Ja stvarno ne znam kojom je metodom Jutarnji list radio to rangiranje, ali znam da smo iz engleskog jezika drugi u državi, iz hrvatskog jedanaesti, a sve nas to iznimno veseli. Imamo jako dobru djecu, općenito, kaže Nikola Vujačić, ravnatelj Gimnazije
Gimnazija u Puli (snimio Danilo MEMEDOVIĆ)
"Čestitke našoj Gimnaziji što se, prema ukupnim rezultatima državne mature (u 2022. godini, op. a.), svrstala među najbolje srednje škole u Hrvatskoj (28. od 30), a po rezultatima iz engleskog jezika (2. mjesto) i matematike (7. mjesto) u sam vrh!
Znajući kakvu konkurenciju odlikaša imamo na razini države, bravo za učenike i profesore! To je potvrda da se dobro i kvalitetno radi. Samo tako dalje!", komentirao je to jučer na svom Facebook profilu gradonačelnik Filip Zoričić koji je Gimnazijom rukovodio prije nego što je zasjeo u gradonačelničku fotelju.
Gradonačelnika, kao ni ravnatelja Gimnazije Nikolu Vujačića, nije zabrinula činjenica što je ova pulska škola gotovo na začelju liste najboljih.
Nikola Vujačić, ravnatelj pulske Gimnazije, potvrdio nam je rezultate svoje škole, nakon što je Jutarnji list, drugu godinu zaredom, analizirao rezultate učenika na državnoj maturi.
- Naša je škola izrazito uspješna, a mi govorimo u prvom redu, u ovom slučaju, o Prirodoslovno-matematičkoj gimnaziji. Gimnazija, poznato vam je, ima opći smjer, matematički smjer i jezični smjer.
Matematički je izrazito uspješan, ne samo u državnoj maturi, nego uvijek i kad su u pitanju županijska i državna natjecanja. Ja stvarno ne znam kojom je metodom Jutarnji list radio to rangiranje, ali znam da smo iz engleskog jezika drugi u državi, iz matematike jedanaesti, a sve nas to iznimno veseli. Imamo jako dobru djecu, općenito.
To je statistika, a mislim da bi bilo zanimljivo kad bi se ti rezultati podrobnije analizirali: natjecanja, neki uspjesi izvan Agencije za odgoj i obrazovanje, klasična natjecanja iz biologije, kemije i fizike, sve se to može uzeti u obzir. Imamo medalje i s Međunarodnog sajma inovacija u Nürnbergu: dvije medalje, zlatnu i srebrnu, s Međunarodnog sajma inovacija u Zagrebu.
Nedavno su naši robotičari pobijedili u regionalnom takmičenju iz robotike, kada su pobijedili Rijeku. Teško je valorizirati sve rezultate škole, ali mi svi nekako znamo pa i kroz ovu šturiju analitiku, da smo uspješni", veli nam ravnatelj. Postoji u školama analitički alat CARNET-a, E-rudnik, gdje se prikupljaju svi podaci uspjeha učenika, a koji može poslužiti školama da bi vidjeli prosjek ocjena pojedinih predmeta, ali to je više stvar internog uvida, saznajemo od Vujačića.
"Bilo bi zgodno i zanimljivo kad bi se ti podaci mogli usporediti s drugim školama", veli on. Nada se da će u budućnosti to tako i biti.
Koliko su važni gimnazijski uspjesi budućih akademskih građana za njihovo daljnje školovanje suvišno je naglašavati, ali za školu je, u ovom slučaju, prvenstveno važno da pruži visoki stupanj obrazovanja.
"Ja nisam dugo ravnatelj, ovo je druga godina, ali već i tu drugu godinu zaredom kao ravnatelja me pozivaju na svečano priznanje prilikom početka akademske godine na FER-u jer su se neki naši učenici direktno upisali na FER ili su ostvarili izrazito dobre rezultate, što je također veliko priznanje. Priznanje je to učeniku i školi, a u konačnici i tim profesorima", sa zadovoljstvom ističe Vujačić. Za gimnazijalce se, bez sumnje, očekuje da upišu neki od fakulteta, a broj onih koji to ne učine gotovo je zanemariv.
"Postotak onih koji ne nastavljaju školovanje je jedan posto ili čak manje od toga, a i tada su razlozi nekakva viša sila", zaključuje Vujačić.