Ilustracija (Foto arhiv Glasa Istre)
Na Sveučilištu Jurja Dobrile pripremaju niz novih studija, ali i reviziju onih programa za kojima vlada manji interes. Rektor prof. dr. sc. Marinko Škare kaže da su u pripremi novi studiji s orijentacijom na STEAM područje - u planu je novi studij dizajna, komunikacije i tehnologije, uz uvođenje predavanja na daljinu za neke postojeće studijske programe.
- Što se tiče novog studija dizajna, komunikacije i tehnologije, plan je dostaviti potrebne elaborate za akreditacijski postupak do kraja ovog mjeseca i ukoliko se dobije dopusnica, studente upisati ujesen. Poslali smo veliki broj anketa poduzetnicima i maturantima i pokazalo se da postoji velik interes za ovakav studijski program. Stoga pozivam sve zainteresirane, ne samo maturante, da dodatne informacije zatraže u uredu rektora na e-mail [email protected], napominje Škare.
Nadalje, Sveučilište je, dodaje, u postupku akreditacije dvaju studijskih programa učenja na daljinu poput onih koji se izvode zadnjih 30 godina na najboljim sveučilištima u svijetu.
- Radi se o preddiplomskom i diplomskom sveučilišnom studiju informatike (FIPU) te preddiplomskom i diplomskom sveučilišnom studiju Primijenjena ekonomija (FET), oba na engleskom i hrvatskom jeziku. Ti su programi učenja na daljinu u potpunosti prilagođeni personaliziranim ciljevima i ishodima učenja (start-up kampus načelima) temeljenih na novim tehnologijama i nemaju veze s tzv. covid-19 online učenjem koje smo morali provoditi protekle dvije godine. Ovo je nešto potpuno novo i drugačije, podcrtava Škare.
Lani su pokrenuta četiri nova studija (sveučilišni studij sestrinstva, diplomski sveučilišni studij ranog predškolskog odgoja i obrazovanja na hrvatskom i talijanskom jeziku te diplomski studij računarstva). Na pitanje kakav je interes za tim studijima i što je s četverogodišnjim studijem engleskog jezika, Škare odgovara da studijski program na Fakultetu odgojnih i obrazovnih znanosti (novi diplomski studij) te studij japanologije bilježe povećani interes za upis, zajedno sa studijskim programom sestrinstva.
- Putem Erasmusa i ostalih programa razmjene u prosjeku godišnje studira između 50 i 80 studenata, iako postoji još veći interes stranaca za studiranje u Puli. Zato će se ove godine strateški pristupiti osiguranju potrebnih uvjeta da bi se privukli strani studenti koji bi se obrazovali u Puli bilo preko programa razmjene, kao strani studenti na redovitom studiju ili pak kao izvanredni studenti na nekim od studija na daljinu koji su u postupku pokretanja, najavljuje Škare. Prema njegovim riječima, postoji velik interes za novim studijima, što pokazuje da su ih studenti prepoznali.
Prošli tjedan i službeno su otvorena dva nova objekta Studentskog doma u okviru studentskog kampusa, čime je Sveučilište Jurja Dobrile dobilo sveukupno gotovo 400 soba za svoje studente. No, planovi su puno širi, pa se i u sklopu projekta rekonstrukcije Mornaričke bolnice planira daljnje širenje studentskog smještaja. Škare podsjeća da na pulskom Sveučilištu, na svim razinama, studira oko 3.900 studenata.
- Broj studenata ne raste, već opada u pojedinim studijskim programima, dok na novim studijskim programima raste tako da u posljednjih pet godina u prosjeku broj studenata stagnira. Međutim, gledajući granični prirast po pojedinim programima - opada. Trend je nepovoljan i potrebno ga je u idućih nekoliko godina preokrenuti, što je jasno definirano u novoj razvojnoj strategiji Sveučilišta i to ćemo i učiniti. Pojedine studijske programe, koji posljednjih pet godina bilježe konstantan pad kad je riječ o broju studenata, bit će potrebno revidirati i učiniti ih privlačnijima i prepoznatljivima, veli Škare.
Na pitanje koji će se studijski programi revidirati, odgovara da
se trenutno provodi interna reevaluacija svih programa, nakon čega, ističe, slijedi potpun redizajn svih studijskih programa.
- Cilj je da se programi prilagode tržištu rada i trendovima u personaliziranom učenju i igrifikaciji na platformama novih tehnologija (start-up kampus načelima), uz osiguranje prostornih uvjeta u novom kampusu (bivša Mornarička bolnica) i smještaju u novim studentskim paviljonima. U tom postupku središnju ulogu imat će naši studenti kao naši krajnji korisnici usluga i zato će se njihove potrebe i zahtjevi detaljno sagledati. Oni će biti dio radne skupine koja će se formirati za te potrebe, a vodit će je rektor.
Želimo našim studentima omogućiti personalizirano učenje i osobni razvoj kroz novi razvojni model #EvolveUnipu. On je okrenut prema stvaranju prepoznatljivih osobnih vještina i sposobnosti studenata, orijentiranih na rješavanje problema, u kombinaciji s praktičnim znanjem i novim tehnologijama (igrifikacija, učenje na daljinu, neuroznanstveni laboratoriji, virtualne učionice) da bi se ne samo pripremili za tržište rada, nego i osposobili za kreativno i stručno iskustvo u rješavanju problema, veli Škare.
Prema njegovim riječima, to će biti veći poduhvat i od uvođenja samog Bolonjskog procesa na Sveučilište.
- Okosnicu programa činit će stjecanje personaliziranih vještina i kompetencija - uz snažnu digitalizaciju (state of the art metodika učenja i stjecanja znanja) te internacionalizaciju (združeni studijski programi s najboljim sveučilištima u Europi) - orijentiranih prema rješavanju problema u bilo kojim uvjetima. Time želimo naše studente osposobiti ne samo za tržište rada, nego i izazove u svijetu 21. stoljeća. Nažalost, zadnjih smo dana svjedoci da će to biti jedan potpuno novi svijet u odnosu na onaj tradicionalni koji smo poznavali, objašnjava rektor.
Kad je riječ o strukturi studenata, polovica ih dolazi izvan, a polovica iz Istre, iako je prošlih godina čak 60 posto studenata na pulskom Sveučilištu bilo izvan Istre, vjerojatno zbog korone i svega što se događalo u posljednje dvije godine, kaže Škare.