DRAMA U MOM GRADU:

Kroz dane dramske edukacije prošlo osamstotinjak djece i odraslih - DRAMA U BUZETU I RAZVIJANJE KREATIVNE FANTAZIJE


"U procesu razvijanja mladih jedna od vodećih uloga pripada umjetnosti. Umjetnost pomaže na putu njihova estetsko-etičkog odgoja, a osobito njihova emocionalnog života. Kazališna umjetnost kao sinteza svih vrsta umjetnosti djeluje na razvijanje senzibiliteta i usmjeravanje na spoznaju ljepote i ispravnih vrijednosti u životu i upravo je ona ta koja osobito pomaže u oslobađanju dječje spontanosti i razvijanju njihove kreativne fantazije. Oslobađanje i poticanje kreativnog mišljenja upravo je i moto ovogodišnje buzetske "Drame u mom gradu" koja je nizom programskih sadržaja i ovog puta djelovala na popularizaciji dramske pedagogije i dramske umjetnosti," istaknula je dramska pedagoginja Iva Nemec, voditeljica buzetske Udruge Kaleido, organizatora ovog projekta.

Dani dramske edukacije

Kroz dane dramske edukacije održane u suorganizaciji Pučkog otvorenog učilišta "Augustin Vivoda", Društva Naša djeca Buzet, Dječjeg vrtića "Grdelin" i Osnovne škole "Vazmoslav Gržalja" te pod pokroviteljstvom Grada Buzeta, prošlo je osamstotinjak djece i odraslih. Održane su dvije predstave. "Puž muž" u izvedbi Kazališne družine Pinklec iz Čakovca. "D(n)o dna" Teatra Tirena iz Zagreba, predstava za tinejdžere koja prati priču njihovih vršnjaka, od prvih početaka konzumacije alkohola, kroz različite faze pijanstva.

Tijekom trajanja projekta "Drama u mom gradu" održan je niz radionica za predškolce i školske učenike, pet tematskih radionica za različite uzraste vodila je dramska pedagoginja Iva Nemec. Za djecu predškolskog uzrasta i roditelje u Dječjem vrtiću "Grdelin" održana je procesna drama "Potraga za tajanstvenim otokom" u kojoj su vođeni maštom, djeca i roditelji otplovili u avanturu i potragu za skrivenim blagom.

U osnovnoj školi su na satovima književnosti, u tematskim dramskim radionicama učenici stvaralački pripovijedali i gradili priču uz pomoć dramskih tehnika. U sedmom razredu obrađena je lektira "Starac i more" uz pomoć dramskih tehnika te na taj način inovativnom metodom podučavanja približilo se književnim likovima i udahnulo malo veselja u tradicionalan način pristupa lektirnom djelu.

- Vikend je bio rezerviran za edukaciju odgojno-obrazovnih djelatnika. Na pet jednodnevnih radionica prijavilo se sedamdeset sudionika iz Istre, Rijeke, s Raba…a stigle su i dvije profesorice iz Našica koje su čule za radionice i poklonile si vikend u Istarskim toplicama i cjelodnevne radionice dramske pedagogije. Radionice su održale dramske pedagoginje, sve redom polaznice poslijediplomskog specijalističkog studija dramske pedagogije u Zagrebu. Posebno zanimanje pobudila je radionica Ane Malnar. - Prekrasna, vesela i prpošna dramska atmosfera nadvila se tog dana nad Buzetom, komentira Iva Nemec.

O magičnoj stani materijala

U radionici "Magična strana materijala kao poticaj stvaralačkoj igri u vrtiću" Ana Malnar otvorila je nekoliko pitanja. Tkanina, papir, plastična folija, štapovi, staklo, kamenje…, sve je to neoblikovani materijal kojim se vrlo često koristi u vrtiću u različite svrhe - kao poticaj za različite istraživalačke aktivnosti, stolno-manipulativne igre ili pak likovne aktivnosti. No koliko često neoblikovane materijale koristimo za uprizorenja u kojima stvaralački proces oblikovanja postaje scenskom radnjom i u kojima materijali mijenjaju svoja obličja te time razvijaju scenu?

Voditeljica radionice "Procesnom dramom do kritičkog čitatelja" Maša Rimac Jurinović uputila je polaznike kako učenicima približiti knjige i probuditi interes za čitanje, u dramske tehnike i metode procesne drame. Na svojoj se radionici bavila razvojem čitalačke pismenosti i poticanjem učenika na aktivno i kritičko čitanje književnih djela primjenom procesne drame.

Radionica Tanje Novak "Osnove dramatizacije kratkog književnog teksta" obuhvatila je vođenje dramske grupe kroz izradu scenoslijeda, proces oživljavanja likova, dijaloga i radnji proizašlih iz fabule. Dok je književni tekst narativan, dramski tekst je medij za prikazivanje, stoga je u procesu dramatizacije naglasak na iznalaženju načina kako sadržaj prikazati, a ne ispričati. Polaznici su se bavili i pitanjem kontekstualizacije - kako provesti pisani predložak (književni tekst) u suvremeni kontekst, te su, s obzirom na finalni produkt biti usmjereni na razumijevanje tempa, dinamike i unaprijed postavljene dramaturške linije.

Procesno pisanje kroz dramske tehnike

Poučavanje pisanja bilo koje vrste strukturiranog i logičnog vezanoga teksta u skladu s gramatičkom i pravopisnom normom, pravi je izazov u poučavanju učenika, moglo se čuti u radionici "Procesno pisanje kroz dramske tehnike" voditeljice Nikoline Marinić. Da bi učenici stekli tu važnu vještinu, potrebno ju je uvježbavati tijekom osnovnoškolskog i srednjoškolskog obrazovanja, u svim predmetima, a osobito u Hrvatskom jeziku. Kako taj izazovan cilj postići na zanimljiv, zabavan i dinamičan način, uporabom dramskih tehnika? Radionica je nudila neka od rješenja i poticaje za osmišljavanje drugačijeg pristupa poučavanju jezične djelatnosti pisanja.

Voditeljica radionice "Nastavni predmet - dramski odgoj", Željka Župan Vuksan kaže da moderna škola pred učitelje i učenike stavlja različite izazove, a jedan od njih je i promjena aktivnosti učenika koji danas prestaju biti promatrači nastavnog procesa i postaju njegovi aktivni sudionici. Takav model nastave pruža Dramski odgoj, a s obzirom da je takav nastavni predmet u sklopu fakultativne nastave uveden u Gimnaziji Sesvete, Župan Vuksan iznijela iskustva provedbe nastave tijekom jedne školske godine i objasnila rješavanje svih administrativnih izazova pri uvođenju novog predmeta.( Gordana ČALIĆ ŠVERKO)

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter