Arhiva
Mnogi korisnici nisu prihvaćali našu uslugu izvan sezone grijanja, te su se počeli javljati u sezoni. Istovremeno smo od Plinare u travnju zatražili popis korisnika koji će trebati dokaze o ispravnosti dimovodnog sustava, no popis je dostavljen početkom sezone grijanja te je postao dodatni pritisak na rokove izvršenja usluge, kaže Dejan Lončarić, direktor tvrtke Dimnjak
Nakon što je Herculanea posao čišćenja dimnjaka prepustila osječkoj tvrtki Dimnjak, neki građani, kojima su dotad dimnjaci redovito servisirani prije početka svake sezone grijanja, požalili su se na neredovito održavanje dimovoda. Drugi kažu da im se na telefonski broj ispostave ove tvrtke u Puli danima nitko nije javljao, pitajući se što bi se dogodilo da je izbio požar.
Iz Grada Pule napominju da dimnjačarske usluge na području grada od lanjskog kolovoza obavlja osječka tvrtka Dimnjak, koja se jedina javila na natječaj, na temelju ugovora o koncesiji koji je na snazi do 2027. godine. Tvrtka, prema riječima njenog direktora Dejana Lončarića, pruža uslugu na području Pule i Vodnjana, a po pozivu pokriva i ostale općine koje su ostale bez dimnjačarske službe nakon što je tu uslugu prestala pružati Herculanea, a nisu u mogućnosti organizirati dimnjačarsku službu.
Odbijaju suradnju
Odgovarajući na pitanje o neredovitom čišćenju, Lončarić veli da tvrtka prije početka rada na području Pule izrađuje registar dimnjaka i uređaja za loženje koji, napominje, nije bio uspostavljen. Ranije su se, veli, dimnjaci čistili po pozivu, a nakon što se uspostavi registar, točno će se znati stanje dimnjaka, koliko ih je u upotrebi, a koliko nije. S obzirom da registar još nije izrađen, još uvijek nije poznato koliko dimnjaka i uređaja za loženje osječka tvrtka pokriva na području Pule i okolice. Nije poznato ni kad će biti gotov budući da, prema Lončarovim riječima, još uvijek ima korisnika koji odbijaju suradnju i ne puštaju dimnjačare na krov.
S 1. studenim ove godine na području Pule bilo je oko 2.000 privatnih kućanstava, 15-ak tvrtki i stotinjak stambenih zgrada čiji se vlasnici, odnosno korisnici nisu odazvali na obavijest tvrtke o potrebi kontrole i čišćenja dimnjaka. Lončarić stoga apelira na te ljude da se jave. Upozorava i na alarmantnu činjenicu da je čak 70 posto pregledanih dimnjaka neispravno, najčešće zbog dotrajalosti, odnosno poroznosti, nemogućnosti pristupa kontrolnim vratašcima i vrhu dimnjaka, te naslaga zapaljive smole.
S druge strane, napominje da bi svi željeli da im se dimnjak očisti u listopadu, uoči početka sezone grijanja, što je nemoguće, pa apelira na upravitelje stambenih zgrada i vlasnike nekretnina da se jave i izvan sezone grijanja.
- Budući da registar zahtijeva planski rad, podijelili smo područja grada, počeli redovito obilaziti objekte i pružati dimnjačarske usluge. Nažalost, mnogi korisnici nisu prihvaćali našu uslugu izvan sezone grijanja, te su se počeli javljati u sezoni. Istovremeno smo od Plinare u travnju zatražili popis korisnika kojima treba dokaz o ispravnosti dimovodnog sustava, no popis je dostavljen tek početkom sezone grijanja, pa je nastao dodatni pritisak na rokove izvršenje usluge, kaže Lončarić.
Napominje da su neki upravitelji tek nakon 12 mjeseci dostavili popis objekata kojima upravljaju, što također usporava rad na registru, a samim time i kvalitetnoj pripremi za pružanje usluge. "Unatoč brojnim poteškoćama u razumijevanju dimnjačarske djelatnosti, naša tvrtka redovno izvršava svoje zadaće koje sprečavaju mogućnosti trovanja, požara, što je naš krajnji cilj", veli direktor.
(Mirjana VERMEZOVIĆ IVANOVIĆ)