Kazalište Knap

Porečka predstava Kad-tad u petak gostuje u Zagrebu

| Autor: Glas Istre
(Foto: Pučko otvoreno učilište Poreč)

(Foto: Pučko otvoreno učilište Poreč)


Ovoga petka, 13. rujna,  predstava Kad-tad putuje u hrvatsku prijestolnicu te će u kazalištu Knap zaigrati svoje drugo, veliko gostovanje. Predstava Kad-tad nastala je u produkciji Pučkog otvorenog učilišta Poreč i u autorstvu Davida Belasa, ujedno i redatelja predstave, te Suzane Rupenović i Darija Filipovića, koji uz Barbaru Munjas tumače likove ove komične melodrame.

Premijera u kazalištu Poreč dogodila se u ožujku 2021. godine te je, nakon nekoliko porečkih izvedbi, na proljeće 2023. predstava doživjela i svoje prvo gostovanje, i to u Istarskom narodnom kazalištu u Puli.

(Foto: Pučko otvoreno učilište Poreč)(Foto: Pučko otvoreno učilište Poreč)

Kad-tad predstava je koja kroz komediju preispituje pojam sinkroniciteta i neobjašnjivih podudarnosti kojima svjedočimo u životu. Priča o povezanosti i mogućem zaljubljivanju Helle Rupenske i Artura Kralja prati jedan tipičan dan u njihovim životima. Dan je to kada se njih dvoje sasvim slučajno upoznaju na tramvajskoj stanici čekajući sedmicu, posljednji tramvaj prije noćnih linija i početka novog dana.

Hella je profesorica koja istražuje pojam zla kroz književnost te piše autobiografski roman koji nikada neće objaviti. Artur je uspješan glumac u krizi identiteta što se očitava kroz vrludanje među svim likovima koje je ikad odigrao u svojoj bogatoj karijeri. Treće lice je voditeljica radija Sinkro koja poput sveznajućeg pripovjedača čarobnog radija komentira događaje i daje impulse za daljnji razvoj priče. Sve se isprepliće u na prvi pogled neobaveznom razgovoru dvoje stranaca.

David Belas, voditelj i pokretač porečkog dramskog studija Čin, čin, nakon prve producirane predstave studija 2019. započeo je s individualnim radom s dvoje glumaca, Dariom Filipovićem i Suzanom Rupenović. Belas se prisjeća tih prvih izdvojenih susreta, koji su ujedno bili začetak uspješne i snažne buduće predstave: „Predstava je nastala je spregom/susretom jakih osobnosti koje su odlučile krenuti u nepoznatu avanturu usprkos okolnostima. Bio je to prosinac davne 2019. godine.

(Foto: Pučko otvoreno učilište Poreč)(Foto: Pučko otvoreno učilište Poreč)

Nakon redovitih proba razvila se žustra rasprava, krenula je ulicom na putu do omiljenog kafića, inače baze polaznika studija, Cornera. Rasprava, koja se vodila između Suzane i Darija, govorila je o pojmu istine, odnosno ima li je uopće, postoji li jedna istina ili je istina relativna. To su one rasprave u zoni, brze, lucidne, na potenciju. Ja nisam sudjelovao, već afirmirao – to je prva proba buduće predstave.“

David Belas nastavlja, opisujući početak 2020. godine: „Nakon Nove godine počeli smo se
okupljati na radu oko novih materijala, iz te nove četiri probe nastala su dva koncepta koja su se ostvarila, materijalizirala i postala predstave (Crtež Davida Belasa i Kad-tad). Istovremeno smo radili i druge projekte, gostovanje prve predstave studija Ma šta? u Puli (kazalište Dr. Inat), pripreme za festival Zlatni Zub i slično. Dobar ritam i atmosferu naglo je prekinula panika zvana COVID. Nakon nekog vremena potrebnog da se saberemo, odlučili smo raditi dalje u komornim, dopuštenim uvjetima.“

U nastanku predstave Kad-tad nemjerljivo se ističe i uloga Vesne Stilinović, inače
umirovljene akademske glumice, koja je mlade glumce na sebi svojstven način inicirala u
procesu stvaranja, a redatelju Belasu bila čvrst oslonac i svjetlo na putu. Iako živi u Zagrebu te je u tijeku nastanka ove predstave postepeno i izgubila vid, Vesna Stilinović autore je pratila na svakom koraku, osjećala, sve vidjela i pomagala.

(Foto: Pučko otvoreno učilište Poreč)(Foto: Pučko otvoreno učilište Poreč)

Važno je spomenuti i ulogu Barbare Munjas, glazbenice, članice dramskog studija Čin, čin i novopečene majke za vrijeme stvaranja predstave. Belas opisuje: „Ona je napravila glazbu za predstavu, a kasnije je osmislila i svoju ulogu radija Sinkro koji svira uživo i daje impulse za daljnji razvoj priče na predstavi.“

Uvidjevši poseban entuzijazam autora, ali i posebnost ideje predstave, Belas dalje nastavlja o svima koji su na različite načine sudjelovali u njezinom stvaranju, oblikovanju i
poboljšavanju: „Kada smo 'zakuhali predstavu', po putu su nam se pridružili i pomogli nam i drugi izvanredni pojedinci, umjetnici, da dodaju ono što nedostaje, poput Ivana Arnolda, Eni Jekić, Valtera Černeke, Ivana Pisaka, Lovre Čepelaka, Zorana Budije, Dee Curić… Na taj način predstava nastala u Poreču u potpunosti autorska, na što smo posebno ponosni.“

(Foto: Pučko otvoreno učilište Poreč)(Foto: Pučko otvoreno učilište Poreč)

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter