Istina uvijek leži u brojkama, ne u tračevima, a brojke Pula parkinga su jako dobre - Sanja Grabar (Snimio Milivoj Mijošek/Glas Istre)
S obzirom na zadaće i karakter usluga koje pružaju građanima, poslovanje većine trgovačkih društava u vlasništvu Grada kontinuirano se nalazi pod ogromnom lupom pozornosti, kako gradskih političkih struktura, tako i javnosti. Od opravdanih primjedbi i prigovora do sumnji i "šuškanja" koja s vremenom prerastaju u urbane legende, sve su to teme s kojima se moraju ozbiljno uloviti ukoštac članovi nadzornog odbora trgovačkih društava kojima je zadaća upravo nadzirati rad i financijsko poslovanje te osigurati da se oni odvijaju u skladu sa zakonom.
Zato, kada je krajem 2021. imenovana na mjesto predsjednice nadzornog odbora Pula parkinga, prva zadaća koje se prihvatila Sanja Grabar bilo je upravo "češljanje" poslovnih knjiga tvrtke te otklanjanje svih potencijalnih sumnji i predrasuda, kao i generaliziranja koje proizilazi iz često iskrivljenog pogleda izvana. Dvadesetogodišnje iskustvo u svijetu financija pomoglo joj je da kroz financijska izvješća utvrdi neopravdanost glasina o financijskim nepravilnostima i sumnjivom poslovanju Pula parkinga s obzirom na to da, kaže, istina uvijek leži u brojkama, a ne u tračevima.
- Prije imenovanja i samog dolaska u Pula parking bila sam upozorena od strane građana i pojedinih političkih subjekata o stanju i mogućoj upitnoj aktivnosti po pitanju financijskog poslovanja tvrtke. Bila sam svjesna da je Pula parking pod posebnim povećalom javnosti upravo zbog pružanja specifične i javnosti neprihvatljive usluge naplate parkirališta. S obzirom na moje dvadesetogodišnje iskustvo u financijama moram priznati da stavove ne stvaram na "rekla-kazala" već isključivo na temelju evidentiranih i vidljivih financijskih pokazatelja. Tražene financijske pokazatelje sam odmah po dolasku u tvrtku dobila na uvid, a njihovim pregledom i analizom sam utvrdila da se poštuju računovodstveni standardi i zakoni te da je poslovanje tvrtke transparentno, kaže Sanja Grabar.
Godinama je, kaže, pratila rad gradskih poduzeća, uključujući i Pula parking, te je stoga imala i ponešto drugačiju perspektivu u odnosu na većinu javnosti koja je gledala na upravu Pula parkinga s dozom skepticizma.
- Poznavanje njihovih financijskih rezultata i transparentnosti poslovanja omogućilo mi je da im pristupim bez predrasuda koje su obilježile javno mišljenje. Moje imenovanje u Nadzorni odbor Pula parkinga bilo je kao novo poglavlje koje se otvorilo uslijed političkih promjena u gradu Puli. Promjena gradske vlasti donijela je sa sobom i novu priliku za mene, zahvaljujući mom bogatom dvadesetogodišnjem iskustvu u financijskom poslovanju i prepoznatoj stručnosti u ovom području. Bila je to prilika koja mi je omogućila da svoje znanje i vještine primijenim na konkretnom primjeru Pula parkinga, ?pridonoseći tako transparentnosti i efikasnosti njegovog poslovanja. Kroz ovu ulogu, postala sam ključan faktor u nadzoru i usmjeravanju financijskih i poslovnih aktivnosti tvrtke, što mi je omogućilo da pružim svoj doprinos gradu i njegovim građanima, kaže predsjednica Nadzornog odbora Pula parkinga.
Financijsko poslovanje Pula parkinga, dodaje, karakterizira konstantan rast što je, smatra, jasan pokazatelj učinkovitog i dobrog vođenja tvrtke, te odraz strateškog pristupa i inovativnosti u poslovanju.
- Sustavno povećanje prihoda i optimizacija troškova su odrazi promišljenih odluka i mjera koje su implementirane unutar tvrtke. Takav financijski uspjeh nije samo pokazatelj zdravog poslovnog modela, već i pruža Pula parkingu solidnu osnovu za buduće investicije i razvojne projekte, kaže, dodajući kako su to uvođenje novih, fleksibilnijih načina plaćanja, kao i digitalizacija sustava parkiranja.
- Pula parking igra ključnu ulogu u organizaciji i upravljanju urbanim prostorom grada Pule. Njegova primarna funkcija je izvršavanje odluka Gradskog vijeća i gradske uprave, posebno u području parkiranja i regulacije prometa. Ovaj zadatak Pula parking obavlja s visokom učinkovitošću, što je ključno za održavanje reda i sigurnosti u gradskom prometu. Pored toga, kroz efikasno upravljanje parkirnim prostorom i ulaganje u infrastrukturu, Pula parking pomaže u stvaranju urbane sredine koja je pristupačnija, sigurnija i privlačnija za građane i posjetitelje. Uloga Pula parkinga stoga prelazi granice običnog upravljanja parkiralištima i postaje integralni dio urbanog razvoja i planiranja u Puli, kaže Grabar, dodajući kako smatra da bi se evolucija percepcije Pula parkinga u javnosti trebala temeljiti na objektivnim i realnim osnovama, a ne samo na nezadovoljstvu građana zbog naplate parkiranja i izdavanja kazni.
- Važno je shvatiti da Pula parking nije samo entitet koji naplaćuje parkiranje i izdaje kazne, već da djeluje kao izvršitelj odluka Gradskog Vijeća i gradske uprave, strogo se pridržavajući zakona. Kritički pogled na Pula parking zbog njegovih temeljnih funkcija zanemaruje ključnu činjenicu – tvrtka ne samo da poštuje zakone, već ih i primjenjuje na način koji je efikasan i u skladu s najvišim standardima poslovanja. Takav pristup poslovanju, koji je usmjeren na zakonitost i pravilnost, ključan je za pravilno funkcioniranje urbanog prostora i održavanje reda u gradskom parkiranju. Percepcija Pula parkinga kao tvrtke koja samo naplaćuje i kažnjava treba evoluirati prema razumijevanju njihove uloge kao odgovornog i zakonitog posrednika u upravljanju gradskim parkiralištima, što je neophodno za red i organizaciju u urbanim sredinama, zaključuje predsjednica Nadzornog odbora Pula parkinga Sanja Grabar.