RADIO ZAJEDNICE

Kadrovski se ekipirali, nabavili novu opremu i složili programsku shemu: RADIO ROJC POČEO EMITIRATI NA 87,7 MEGAHERCA

U dogovoru sa zajednicom ili građanima stvaramo teme koje su od bitnog javnog interesa. Mediji nikako ne mogu biti u službi vlasnika ili politike, nego u službi građana i moraju se baviti temama o kojima građani žele slušati, kaže Mirjana Radulović

Tko god želi, ima potrebu i afiniteta utjecati na medijsku scenu, želi se uključiti u stvaranje radija, može se pridružiti - ekipa Radio Rojca (Snimio Duško Marušić Čiči)

Tko god želi, ima potrebu i afiniteta utjecati na medijsku scenu, želi se uključiti u stvaranje radija, može se pridružiti - ekipa Radio Rojca (Snimio Duško Marušić Čiči)


Radio Rojc konačno je, nakon višemjesečnih priprema, od ponedjeljka počeo emitirati na vlastitoj frekvenciji od 87,7 megaherca, a i nadalje se može poslušati putem interneta, na adresi www.radio.rojc.eu. Riječ je o frekvenciji koju je svojedobno koristio Radio Giardini, za čije je dobivanje trebalo udovoljiti nizu uvjeta koje je postavila Agencija za elektroničke medije. Uz ostalo, valjalo je zaposliti ljude i osigurati najmanje 30 posto vlastitog programa, a Radio Rojc ima puno više od toga, čak 50 posto vlastitog programa.

Šest zaposlenika

Mirjana Radulović, članica redakcije i jedna od osoba ključnih za razvoj ovog radija zajednice, dobitnica nagrade HND-a "Marija Jurić Zagorka" za najbolju radio dramu o propasti Uljanika, kaže da su se kadrovski ekipirali, nabavili potrebnu opremu i složili programsku shemu.

- Ekipirali smo se koliko smo mogli s obzirom na financije. Snalazimo se. Zapošljavamo šestoro ljudi, što na neodređeno, što honorarno. S druge strane, program je trebao zadovoljiti kriterije Agencije za elektroničke medije koji su uvjetovani natječajem. Osim vlastite proizvodnje, moramo obrađivati i teme od javnog interesa, poput onih o manjinama, o socijalnim pitanjima, bavimo se zdravstvom, komunalnim problemima, znači svime onim što jedan javni servis treba imati u svom programu da bi zadovoljio javni interes. Obrađivat ćemo i teme iz Društvenog centra Rojc, objašnjava Radulović.

U eteru su 24 sata. Ujutro u 7.40 kreću s programom za djecu, nakon čega slijedi glazba pa servisne informacije. Nakon osam sati idu tematske emisije. U 14 sati emitiraju se polusatne vijesti, ponedjeljkom i srijedom od 17 su emisije "Prostor" i "Proces", dok ostalim danima od 19 ili 20 sati kreću vlastite glazbene emisije koje traju do ponoći. Nakon toga se do jutra, do početka dječjeg programa, emitira glazba.

Po čemu se Radio Rojc razlikuje od ostalih elektroničkih medija? Radulović kaže da je Rojc medij zajednice, po čemu su u Hrvatskoj pioniri.

- Zakon ne prepoznaje medije zajednice i u tom je slučaju otežano raditi: moraš zadovoljavati kriterije postavljene za komercijalni radio. Već sad kao neprofitni medij imaš određenih problema, a kamoli još kao medij zajednice koji još nije zakonom definiran. Medij zajednice jest medij koji zajednica stvara za zajednicu. Dakle, takvi mediji ne isključuju profesionalizaciju, dapače, potrebno je učiti i svladati određene vještine da bismo postigli najveći mogući stupanj profesionalnog odnosa jer to dugujemo slušateljima. Međutim, ne moraju nužno samo profesionalci biti uključeni. Dakle, svatko tko želi, ima potrebu i afiniteta utjecati na medijsku scenu, želi se uključiti u stvaranje radija, može nam se pridružiti. U dogovoru sa zajednicom ili građanima stvaramo teme koje su od bitnog javnog interesa. Mediji nikako ne mogu biti u službi vlasnika ili politike, nego u službi građana i moraju se baviti temama o kojima građani žele slušati, decidirano će Radulović.

Maja Sever u debati

Osim toga, obrađuju teme koje nisu toliko prisutne u drugim medijima, pa se tako u "Procesu" bave LGBTQ+ zajednicom.

- Ove subote u 12 sati zajedno s Hrvatskim novinarskim društvom i Sindikatom novinara Hrvatske organizirali smo debatu na koju smo pozvali predstavnike svih stranaka, kandidate za gradonačelnika/cu Pule. Dolazi nam i predsjednica SNH-a Maja Sever, a tema je financiranje lokalnih medija. Debatu smo organizirali u sklopu kampanje HND-a i SNH-a pod nazivom "Lokalni mediji građanima, ne šerifima", veli Radulović.

Uskoro kreću i s emisijom "Miramida" u kojoj će obrađivati teme vezane uz edukaciju građana o mirovnim procesima. "Imamo Radio Romane, audio-knjige, program za djecu, a svakog ponedjeljka u emisiji "Eko Rojc" bavit ćemo se ekologijom. U jednoj emisiji progovorit ćemo o važnim političkim temama u gradu, neovisno o nastupajućim izborima i nekoj od politika. Nadalje, priredili smo dosta glazbenih emisija kojima promoviramo urbanu glazbu, a imamo i emisiju o filmskoj glazbi. Pokrivat ćemo i organizirati sve bitnije tribine i debate u gradu, poput ove subotnje, kaže naša sugovornica.

U ponedjeljak će GONG i Centar građanskih inicijativa iz Poreča u Dnevnom boravku Rojca prirediti tribinu o građanskom odgoju i obrazovanju, na koju su pozvani predstavnici političkih stranaka, a prenosit će je Radio Rojc.

Kad je riječ o financiranju ovog mladog i nezavisnog radija, Radulović veli da se zasad snalaze putem EU-fondova na koje kandidiraju novinarske radove i projekte, a dio novca stiže iz vlastitih izvora.

U projektu BBC-a

- Snašli smo se za početak emitiranja, ali razmišljamo na koji način financijski omogućiti daljnji rad, ne samo podmiriti plaće i honorare, nego i tehničke stvari poput odašiljača, struje koju odašiljač troši, najma... Razmišljamo o alternativnim načinima financiranja, vidjet ćemo. Pokrenuli smo marketing i već ima reakcija, što je odlično. Dogodile su nam se dvije super stvari što se tiče financiranja: BBC nas je pozvao kao partnere u njihov projekt "50-50". Jedini smo iz Hrvatske pozvani da sudjelujemo u tom projektu koji se bavi ravnopravnosti spolova u medijima, gdje mjerimo zastupljenost oba spola u eteru. To nam je vrlo zanimljivo i služit će nam kao korektiv te će nam sigurno pokazati pravac u kojem trebamo ići. Drugo, pripremamo projekt "Communicating with communities" zajedno s nevladinom organizacijom koja se bavi pitanjima zdravlja i socijale iz Finske - Sosped-säätiö i partnerima, sveučilišnim radijem, nezavisnim radiopostajama i organizacijama iz Češke i s Cipra, a projekt bi trebao početi u rujnu. To bi, recimo, mogao biti financijski početak. Od Agencije za elektroničke medije ne dobivamo sredstva, nismo se javili na natječaj jer tad nismo još krenuli s radijem, ali javit ćemo se na idući natječaj, zaključuje Mirjana Radulović.

Stara i nova ekipa

Na Radio Rojcu ostala je stara ekipa: uz glavnog urednika Branimira Slijepčevića, tu su Gabrijela Galant Jelenić, Boris Bjelica, Mirjana Radulović, Nevena Trgovčić, Igor Dražić, Dino Popović, Jan Franjul, Ana Bačić, Marko Grbac, Piere Tol i mnogi drugi koji su već čitav niz godina uključeni u razvoj Radio Rojca.

- Tu su i neka nova imena koja će ovih dana ulaziti u eter i sigurno će biti pravo osvježenje na radijskoj sceni u Puli, što po sadržaju svojih emisija, što po stilu realizacije. Javljaju nam se radijski znalci iz cijele Hrvatske i nude suradnje, bit će zanimljivo čuti nove glasove i nove radijske forme velikih kreativaca i ljubitelja radiofonije. Glazbeno uredništvo u teoriji i praksi dijele dva bitna čovjeka na glazbenoj pulskoj sceni, Boris Bjelica i Igor Dražić. Igor je atmosferski obojao Radio Rojc, Boris stilski pojačao raznim glazbenim emisijama i novim suradnicima, kaže Mirjana Radulović.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter