ZAGREB

Retrospektiva Otara Iosselianija u kinu Tuškanac

| Autor: Hina
(Hina/EPA)

(Hina/EPA)


Zagrebačko kino Tuškanac od 22. do 29. travnja premijerno predstavlja retrospektivu gruzijsko-francuskog redatelja Otara Iosselianija, kojom obuhvaća svih trinaest autorovih restauriranih dugometražnih igranih filmova.

Kako je najavljeno, riječ je o filmašu čija filmska idiosinkratičnost izmiče standardnim kategorizacijama i čija se poetika temelji na nizanju svakidašnjih situacija, tematiziranju društvenih uloga i bizarnih karaktera. 

Retrospektivu nazvanu "Harmonične disonance Otara Iosselianija u kinu Tuškanac" otvara humorna drama "Zbogom, jadnici" (1999), ovjenčana nagradom FIPRESCI na dodjeli Europskih filmskih nagrada, ujedno i jedan od najpoznatijih redateljevih filmova. 

"Epizodično dramaturški strukturirano ostvarenje naizgled bez zapleta, ležerno je, šarmantno, ali i dovoljno ozbiljno te inteligentno koncipirano djelo koje se duhovito bavi položajem francuskog radništva na nižim razinama društvene ljestvice", ističe se u najavi.

Slijede socijalna drama "Opadanje lišća" (1966), opservacije o ljubavi, radništvu i birokraciji, čiji je adut i dojmljiva atmosferična fotografija Abessaloma Maisuradzea te komedija "Jesenski vrtovi" (2006), satirički osvrt na svijet visoke politike i asocira na filmove Jacquesa Tatija, ali i na bunjuelovsku satiru.

Tu su i humorna drama "Lov na leptire" (1992), ovjenčana dvjema nagradama u Veneciji, nepretenciozan, angažiran film koji "polazi od humanizmom natopljenog prikaza provincijskog seoskog života i prerasta u uvjerljivu moralističku priču o prolaznosti tog života."

Publika će imati priliku vidjeti i "Chantrapas" (2010), djelo u kojem je moguće prepoznati autobiografske detalje autora, u Veneciji nagrađenu humornu dramu "Razbojnici, poglavlje VII" (1996), i "Pastoralu" (1975),  priču o susretu dviju skupina ljudi različitih kulturnih i mentalitetnih zaleđa te posljednji film koji je Iosseliani snimio prije odlaska u Francusku.

Prikazat će se i crnohumorna satirična komedija "Zimska pjesma" (2015) te humorne drame "Bio jednom jedan drozd" (1970) i "Ponedjeljak ujutro" (2002), nagrađena na Berlinaleu, koja se bavi temama monotonije radničkog života, kao i egzistencije uopće te "I bi svjetlost" (1989), priča o propasti jedne civilizacije i kulture.

Retrospektivu Otara Iosselianija (Tbilisi, 1934.) zatvaraju krimi-komedija "Ljubimci mjeseca" (1984), nagrađena u Veneciji, duhovit i oštrouman prikaz klasnih i društvenih odnosa te humorna romantična drama "Priča o stvarima" (1961), njegov diplomski film pod mentorstvom Aleksandra Dovženka, koji je bio bunkeriran na punih 15 godina.
 

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter