Filip Zoričić / Igor Škatar / Darko Buršić / Dean Starčić
Direktore gradskih društava upitali smo za komentar odluke o ograničenju korištenja službenih vozila samo za vrijeme radnog vremena, o čemu smo već pisali u Glasu Istre.
Igor Škatar, direktor Pulaprometa, kaže da "iz gradonačelnikove odluke proizlazi obveza njenog poštivanja".
- Do donošenja navedene odluke službeni automobil je bio na korištenju 24 sata. Radi se o Mazdi 3, proizvedenoj 2015. godine.
Od donošenja predmetne odluke koristim privatni automobil, izjavio je Škatar.
Vjekoslav Jozanović, direktor društva Fratarski, nema službeni automobil, koje ne koristi ni uprava Pula sporta.
- Osim radnih strojeva, Pula sport posjeduje jedno službeno vozilo, Opel Combo (teretni), koji je kupljen 24. ožujka ove godine na leasing, na tri godišnje rate od kojih je prva isplaćena u cijelosti prilikom preuzimanja vozila. Vozilo se koristi za potrebe održavanja sportskih igrališta u vlasništvu Grada (Pula sport ima ugovor s Gradom za održavanje 18 lokacija) i za prijevoz materijala za održavanje sportskih objekata u vlasništvu tvrtke (dvorane i sportski tereni). Vozilo se koristi samo u službene svrhe isključivo u radno vrijeme za potrebe navedenih poslova i mjesečno se odvozi u prosjeku 900 kilometara, kaže Samuel Smailbašić, direktor Pula sporta. Napominje da je tvrtka do lanjskog ožujka imala službeno vozilo za potrebe direktora koje je korišteno u radno vrijeme da bi se početkom pandemije covida-19 prestalo koristiti.
Castrum Pula 97 posjeduje devet vozila, od kojim sedam teretnih i dva osobna.
- Korištenje je regulirano Odlukom o zaduživanju osobnih i teretnih vozila za službene potrebe trgovačkog društva Castrum od 1. travnja 2016. godine. Posljednja izmjena odluke bila je 15. veljače ove godine. Uprava društva službeno vozilo koristi isključivo za službene potrebe, dok u privatne svrhe izvan radnog vremena koristi vlastito vozilo, kaže nam direktor Castruma Aleksandar Matić. Napominje da se ne očekuju uštede s obzirom da se službena vozila koriste za poslovne svrhe i obavljanje poslova redovnog upravljanja nekretnina i hitnih intervencija na području Pule, ali i drugih jedinica lokalne samouprave s kojima je Castrum sklopio ugovor o održavanju objekata.
Iz pogrebnog poduzeća Monte Giro vele da imaju jedno službeno vozilo, Golf 2.0 TDI Rabbit, te da uštede neće biti značajne.
- U slučaju potrebe direktor će koristiti vlastiti automobil, napominju iz Monte Gira.
Direktor Vodovoda Dean Starčić koristio je Škodu Octaviju proizvedenu 2014. godine za dolazak i odlazak s posla, na relaciji Valdebek - Pula i obrnuto. Prema gradonačelnikovoj odluci, odsad će na posao morati doći vlastitim automobilom pa tek onda preuzeti službeno vozilo. I obrnuto.
U Herculanei se koriste dva službena osobna vozila: Mazda (2014.) i Fiat Punto (2008.), a u Pragrandeu pet Fiata Punto. Četiri su proizvedena 2008. godine, a jedan 2011. Objema poduzećima rukovodi Igor Stari.
- Sukladno odluci o načinu korištenja službenih vozila koja je donesena 2015. godine, u Herculanei i Pragrandeu nitko nema pravo korištenja službenih vozila 24 sata na dan. Službena vozila mogu se koristiti isključivo za poslovne svrhe, odgovorila nam je pismeno tajnica direktora Marija Vlahović-Pušić. Navodi da će tvrtke, u skladu s odlukom gradonačelnika, donijeti "novu odluku o zabrani korištenja, odnosno ograničenja korištenja služenih vozila samo za vrijeme radnog vremena, osim u opravdanim slučajevima i za poslovne svrhe, odnosno službene potrebe izvan radnog vremena".
- S obzirom na prirodu i obim posla u oba društva koji zahtijevaju brojne obilaske, kontrole i intervencije, te potrebe organizacije posla i izvan redovnog radnog vremena, bit će potrebno prilagoditi se novoj odluci i organizaciji posla. U oba društva postoje i dežurne službe čiji će status također trebati regulirati, jer one imaju na raspolaganju službeno gospodarsko vozilo za vrijeme dežurstva 24 sata na dan, objašnjava Vlahović-Pušić.