(Neven LAZAREVIĆ)
"Ove godine mu je baš išlo jako dobro", kaže nam jedna Puljanka, stalna putnica na liniji za Unije, nakon što katamaran "Bišovo" u ponedjeljak nije isplovio iz Pule. Na putu za Zadar ova državna brzobrodska linija staje (ne svaki put) i na Unijama, Susku, Malom Lošinju, Iloviku i Silbi.
- Ove godine ovo je drugi put da smo imali kvar, ispravlja je Igor Lučić iz splitske tvrtke Catamaran Line, koja ima koncesiju za ovu redovnu liniju. "Međutim, treba uzeti u obzir da mi godišnje imamo planiranih stotinjak putovanja te pređemo više od 18.000 nautičkih milja. Ovo je zahtjevna linija, čija dnevna rotacija iznosi 190 nautičkih milja, vozi se cijeli dan i imamo pristajanja po dva puta u šest luka", kaže Lučić.
Ovog puta, objašnjava, kvar je izazvalo puknuće spojke VT pumpe na lijevom motoru, uslijed čega motor nije mogao uredno raditi, odnosno nije bilo urednog izgaranja goriva. Kvar je otklonjen, ali je za svaki slučaj odmah osiguran zamjenski brod. Linija je u međuvremenu uspostavljena, a za sutra, u petak, obećavaju da će katamaran "Bišovo" u 7 sati isploviti iz Pule na redovitu vožnju.
Kako Slobodna Dalmacija prenosi riječi jednog od 20-ak putnika koji su u ponedjeljak navečer ostali "zarobljeni" na Malom Lošinju, neki su prenoćili u šumici jer u špici, iako u korona-sezoni, na otoku vjerojatno nije lako naći slobodan krevet, posebno ne iza 20 sati do kada su se nesuđeni putnici ipak nadali barem zamjenskom brodu. Nitko im, kažu ljudi, nije došao reći da "Bišovo" toga jutra nije ni isplovio iz Pule. Puno kasnije došla je policija i to im, kako su rekli, neslužbeno priopćila. "Bio sam šokiran. Brod koji smo čekali iz Zadra nije ni krenuo iz Pule. No, više sam bio šokiran indolentnošću i ignorancijom tvrtke koja nije našla načina da ljude o tome obavijesti. I mi smo turistička zemlja?", prenosi Slobodna Dalmacija riječi Puljanina Benjamina Polaka, jednog od zakinutih putnika, koji su još jednu noć i čitav dan morali provesti na Lošinju ako su odlučili baš ovom linijom vratiti se u Pulu. Po redu vožnje, naime, na ovom se potezu prometovalo tek jučer.
- Što se prekida veze od ponedjeljka tiče, moram naglasiti da smo mi odmah po dojavi s broda oko 8 sati preko naše web i Facebook stranice obavijestili putnike o situaciji, da se taj dan ne vozi linija. Također, sve agencije koje prodaju karte odmah su bile obaviještene o nastaloj situaciji. Mi i ovim putem izražavamo žaljenje radi poremećenih planova putnika, međutim, ovo je ipak viša sila, koju ni najbolji stručnjaci ne mogu predvidjeti i nema veze s dobro ili loše obavljenim poslovima redovitog održavanja. Svim putnicima Catamaran Line će nadoknaditi troškove prouzrokovane prekidom linije, mada što se prisilnog ostanka u Malom Lošinju tiče, upravo s te destinacije postoje alternativni pravci za odlazak prema kopnu bilo brodskim bilo cestovnim putem. Ali, ponavljam, bez obzira na sve, izražavamo žaljenje zbog nastale situacije te vjerujemo da će ih u budućnosti biti što manje, zaključuje Igor Lučić iz Catamaran Linea.