovicu. "Došli smo u ovu trgovinu. Zbog korone nećemo hoditi po butigama", komentira supruga.
Popusti su u istu trgovinu privukli mladi par. "Došli smo zbog popusta. Vrijedi iskoristiti ovakve pogodnosti jer se kvalitetna odjeća može naći po dobrim cijenama. Odlična inicijativa. Sviđa nam se a znamo već i datum iduće Sretne srijede - 5. prosinca. Opet ćemo doći", zadovoljno će mladi.
Argentum, kao i mnoge druge trgovine, zjapi prazan. Office shoes ima širom otvorena vrata. Kupac pokoji, a i taj djeluje zalutalo. "Danas ništa nije drugačije ili bolje nego ostalih dana", veli prodavačica.
- Bez obzira je li super srijeda ili petak, popodne u gradu nema ljudi. Sve što se proda je u jutarnjim satima. Možda bi grad trebao još neke inicijative pokrenuti kako bi ljude doveo u grad", mišljenja je jedna prodavačica. Potvrđuju to i njezine kolegice iz nove trgovine talijanskog modnog brenda. "U jutarnjim satima je špica. Sve što se proda je prijepodne. Čim padne mrak, i nama padne mrak na oči", ironična je.
Jedina mušterija u trgovini prebire po odjeći. Unatoč riječima hvale za inicijativu, ne želi otkriti identitet. Doznajemo da je iz prigradskog naselja pa je besplatan parking kao i sniženje bio motiv njezina dolaska.
- Nismo došli zbog sniženja. Irena ima super stvari i bez popusta. Stalnim kupcima uvijek izlazi u susret, vele mušterije na izlasku iz Torbice, trgovine brendiranim cipelama i torbicama. Vlasnica Irena Jurica šali se da daje popuste na bezbroj rata (točnije 12), samo neka ljudi dođu do grada. Mušterija slabo u trgovini, kao i ljudi po gradu. "Prvo je bio Uljanik, a sada korona. Ma nije stvar niti novca, ljudi su u strahu. Čuvaju za nedajbože… Ali, nije ni to. Mnogi rade online. Danas mi se jedna mušterija rasplakala kada je shvatila da nema gdje obuti cipele jer radi kod kuće, online. Kupila ih je, jer joj je to bio kao neki doticaj s normalom, a normale ima sve manje", komentira uvijek raspoložena vlasnica trgovine.
Ne samo rad od kuće, već i online nastava utječe i na njezin promet. "Pola profesora radi online, tako i pola učenika. Nitko ne prolazi, a kamoli ulazi", primjećuje. Veli da je situacija u centru tragična. Kupaca nema i sve više trgovina počelo je zatvarati u pet sati. "Ne smijemo to dozvoliti. Moramo biti uporni i ako treba izdržati i sjediti dva sata u trgovini pa makar zjapila prazna. Ljudi moraju znati da radimo i ne smiju izgubiti naviku dolaska u grad. Onda će odlaziti u šoping centre, a i u njima je situacija očajna", komentira.
Podržava ovakve inicijative Grada koji im samo na taj način izlazi u susret. "Grad ne zanima kako radimo. Najam su smanjili u ožujku za 50 posto, a u travnju onome tko nije imao dugove. A tko nije imao dugove kada se odjednom dogodila ta situacija. Prihodi su sve manji, a mi i dalje plaćamo najam kao da se ništa nije dogodilo. Ne znam da li itko od njih iz Grada šeće gradom? Kada bi se prošetali, možda bi i odlučili izaći nam u susret. Ali ja volim ovaj grad, stalo mi je do njega i neću tek tako odustati od njega", gotovo borbeno poručuje vlasnica Torbice.