22. ZLATNI LAV

SVEČANO OTVOREN MEĐUNARODNI FESTIVAL KOMORNOG TEATRA U UMAGU : Manifestiranje ljubavi nas čini kakvima jesmo

| Autor:  Sanja BOSNIĆ
Maja Poljanec Nemec u prizoru iz predstve (snimila: Sanja Bosnić)

Maja Poljanec Nemec u prizoru iz predstve (snimila: Sanja Bosnić)


Međunarodni festival komornog teatra Zlatni lav u Umagu sinoć je u svojoj 22. ediciji pod naslovom "Festival žudnje" svečano otvoren u Umagu. Na maloj sceni Kazališta "Antonio Coslovich" prvu se večer umaškoj publici predstavilo Slovensko narodno gledališče Nova Gorica u kooprodukciji s Teatrom na konfini s predstavom "Avgust" (August) u režiji Mihe Nemeca nastaloj prema tekstu književnika Hermana Hessea. Izvedbu su također kreirali kostimografkinja Bjanka Adžić Ursulov i dizajner svjetla Peter Uhan.

Ljubav kao prokletstvo

Na malom odru, teatra male scene, odvija se tijek monodrame gdje publiku kroz predstavu vodi naratorica Maja Poljanec Nemec, a povremeno uskaču i redatelj Miha Nemec te glazbenik Tomi Novak. Maja, prepričava bajku (prijevod Jaroslava Novaka), o životu dječaka Augusta prateći njegov život od rođenja do smrti. Zaplet priče započinje kada Augustova majka, udovica, bira sinu za kuma tajanstvenog susjeda koji ga ne može bogato darivati jer je presiromašan, ali joj može ispuniti jednu želju za njenog sinčića. Ona poželi da ga svi ljudi vole, obožavaju, i time ga je ustvari proklela jer je njemu oduzeta prilika, pa mu se urušio sav sustav vrijednosti, dobrote, čestitosti, vjernosti… lišilo ga ljudskosti. Starenjem ne nalazi sreću u tome, već ga slama i na razvalinama emocija traga u nutrini svoga srca za djelićima istine o iskrenoj ljubavi koja se krije u svima nama i koja nas čini onakvima kakvima jesmo, a ne kakvima želimo biti.

Fizička i materijalna kušnja

Čitavo vrijeme pripovijedanja Maja Poljanec Nemec se dinamično kreće na odru, vještim transformiranjem uloga u ključne osobe iz Augustova života, uz asistenciju Mihe Nemeca i Tomija Novaka, pa na taj način ova komorna forma i monodrama izlazi iz okvira klasične forme. Cijelo vrijeme trajanja predstave Maja oblikuje glinu u posudi, a glina kao Zemljani element simbolizira fizičku i materijalnu kušnju kojoj smo izloženi u svakodnevnici. Ona je simbol majčinskog djelovanja i odražava ga u njegovim izražajnim oblicima. Služeći se ovom metaforom kao obrascem, Maja publici približava tegobne misli i bolna duhovna stanja Augusta, sazrijevanje, što je dodatno popraćeno glazbenom kulisom koja naglašava dramatičnost njegove potrage za iskrenom ljubavlju. No, čini se da u prečestom ponavljanju ili prenaglašavanju nekih scena i stanja Augustova preobražaja, iz voljenog bića u biće koje voli, publika nije dovoljno doživjela dubinu njegove nesretne sudbine.

Publika je glasovanjem predstavi dodijelila ocjenu 4,34.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter