Nikad oblačniji početak ljeta jasno je potvrdio da je najveći problem Pule zagušenje prometa uslijed velikog dolaska turista iz svih istarskih turističkih destinacija. Gosti poluotoka, jednostavno, kada ne mogu na more, dolaze razgledati brojne pulske znamenitosti, a gdje ćeš boljeg parkiranja od onog do same najveće pulske znamenitosti Arene, odnosno samog središta grada. A tada se učas zaguše sve prometnice.
Kako Pula i dalje, unatoč proširenju parkirališta na ulazima u grad, vapi za parkirnim prostorom mnogi, osim garažnih kuća u centru grada, zazivaju, nekad ismijavanu, ideju o plutajućoj garaži na moru, koja se počela spominjati još prije dvadesetak godina. Najnoviju verziju dokumenata oko plutajućeg objekta, za kojeg mnogi vjeruju da bi riješio problem parkiranja tijekom ljetne sezone, odnosno gužve u centru grada, već i posjeduje Pula parking.
- Osnovni pokretači vizije plutajuće garaže bili su Aldo Matić i Slaven Cetina, još prije 20-ak godina. Kroz razgovor s njima došlo se do današnje vizije broda garaže koji bi bio izvorno ekološki proizvod, mobilan, autonoman, vizualno prilagodljiv, novčano produktivan i trajno, za okoliš, neškodljiv te bi predstavljao osnovu na kojoj je moguće kvalitetno unaprijediti postojeće turističke ponude i služio bi oživljavanju obale i pratećih sadržaja, otkriva direktor Pula parkinga Branislav Bojanić.
Direktor Pula parkinga navodi da bi brod-garaža bio primjer novog proizvoda, za sada još nepostojeći u svijetu u tom obliku i kapacitetu, a predstavlja rješenje za parkiranje u užoj gradskoj jezgri te ujedno i dio rješenja postojećih prometnih problema grada.
- Prostrana garaža na pet nivoa opremljena pristupnom prilagodljivom rampom, izvedena je kao čelična konstrukcija s primijenjenim standardima brodogradnje u čvrstoći, tehnologiji i sigurnosti. Na palubama ima preko 700 lako pristupnih mjesta za parkiranje, a površina pojedine palube je veća od šest tisuća četvornih metara. Informatički sustavi uključeni su u segmentima sigurnosti, naplate, signalizacije i režima popunjenosti, pojašnjava Bojanić. (PIŠE Goran ROJNIĆ)