Duhovito, konkretno, poučno. Ovako bi se ukratko moglo opisati predavanje pod nazivom "Djeca zarobljena u virtualnom svijetu - Kako da učenje postane igra" koje je u prepunoj dvorani hotela Park Plaza Histria sinoć održao vodeći stručnjak za rani razvoj djece dr. Ranko Rajović.
Na tečan, dinamičan i opušten način, uz mnoštvo opaski koje su kod slušatelja izazvale dobro raspoloženje i smijeh, Rajović je pokušao i uspio približiti alate NTC metode, programa čiji je autor, a koji se temelji na razvijanju misaonih procesa kroz igru.
Predavanje u Puli dio je ciklusa redovitih Rajovićevih predavanja namijenjenih roditeljima, odgojiteljima, učiteljima, pedagozima i svima koji se bave odgojem djece u predškolskoj i školskoj dobi, osobito do djetetove 12. godine jer je to doba, istaknuo je Rajović, ključno za razvoj kongitivnih sposobnosti.
- Glavni problem i buduća borba u narednih 10 do 15 godina bit će mobilni, pametni telefoni, upozorio je Rajović prezentirajući zapanjujuće podatke istraživanja provedenoga još na trudnicama s područja Hrvatske, Srbije i Bosne i Hercegovine, zbog čega su djeca izložena negativnim utjecajima ekrana još i prije nego se rode.
- Maknite telefone barem do djetetove 10. ili 15. godine, poručio je Rajović upozoravajući da igranjem igrica na mobitelima i tabletima djeca gube empatiju i razvijaju agresivnost. Upozorio je i na ovisnost djece o tehnologiji napominjući da su upravo roditelji oni koji moraju preventivno djelovati za dobrobit svoje djece.
Rajović je govorio i o važnosti kretanja i rane stimulacije koje su važne za misaone procese i pokretanje bioloških sposobnosti djece, a na iznimno duhovit način je zorno prikazao razlike između odgoja očeva i majki.
Govoreći o važnosti poticanja razmišljanja u procesu učenja kroz igru, koje se ne može dobiti kroz učenje napamet i ovisnost o tehnologiji, upozorio je i na aktivnosti 'za dobivanje lajkova' koje odlaze u opasnosti i ekstreme.
- Djeca žive u lažnom svijetu, naglasio je Rajović ukazivajući na opasnost koja vreba u svijetu društvenih mreža.