SVE VEĆE POTREBE

Uskoro dogradnja pulske Škole za odgoj i obrazovanje na Monte Zaru. Nastava bi se mogla odvijati samo u jutarnjoj smjeni

Grad je u proračunu za 2023. godinu osigurao sredstva za projektnu dokumentaciju, a škola bi trebala biti dograđena do 2025. godine. "Mi više nemamo iskoristivog prostora, a rad u dvije smjene je za djecu s posebnim potrebama doista nešto što ne bi smjelo postojati", kaže ravnateljica Višnja Popović

| Autor: Jelena MILOVIĆ
Osnivač škole je Grad Pula, a učenici dolaze iz cijele Istre (snimio Danilo MEMEDOVIĆ)

Osnivač škole je Grad Pula, a učenici dolaze iz cijele Istre (snimio Danilo MEMEDOVIĆ)


Grad Pula u proračunu za 2023. godinu osigurao je sredstva za izradu projektno-tehničke dokumentacije za dogradnju Škole za odgoj i obrazovanje na Monte Zaru, priopćili su ovog tjedna iz Komunalne palače, te obrazložili da bi se time i u ovoj školi nastava mogla odvijati u jednoj, jutarnjoj smjeni. Detalje o potrebama proširenja potražili smo u samoj ustanovi.

U ovom trenutku u Školi za odgoj i obrazovanje Pula školuje se 101 učenik u 20 razrednih odjela, a u najavi je još upisa učenika. Već dugo u potpunosti popunjavaju kapacitet prostora, u kojem više nema mogućnosti bolje iskoristivosti.

Potrebe su sve veće, škola sve manje u mogućnosti da ih zadovolji, a sve su to razlozi zbog kojih se vrlo skoro kreće s idejnim planom proširenja školske zgrade, čime bi se dobile i nove prostorije. Sve bi trebalo ići preko europskih fondova, sve bi   trebalo biti gotovo do 2025. godine, a detaljnije nas je o svemu informirala dugogodišnja ravnateljica ove škole Višnja Popović.

Cjelodnevna nastava

- Mi radimo u dvije smjene, a riječ je o djeci s teškoćama. Na taj način radimo već 65 godina. Ja sam već osmu godinu na mjestu ravnateljice i cijelo to vrijeme molim da se o tome povede računa, a i moje prethodnice su radile isto. Grad nema novca za samostalno to odraditi, ali postoje europski fondovi. Na veliku sreću, postoji sadašnja gradska uprava: jako pohvaljujem Upravni odjel za društvene djelatnosti i mlade i njegovu pročelnicu Ivanu Sokolov te gradonačelnika Filipa Zoričića koji su bili kod nas u posjeti i shvatili kolike su potrebe. Mi više nemamo iskoristivog prostora, treba nam prostor, a rad u dvije smjene je za djecu s posebnim potrebama doista nešto što ne bi smjelo postojati. Nije niti za ostalu djecu, a kamoli za ovakvu djecu, veli Popović.

Višnja Popović"Nadamo se sredstvima iz EU fondova" - ravnateljica Višnja Popović

Saznajemo kako se kreće s prvom fazom, a koja podrazumijeva idejno rješenje, odnosno idejni projekt. Škola se planira proširiti prema igralištu. Naime, postojeća zgrada, stara 123 godine, u svom prvotnom obliku prostirala se i preko današnjeg igrališta, a u sadašnjem obliku ostala je nakon savezničkog bombardiranja. Sedamdesetih godina prenamijenjena je u današnju ustanovu.

- Igralište je u potpunosti nesvrsishodno. Ako je sunce više od pet minuta, djeca ne mogu izdržati na tom betonu. Kad puše bilo koji vjetar, vrlo je hladno. Do smiraja dana ne može se izlaziti na to igralište, a tada naših učenika više nema u školi. Imamo i puno učenika koji imaju dodatnih zdravstvenih poteškoća, zbog kojih i ne smiju na sunce.

Dogradnja je predviđena na sadašnjem školskom igralištuDogradnja je predviđena na sadašnjem školskom igralištu (snimio Danilo MEMEDOVIĆ)

Koristimo naš senzorni vrt, (izgrađen 2019. godine, a s više od 220 tisuća kuna financirala ga je Zaklada turske Vlade, op. a.), gradske parkove i grad kao našu vanjsku učionicu, ali za sve što moramo imati i za buduću cjelodnevnu nastavu nemamo prostora, opisuje Popović uvjete u kojima djeluju. Naime, srednjoškolci koji pohađaju nastavu u ovoj ustanovi u popodnevnim satima nemaju prijevoz, a budući da dolaze iz cijele Istre, to je dodatan problem. Osim toga, ova škola nema kabinete, a potrebe strukovne škole to zahtijevaju, jer su postojeće učionice namijenjene osnovnoj školi.

Ugradnja lifta

- Dovijamo se maksimalno koliko možemo, pretačemo iz šupljeg u prazno. Srećom, došli smo do gradske vlasti koja razumije naše probleme, uz nas je i ide s nama. Zbog toga sam beskrajno sretna zbog svih nas: učenika i djelatnika ove škole te roditelja. Nadam se da ćemo već do kraja siječnja ustanoviti tko će odrađivati tu priču, a kao stručnjaci sastat ćemo se već sljedeći tjedan da bismo odredili koje su nam točno potrebe jer ne želimo megalomaniju, ali ako sad to napravimo, to je to. Ako se ulaže, da se ulaže kako treba. Preduvjet cijele priče je bilo uvođenje lifta, što je prethodna gradska vlast i učinila 2019. godine, što nam je omogućilo da u potpunosti uđemo u našu zgradu jer imamo djecu s invalidskim kolicima koji tu zgradu nisu u potpunosti mogla koristiti. Imamo vanjske učionice u prizemlju, ali kada je trebalo ući u zgradu, nosili smo ih na rukama, veli Popović. Naglašava da im sad treba više prostora da bi uopće zadovoljili velike potrebe koje su pred njih postavljene. "Da nam se upiše samo tri učenika, mi ne bismo znali gdje s njima", slikovito nam tumači.

škola za odgoj i obrazovanjeŠkola ima 20 razreda i 101 učenika

Ministarstvo znanosti i obrazovanja donijelo je odluku vezanu za proširenje školskih zgrada i naputak kako to treba izgledati, a traže idejni projekt koji će, nakon što bude odabran, izraditi neki od arhitektonskih ureda. Škola će staviti svoje prijedloge na papir, Grad odraditi dio s javnom nabavom, a nakon toga će ravnateljica i gradonačelnik otići do Ministarstva, dati na uvid idejni projekt te će se u konačnici Grad kandidirati za sredstva europskih fondova.

- Ja mislim da smo mi dobri kandidati za EU fondove, jer smo posebna ustanova za djecu s poteškoćama. Iako to neće biti sutra, veselim se svemu tome. Iskreno se nadam da smo kandidati za stopostotni iznos, podijelila je s nama očekivanja o ovom projektu Popović. U cijeli ovaj projekt, smatra ravnateljica, pozvani su da stanu iza njih, ne samo iz Grada i resornog ministarstva, već i iz Istarske županije.

- Mi imamo djecu iz cijele Županije i dok je naš osnivač Grad Pula, korisnici dolaze iz cijele Istre. U ovakve strukturne i velike projekte svi trebamo biti uključeni, smatra ona.

Vrijedni radnici

- Nova zgrada koja bi se prostirala na površini od 375 četvornih metara po etaži bila bi na prostoru današnjeg igrališta. U prizemlju bi bile veće učionice za produženi stručni postupak, gdje ima više djece, kao i kabineti za rehabilitaciju. Rehabilitacijski postupci su za učenike obvezni i neophodni, a trenutno poprilično improviziramo po tom pitanju. Na prvom katu bi trebale biti učionice i na kraju tog dijela knjižnica, a na sljedećem katu, budući da sad imamo vrlo malu blagovaonicu, bila bi blagovaonica u kojoj bi istovremeno mogla jesti sva djeca, što sada nije slučaj. Kabineti za srednju školu bili bi smješteni na posljednjem katu, a treba nam šest učionica i isto toliko kabineta, opisuje nam budući izgled i namjenu prostora Popović.

Senzorni vrt otvoren je 2019. godine Senzorni vrt otvoren je 2019. godine

U ovoj je školi 16 razrednih odjela osnovne škole i četiri razreda srednje škole. Srednjoškolski programi su strukovni i u njima se školuju učenici za pomoćna zanimanja u ugostiteljstvu, poljoprivredi i strojarstvu.

- Naši se učenici dosta dobro zapošljavaju i to najčešće tamo gdje idu na praksu. Pokazali su se kao iznimno vrijedna djeca i vrijedni budući radnici, objašnjava naša sugovornica. Osnovna škola ima program uz individualizaciju i osnovnoškolski program za životne kompetencije. Broj učenika po odjeljenjima se razlikuje. Negdje je to po pet, šest učenika, ali nema pravila.

- To je mogućnost da prihvatimo nove učenike. Kad dobijem upit roditelja koji želi upisati svoje dijete kod nas, ne znam kako bih odbila to dijete i roditelja. Mislim da je odbijanje takvog djeteta nedopustivo. Ono nema alternative. Mi smo otvoreni za sve i kod nas se djeca upisuju kroz cijelu školsku godinu, kad god postoji potreba za time, kaže Višnja Popović.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter