DIRIGENT, SKLADATELJ I PEDAGOG

DESETA GODIŠNJICA SMRTI NELLA MILOTTIJA: Legendarni maestro, jednostavna osoba velikih djela

Svi koji su radili s njim kroz godine, od kolega dirigenata, glazbenika, pa sve do zboraša, vele da je bio iznimno vrijedan, sposoban, svestran dirigent, jednostavna i skromna osoba, a više od 50 godina vodio je amaterske zborove u Puli i Pazinu s kojima je postigao uspjehe na brojnim nastupima u zemlji i inozemstvu

| Autor: Vanesa BEGIĆ
Maestro Nello Milotti (Trst, 1927. - Pula, 2011.)

Maestro Nello Milotti (Trst, 1927. - Pula, 2011.)


Danas se obilježava deseta godišnjica smrti velikog, nezaboravnog maestra Nella Milottija. Budući da epidemiološke mjere onemogućavaju održavanje svečanih akademija i koncerata, njemu u čast održat će se misa u crkvi Gospe od Milosrđa u 18 sati.

Svi koji su radili s njim kroz godine, od kolega dirigenata, glazbenika, pa sve do zboraša, vele da je bio iznimno vrijedan, sposoban, svestran dirigent, jednostavna i skromna osoba, a više od 50 godina vodio je amaterske zborove u Puli i Pazinu s kojima je postigao uspjehe na brojnim nastupima u zemlji i inozemstvu.

Jedan je to od rijetkih skladatelja koji se okušao u svim područjima glazbe. Svoju prvu skladbu za zbor napisao je u šumama Gorskog kotara 1944. godine, a bio je to "Marš Istarske brigade" na tekst Vladimira Kolara.

Rođen u Trstu 11. studenog 1927., Nello Milotti građaninom Pule postaje 1935., radi kao naučnik u elektromonterskoj radionici u pulskom brodogradilištu, a u tom periodu fašistički vojnici uhićuju njegova oca, što je bio povod da se Milotti uključi u antifašistički pokret. Potom je završio srednju glazbenu školu u Zagrebu, a kompoziciju diplomirao na Akademiji za glazbu u Ljubljani u klasi prof. Blaža Arniča.

Djelovao je kao nastavnik glazbenog odgoja u Talijanskoj gimnaziji, kao nastavnik klarineta i solfeggia u pulskoj Glazbenoj školi Ivana Matetića Ronjgova, a bio je i ravnatelj te ustanove. Potom je predavao glazbene predmete na tadašnjoj Pedagoškoj akademiji, na Odjelu za nastavne djelatnosti u Puli.

Dugo je vodio amaterske zborove u Puli i Pazinu ("Matko Brajša Rašan", "Lino Mariani", Roženice), a kao skladatelj ogledao se u svim područjima glazbe, od scenske do igrokaza, zabavne glazbe.

Do kraja života bio je u braku sa svojom Katicom, a za svoje partiture govorio je da su mu poput djece. Velika je i bogata njegova ostavština, a udruge za očuvanje spomena na istarske skladatelje skrbe o njegovim partiturama.

Od dirigentice Oriette Šverko, pijanistice Tatiane Šverko, književnika Daniela Načinovića do Anite Flego Sponza koja djeluje u udrugama za očuvanje spomena na istarske skladatelje, svi ističu bogatstvo opusa ovoga nevjerojatnog maestra, ali i činjenicu koliko je bio skroman, jednostavan, pun projekata.

Više puta je istaknuto da je njegova garaža bila prepuna partitura, neobjavljenih skladbi, prava glazbena riznica u svakom pogledu i da upravo otuda kreće istraživanje njegove baštine, a godinama unazad izvedene su i njegove slabije poznate skladbe.

Brojni se glazbenici vole okušati u njegovim nepoznatim, ili slabije poznatim djelima te na taj način nezaboravni maestro i dalje živi među nama. Obični će ga se građani sjećati kao Verudeža, iz kvarta pored benzinske na Verudi, koji je nerijetko i pjevušio dok je hodao, sigurno tražeći inspiraciju za daljnje stvaralaštvo.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter