svečano potpisivanje ugovora

Završni paket transparentnosti Grada Pule: Platforma korisna za građane

| Autor: Jelena Milović
(Foto: Grad Pula)

(Foto: Grad Pula)


U Komunalnoj palači danas se održalo svečano potpisivanje ugovora za uspostavu Platforme za objedinjeni prikaz prostornih podataka. Ugovor su potpisali gradonačelnik Filip Zoričić i Tanja Banić, direktorica tvrtke Protok d.o.o. iz Zagreba koja je odabrana za izvršenje usluge. Riječ je o završnom paketu transparentnosti onoga čime sve Grad upravlja, rečeno je na konferenciji. GIS (geoinformacijski sustav) informatički je i računalni sustav za prikupljanje, pohranu, pretraživanje, analiziranje i prikazivanje podataka koji se odnose na određeno geografsko područje.

Prvi korak je prikupljanje svih podataka koje grad ima kako bi se oni integrirali u GIS rješenje te nakon toga započinje sam projekt. Građani će na ovaj način imati 'user friendly' platformu te će se ona moći prikazati na svim dostupnim platformama; preko weba, tableta i mobitela. Projekt traje do lipnja 2026. godine.

- Rekao bih da ovime dižemo level transparentnosti na jednu višu razinu. Drago mi je da smo s ovom platformom dobili jedan objedinjeni prikaz prostornih podataka i da će građani moći imati uvid u sve ono što grad ima u svom prostoru, što je jako važno, vizavi transparentnosti. U prvoj etapi rekli smo da idemo prikazati ljudima sve što je moguće, a ovo je sad jedna druga razina. Želim podsjetiti javnost da smo početkom ovog mandata uveli jednu aplikaciju, vezanu za transparentan proračun, dok toga prije nije bilo.

Uprava smo koja objavljuje sve svoje troškove redovito, pa građani mogu vidjeti svaki cent koji se potroši. Potpisali smo ugovor i s Udrugom Zviždač, gdje smo pokazali da ljudi mogu prijaviti, ukoliko postoje nepravilnosti u radu uprave, a i prva smo gradska uprava koja je uvela poseban standard prijavom za eventualno moguću korupciju. To su posve nove stvari kojima smo potpuno otvorili upravu prema građanima, jer smo tu da im budemo na usluzi i mislim da je to prednost ove gradske uprave. Drago mi je da imamo ovako javne dostupne podatke, servise, katastar i sve što ova platforma nudi, rekao je gradonačelnik Filip Zoričić.

Tvrtke Protok d.o.o. iz Zagreba već više od 30 godina bavi se uspostavom GIS-a, a ovaj će projekt, moglo se čuti, donijeti lakše donošenje odluka samim zaposlenicima, samoplaniranje, sistematizaciju samih podataka te time dostupnost samim građanima.

- Prisutni smo na ovom području s GIS-om u Vodovodu Pula, kao i u Herculanei te će sama razmjena podataka između službi biti time jednostavnija. Ugovor 1 vrijedit će 45 dana, a mi u tom vremenu moramo uspostaviti platformu i dati je na korištenje. Nakon 180 dana moramo razraditi sve module. Za module je potrebno isporučiti evidenciju komunalne infrastrukture; s modulima nerazvrstanih cesta, zelene površine, javne rasvjete, prometne površine na kojima nije dopušten promet motornih vozila, parkirališta, garaža, groblja i krematorija, građevina namijenjenih obavljanju javnog prijevoza, prometne signalizacije i prometne opreme, prostorne planove te za završetak, katastar vodova, pojasnila je Tanja Banić.

- Za nas operatere u GIS to će značiti da ćemo olakšano unositi podatke, ali i donositi same odluke. Za kraj je važno reći da se Grad uspio sufinancirati 40 posto putem Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost. Vrijednost projekta je 218.318,50 eura, a sufinanciran iznos je maksimalan i iznosi 80 tisuća eura. Projekt uključuje ovaj dio GIS-a, dio razvoja s Pulaprometom i displejevima na autobusnim stanicama i ono što smo odradili, a to je postavljanje uređaja za mjerenje čestica na cementari, zaključila je pomoćnica pročelnice za strateške projekte i EU fondove Ivana Džombić.      

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter