Zbirka je nastala iz potrebe da se na jednom mjestu sakupi i objavi sve što je Milotti stvorio za komorne sastave, rekla je Mirjana Grakalić napomenuvši da je Milotti pisao "upotrebljivu glazbu", za onog za koga je znao da će je izvoditi, što je više puta ponovljeno tijekom večeri
S predstavljanja: Branko Okmaca, Ivana Paula Gortan Carlin, Mirjana Grakalić Sofija Cingula i Robert Batelić (Snimio Danilo Memedović)
U sklopu manifestacije "Milottijevi dani" preksinoć je u Povijesnom i pomorskom muzeju Istre u Puli predstavljena zbirka notnog izdanja "Solistička i komorna djela Nella Milottija" čime je obilježena i deseta godišnjica smrti velikog pulskog skladatelja i pedagoga.
O monografiji i zbirci govorili su autori, izv.prof.dr.sc. Ivana Paula Gortan-Carlin i umjetnički savjetnik Branko Okmaca te recenzentice izv.prof.mr.art. Mirjana Grakalić i izv.prof.dr.sc. Mirna Marić koja je poslala pismo koje je pročitano.
Zbirka je nastala iz potrebe da se na jednom mjestu sakupi i objavi sve što je Milotti stvorio za komorne sastave, rekla je Mirjana Grakalić napomenuvši da je Milotti pisao "upotrebljivu glazbu", za onog za koga je znao da će je izvoditi, što je više puta ponovljeno tijekom večeri. Mirjana Grakalić je podsjetila da je Milotti vodio četiri zbora i najveći doprinos dao u zborskoj glazbi, kao i za komorne sastave i soliste, a u glazbi je koristio elemente i istarsko-primorskog idioma te je često mijenjao i prilagođavao svoje skladbe.
- Mnogi poznaju Milottija kao vokalnog skladatelja. Ovaj opus solističke i komorne glazbe po kvantiteti možda zaostaje za njegovim vokalnim skladbama ali je itekako značajan i neizostavan u sagledavanju Milottijevog kompletnog skladateljskog opusa. Osnovni cilj nam je bio te skladbe sakupiti, tiskati i ponuditi izvođačima, kazao je Branko Okmaca kojeg su zaokupila dva elementa baveći se opusom glazbenog jezika Nella Milottija. Prvo su to imena skladbi i drugo izvođački sastavi za koje su te skladbe pisane. "Imena su ili opisna ili imena kao 'Fantazija', što je jedan oblik koji Milottija oslobađa i dozvoljava njegovoj mašti, odnosno fantaziji da dođe do izražaja. Izvođački sastavi su klasični, ali Milotti se ne libi neobičnih kombinacija glazbala. Pisao je za sastave koje je imao tada u Puli i za koje je znao da će izvoditi ta djela", kazao je Okmaca te izrazio nadu da će Milottijeve skladbe biti i ubuduće izvođene".
Nedavno su me pitali: zašto se Milottijeva instrumentalna glazba ne izvodi i nema je na popisu za osnovne i srednje škole? Zato što je sve u rukopisu. Sretni su oni koji su bili u blizini skladatelja dok je još skladao i na taj način došli do fotokopije rukopisa ili originala i time, kao ekskluziva, izvodili njima dana djela. Zbirka koja je pred nama ulog je za sadašnje i buduće naraštaje instrumentalista Istre, Hrvatske i svijeta jer otvara mogućnost za izvođenjem. Jer, glazba ne postoji bez izvedbe i bez publike koja će tu glazbu ponijeti sa sobom, rekla je Paula Gortan- Carlin.
Ona je podsjetila da je Milotti preminuo 10. ožujka 2011. godine, a obilježavanje godišnjice njegove smrti započelo je tako što su Anita Sponza, tada tajnica Mjesnog odbora Gregovica i tadašnja predsjednica MO-a Patrizia Suttil, pokrenule inicijativu da se Nellu Milottiju postavi spomen ploča na obiteljskoj kući u Mutilskoj ulici. Daniel Načinović je sročio tekst na hrvatskom jeziku, a Milottijeva nećakinja Lara Milotti napisala je tekst na talijanskom. Ploču je na dan rođendana velikog maestra 11. studenog otkrio tadašnji rektor Sveučilišta Jurja Dobrile, dr. sc. Robert Matijašić, a održana su i razna događanja.
Kako ističe Paula Gortan Carlin, na manifestacijama u Istri, kada se izvode istarski skladatelji, Milotti je često na repertoaru, bilo kao skladatelj zborskih skladbi ili solističkih ili komornih djela. No, njegove su partiture većinom u rukopisu, neobjavljene. Stoga se pristupilo tiskanju ove zbirke, a jedan od ciljeva bio je i utvrditi opus s obzirom da se iste skladbe pojavljuju s različitim naslovima. U zbirku su uvrštene dvije solističke skladbe za klavir, dvije solističke skladbe za gitaru, dvije solo pjesme, pet dua, jedan trio, jedan kvartet, dva kvinteta te dvije skladbe koje su napisane za orkestralnu, a potom i komornu izvedbu. Prilikom notografiranja rukopisa, naslov djela, instrumenti te popratni tekst na hrvatskom ili talijanskom jeziku ostavljeni su u originalu.
U glazbenom dijelu programa Milottijeve kompozicije zastupljene u zbirci izveli su pijanistica Elda Krajcar-Percan, mezzosopranistica Sofija Cingula i pijanist Robert Batelić, klarinetist David Kumpare i pijanist Sandro Vešligaj te pijanistica Tatiana Šverko. Skup je pozdravio i pulski dogradonačelnik Bruno Cergnul.
Manifestacija se održala u organizaciji Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli, Muzičke akademije u Puli, Fakulteta za odgojne i obrazovne znanosti, mjesnih odbora Stari grad i Šijana, Udruge za očuvanje spomena na istarske skladatelje, Katedre Čakavskog sabora za glazbu - Novigrad te Povijesnog i pomorskog muzeja Istre.