Strauss capelle Vienna predstavila se u Domu hrvatskih branitelja u sastavu trodnevnog programa "Žive slike austrougarske Pule" koji se održava na više lokacija do subote. Ovaj čuveni orkestar je na taj način anticipirao proslavu 200. obljetnice Straussova rođenja koja će biti upriličena iduće godine, te je Pula proslavila njegov 199. rođendan, a budući da godine nisu bitne, povod za koncert klasike primjeren široj publici uz vrsne glazbenike, bio je itekako dobar. Bila godišnjica okrugla ili ne, pa i bili prvi koji su proslavili tu godišnjicu, živjela glazba.
Poznato je da bezvremenska elegancija Straussovih valcera dira srca svih koji vole glazbu. Ovaj proslavljeni orkestar bogate povijesti, kako je rekla uvodno voditeljica večeri, kolegica novinarka te poznata glazbenica Dijana Marić Odobašić, osnovao je Johann Strauss I. 1827., i danas se smatra najautentičnijim, najizvornijim i najjedinstvenijim orkestrom Johanna Straussa na svijetu. To je specijalizirani orkestar koji izvodi Straussovu glazbu u njenom originalnom obliku. Taj orkestar okuplja glazbenike iz Volksopere (državne opere) i bečke simfoničare.
Ovi su glazbenici pokazali i razigrani scenski nastup, bili i duhoviti, šaljivi tijekom izvedbe, u sjajnoj interakciji s dirigentom Rainerom Roosom, koji je bio vrlo spontan i u više navrata nasmijao publiku, pa i "ukravši" čašu vode glazbeniku koji se zakašljao jer se zagrcnuo. Straussova glazba svojom pitkošću, atemporalnim motivima i tematskom razradom zbilja je prigodna za izvođenje pred širom publikom, a i način da mnogi koji inače ne obilaze koncerte klasične glazbe zavole taj žanr.
Johann Strauss (Beč, 25. listopada 1825. – 3. lipnja 1899.), imao je nadimak "kralj valcera", a biografski podatci vele da je skladao 168 valcera, 117 polki i niz četvorki, marševa, mazurki, galopa te 16 opereta.
U bogatom programu u dva tematska bloka, nazočni su mogli poslušati najbolje od bečkih valcera, budući da je ovaj majstor umjetnički usavršio taj žanr. Ali i drugih žanrova.
Izvedeni su, između ostalog "Tik-Tak polka", "Tritsc-Tratsch polka", "Na lijeom plavom Dunavu",, ali i arija iz Leharove "Vesele udovice", budući da je taj skladatelj bio vezan uz Pulu gdje je neko vrijeme boravio te za zgradu Doma hrvatskih branitelja gdje je koncert upriličen umjesto, kako je prvotno najavljeno, na Malom rimskom kazalištu zbog jeseni koja je naglo pokazala svoje zube. No, imajući u vidu povijest te zgrade, lokacija je bila itekako pogođena i sjajno se stopila s notama valcera i polki.
Na programu su bila i djela Kalmana te Jozefa Straussa, ali i jedna posve drukčija glazbena priča.
Naime, pulski odvjetnik Emir Kulenović je sve poznatiji kao glazbenik, a uz pomoć Aleksandra Valenčića skladao je djelo "Monarhija", već po nazivu tematski pogođenom za ovaj koncertni program. A tekst su napisali još jedan pulski odvjetnik – Anton Zanetti te Slavica Lončarić, poznata po svojim knjigama za djecu, poeziji i organiziranju književnih programa. I melodija je bila u znaku simbioze, ali i sraza lirskog i epskog – upravo kao što je to bilo ono razdoblje. Za ove je odvjetnike – sudeći i po njihovom angažmanu u mjuziklu "Most", koji je u nastajanju, glazba kratki i slatki "bijeg" od odvjetničkih spisa u – glazbene partiture.
Spomenimo i vrsne soliste večeri, Brigittu Simon i Thomasa Weinhappela, koji su otpjevali neka od predstavljenih djela, a ponešto i u duetu.
I za kraj, uz aplauze publike, izvedena su čak četiri bisa, a publika jednostavno nije puštala glazbenike.
Nazočne je na kraju pozdravio Saša Petrović, Puljanin s bečkom adresom organizator ove manifestacije uz Ivnu Bevanda, koja je bila zadužena i zaslužna za sve druge programe, no Saša je taj koji je iz Beča, grada gdje radi dugi niz godina kao menadžer u kulturi, doveo ove glazbenike.
Prije toga na križanju Maksimijanove i Prolaza kod Zdenca održano je predavanje novinara Zvjezdana Strahinje – urednika FB profila "Pulske štorije" o ženama na margini društva – "U vrtlogu pulske prostitucije".
Priča je kolaž autentičnih novinskih vijesti iz razdoblja od 1890. do 1910. i urbanih legendi.
Iako nije povjesničar po struci, kolega Strahinja je izvrstan poznavatelj povijesti Pule, urbanih legendi, ali i fantastično "barata" s povijesnim podatcima i činjenicama.
Saznalo se tako da je u Puli postojalo istovremeno devet javnih kuća, da su mornari uvijek bili u potrazi "za zabavom", te da je posebno burno bilo kada bi imali slobodan dan. Bilo je tu, saznajemo, tučnjava, a nerijetko bi i falsificirali novac za platiti "usluge". Via Minerva, tih 120 metara bilo je puno tih "sastajališta", ali i oštarija, te, kako je rekao Strahinja, ako vas izbace iz prve ili druge, imate ih još osam. Pričao je o Mariji Putinja iz Gračišća, kako je dospjela u taj "zanat", o Patriciju Cosulich, te o tome kako je bilo opasno baviti se prostitucijom vani, diljem grada, te da su prostitutke imale svoju iskaznicu. Puno je posla bilo i petkom, kada bi "arsenaloti", djelatnici brodogradilišta dobivali plaću, te išli na iće, piće i djevojke. Bilo je tu i ludosti, (samo)ubojstva zbog ljubavi...
Prije toga, na Monte Zaru održano je zanimljivo i sadržajno predavanje o Zvjezdarnici, njezinoj povijesti i funkciji. Uz to bio je upriličen koncert uz Komorni sastav – mirisno-harmonijske skale Polana. Polana je naziv i mirisa kojeg je osmislila i kreirala Ivna Bevanda u čast carske Pule, a koji je uglazbljen i premijerno predstavljen javnosti uz popratni prigodni repertoar klasične glazbe. Glazbeni producent je Samanta Stell.