(Snimio Duško Marušić Čiči)
Nije nikakva mudrost konstatirati da je veće korištenje javnog gradskog prijevoza jedna od najjednostavnijih i najefikasnijih metoda za rješavanje problema prometnih gužvi u Puli, a prema rezultatima koje je u prošloj godini ostvario gradski prijevoznik Pulapromet čini se da toga sve više postaju svjesni i Puljani i njihovi gosti.
Naime, prema riječima direktora Tomislava Josipovića, za Pulaprometom je uspješna poslovna godina u kojoj su, u odnosu na godinu dana ranije, porasli i broj prevezenih putnika i prihodi ostvareni od prodaje karata. U 2023. godini Pulaprometovi autobusi prevezli su nešto manje od 3,1 milijun putnika, što je 300 tisuća putnika, odnosno 11 posto više nego u 2022.
Što se tiče prihoda od prodanih karata, oni su u godinu dana porasli za oko 20 posto, odnosno za petinu, a u turističkom gradu kao što je Pula najveći dio tog prometa i u fizičkom i u prihodovnom smislu ostvaren je tijekom turističke sezone, u ljetnim mjesecima.
- Protekla 2023. godina bila je za Pulapromet izuzetno uspješna. Uveli smo cijeli niz poboljšanja vezanih za kvalitetniju uslugu javnog prijevoza, što je na koncu rezultiralo većim ostvarenim prihodom te značajnim povećanjem broja prevezenih putnika, kaže Josipović.
Jedna od tih novina uvedenih lani je implementiranje sustava prodaje karata za jednu vožnju na kioscima i putem webshopa, što je do tada bilo moguće samo kod vozača autobusa radi ćega se često stvarala gužva na autobusnim stajalištima. Mogućnost kupnje karata izvan autobusa mnogi su putnici koristili i zbog činjenice da je cijena tako kupljene karte povoljnija od one koje se kupuju u autobusima, no i onima koji su tako plaćali autobusni prijevoz proces kupovine u autobusu ubrzan je i pojednostavljen nabavkom i ugradnjom novih i modernih pos aparata, odnosno sustava beskontaktne naplate debitnim i kreditnim karticama u autobusu.
Jedan od noviteta koji je dao najbolje rezultate bilo je uvođenje noćne linije u ljetnim mjesecima, koje je značajno doprinijelo povećanju broja prevezenih putnika u sezoni godišnjih odmora. Naime, noćna kružna linija prometovala je od početka do završetka školskih praznika s pet polazaka u razdoblju od 23.05 do 3.05 sati. Radilo se o kombinaciji »najjačih« Pulaprometovih linija, odnosno autobusima koji su obilazili Stoju, Verudu i Vidikovac.
Noćna linija »vratila« se krajem godine tijekom adventa, no rezultati, prema Josipovićevim riječima, nisu ni blizu onim zabilježenim u ljetnim noćima kada su autobusi po jednoj vožnji znali prevesti i do 120 putnika, što je značajna brojka i za neke komercijalne linije ovog gradskog prijevoznika. Stoga se uvođenje noćne adventske autobusne linije zasad nije pokazalo opravdanim, a u Pulaprometu imaju dovoljno vremena razmisliti i odlučiti kako prilagoditi tu uslugu potrebama Puljana te im je takvu ponuditi narednih zimskih blagdana.
- Lani je uspješno realiziran i program financiranja edukacije zainteresiranih za stjecanje D kategorije kroz koji smo obučili i zaposlili 15 novih vozača, među kojima su tri vozačice, a imali smo i niz manjih aktivnosti vezanih uz vidljivost i komunikaciju s građanima. Jedna od njih je obljepljivanje nadstrešnica u gradu s dvojezičnim nazivom stajališta te oznakama linija koje njime prometuju. Tu je i izrada i puštanje u rad nove internetske stranice te komunikacija s građanima putem društvenih mreža na kojima smo bili vrlo aktivni kroz kampanju BUS bonton o pravilima ponašanja u prometu. Kampanja je imala vrlo dobar odjek, zaključio je Josipović.
Pula Parking će s još jednom gradskom tvrtkom koja skrbi o upravljanju prometom u gradu, Pulaparkingom, u narednom razdoblju razvijati projekt uvođenja Park & Ride sustava, u sklopu programa integriranih teritorijalnih ulaganja.
Provođenje projekta planira se na parkiralištima Mandrač, Gregovica i Marsovo polje 2 kroz integriranje sustava parkiranja osobnih automobila te nastavak prijevoza alternativnim sredstvima javnog gradskog prijevoza kao što su e-autobusi, e-bicikli, e-romobili ili pješačenjem.
Cilj projekta je promicanje održive mikromobilnosti te visoka razina prometne povezanosti i dostupnosti, a za njegovu realizaciju je osigurano 2,23 milijuna eura bespovratnih sredstava.