Kad će zasjedati Nadzorni odbor društva Kaštijun i dogovoriti se oko imenovanja novog/starog direktora još je obavijeno velom tajne. Ništa čudno, jer imenovanje direktora u novom županijskom Centru za otpad je prije svega politička odluka, pa onaj tko eventualno naslijedi sada već bivšeg šefa mora dobiti zeleno svijetlo vlasti. Baš prije nekoliko dana istekao je rok do kojeg su se svi zainteresirani mogli javiti na natječaj, nakon što je Darko Višnjiću prvog dana prosinca istekao ne baš uspješan četverogodišnji mandat.
Još se ne zna da li se on javio i hoće li s obzirom na silne probleme u Centru opet dobiti novu priliku za vođenje. Prema nekim izvorima, u igri za novu direktoricu je i dosadašnja članica Uprave Vesna Dukić, koja baš kao ni Višnjić nije odgovarala na naše pozive, pa službenu potvrdu je li se javio netko od njih dvoje nemamo. Upravo je Dukić vodila projekt ŽCGO od samog početka, a kad se krenulo u finiš realizacije, nije dobila priliku voditi Centar. Sredinom prošlog mjeseca Višnjić je bio jako tajnovit, te je na pitanje hoće li se opet kandidirati za direktora tek kratko rekao "o tom potom".
O potencijalnim kandidatima informaciju nismo mogli dobiti ni u Nadzornom odboru na čijem se čelu nalazi pročelnik Kabineta župana Duško Kišberi. Negov zamjenik Alen Golja kazao je pak da nije ovlašten za davanje izjava. "Ne mogu reći ništa jer još nema nikakvih informacija. Zovite predsjednika Nadzornog odbora. Vjerujem da će novi direktor uskoro biti odabran", kratko je rekao Golja. Rok za prijavu je istekao i sada Nadzorni odbor na temelju programa rada i intervjua s kandidatima treba odabrati novo vodstvo.
U međuvremenu, na službenim stranicama društva Kaštijun i dalje se kao direktor društva i predsjednik Uprave navodi Darko Višnjić. Na stranicama je objavljeno i izvješće o poslovanju Kaštijuna za 2018. godinu. Društvo je tako lani imalo gubitak od 2 milijuna kuna. Godinu su završili s 36,3 milijuna kuna prihoda. Oni se prvenstveno sastoje od prihoda od prodaje odnosno pružanja usluga prijevoza, obrade i zbrinjavanja komunalnog otpada u iznosu od 23,4 milijuna kuna, što čini 64 posto ukupnih prihoda. Tu su uključena i prihodovana bespovratna sredstva u iznosu od 12,9 milijuna kuna, što čini 36 posto ukupnih prihoda. Rashodi su lani bili 38,3 milijuna kuna, što je trostruko više nego u 2017. godini. U Kaštijunu napominju da je to rezultat početka obavljanja komunalnih usluga u srpnju 2017.
U društvu je prošle godine zaposleno 17 novih ljudi, pa su automatski rasli i troškovi osoblja. Po zadnjem izvješću tu je zaposleno 38 radnika, a na troškove osoblja, Kaštijun je potrošio 5 milijuna kuna. Od toga, na neto plaće 2,8 milijuna kuna Primjerice, troškovi naknada radnicima iznosili su 225.400 kuna, za darove, nagrade i potpore zaposlenicima 125.680 kuna.
Plaće su lani svima rasle unatoč gubitku od dva milijuna kuna, a neki su dobili povećanje od 1.600 kuna. Najvišu neto plaću u iznosu od 15,047 kuna imao je direktor Darko Višnjić kojem su primanja lani porasla za 300-tinjak kuna. S druge strane, najnižu plaću od 5.231 kunu imao je pomoćni radnik u MBO odijelu postrojenja. Drugu najvišu plaću ima članica Uprave Vesna Dukić koja je mjesečno zarađivala 14.284 kuna. U društvu su među ostalim zaposleni voditelj sektora za opće poslove, voditelj tehničkog sektora, voditelj MBO postrojenja, a njihove se plaće kreću između 9.500 do 11.500 kuna. Na pola radnog vremena i za plaću od 4.199 kuna angažiran je prošle godine i koordinator zaštite okoliša, dok isti koordinator za puno radno vrijeme dobiva 9.518 kuna. Inače, u tvrtki je 2017. radio i poslovni tajnik s primanjima od 5.270 kuna, no od prošle godine tajnika više nemaju.
Sve u svemu plaće su i više nego solidne, pa tako primjerice radnik sa završenom srednjoškolskom spremom/KV radnik ima plaću od 7.398 kuna. Rast plaća u Kaštijunu obrazlažu uvećanjem za staž, povećanjem koeficijenata, stimulacijama, prekovremenim radom i radom blagdanima. U izvještaju o poslovanju, vidi se da su "ostali troškovi poslovanja" iznosili 295.667 kuna. Od tog je društvo na reprezentaciju lani potrošilo 74.782 kune, dok su godinu ranije bili skromniji i za to su potrošili 63.827 kuna. Reprezentacija su troškovi ugošćenja poslovnih partnera (hrana i piće, troškovi odmora, športa, rekreacije i razonode, zakupa automobila, plovila, zrakoplova, kuća za odmor), te darova sa ili bez utisnutog znaka tvrtke ili proizvoda. Za promidžbu, sponzorstva i sajmove potrošeno je skromnih 6 tisuća kuna.
Štedjelo se u 2018. godini na dnevnicama, smještaju i službenim putovanjima za koje je lani potrošeno 21.219 kuna, dok su godinu ranije za istu stvar imali trošak od 78.463 kuna. Popriličan iznos tvrtka izdvaja za troškove intelektualnih usluga te je primjerice za poslove odvjetnika, revizora i informatičara potrošeno 448.153, kuna, što je gotovo 300 tisuća kuna više nego u 2017. godini. Do kraja 2018. godine Kaštijun je imao ukupno 6,3 milijuna kuna potraživanja od kupaca. Kupci su mahom istarske komunalne tvrtke. Kao i svaka tvrtka koja drži do svojih zaposlenika, lani je za stručno usavršavanje djelatnika i nabavku literature potrošeno 51 tisuću kuna. Usporedbe radi, godinu dana prije za stručno obrazovanje i literaturu osigurano je 55 tisuća kuna.