KAZALIŠNI FESTIVAL OTVOREN U ROJCU

PUF: Soba portreta i Kome ljeto zvoni Vedrana Štimca

| Autor: Mladen RADIĆ


U Dnevnom boravku Rojca preksinoć je otvorena izložba pulskog umjetnika Vedrana Štimca "Soba portreta", a u unutrašnjem dvorištu predstavljena je njegova intervencija u prostoru "Kome ljeto zvoni" čime je otvoren 26. PUF - pulski kazališni festival.

Izložba "Soba portreta" donosi digitalne printeve u boji koji su rađeni prema crtežima tušem, a prikazuju niz poznatih ličnosti.

- To su portreti koje Štimac prikazuje na svoj način. On prikazuje portrete spojem samog portreta koji je najčešće preuzet prema nekoj poznatoj fotografiji tog lika, od Karla Rojca, Che Guevare, Cervantesa itd. Taj lik koji je preuzet ili prema nekoj poznatoj fotografiji ili slici odnosno portretu, Štimac spaja s dijelom te osobe te umjesto crta lica nalazimo detalje koji se odnose na djelovanje te osobe u društvu, ovisno čime se bavila. Tako da je to jedan zanimljiv spoj grafičkog dizajna, crteža, ilustracije... Neki su vrlo sadržajni, neki portreti sadrže te beskonačne prostore unutar kojih prolazimo niz detalja o životu te osobe, nekakve male biografije tih ljudi sadržane u jednom portretu, kaže povjesničarka umjetnosti Tina Širec Džodan koja je otvorila izložbu.

Vedran Štimac je već održao sličnu izložbu u Dnevnom boravku Rojca, koju je sada dopunio.

(Snimio Duško Marušić Čiči)

Njegova instalacija "Kome ljeto zvoni" sastojala se od dvije plahte koje su visjele sa zadnjeg kata Rojca te su se spajale s dvije plastične ležaljke i dva suncobrana.

- Rad aludira na komercijalizaciju naših prirodnih resursa i na masovni turizam kojem podliježu naše obale i naši gradovi i mjesta, a istovremeno upućuje na Rojc kao sjecište različitih kultura, medija, stvaralaštva itd. U kontrastu je s bijegom iz kulture u komercijalizaciju zbog preživljavanja izazvanog dodatno ovom situacijom s Covidom, kaže Širec Džodan.

(Snimio Duško Marušić Čiči)

 Intervencija "Kome ljeto zvoni" u suštini predstavlja i komunicira na neki način bijeg kulturnih radnika iz kulture, zbog nemogućnosti nekih adekvatnih životnih i egzistencijalnih uvjeta, u turizam kao nešto što ih jedino može prehraniti ljeti u primorskim gradovima. Plahte se spuštaju s prozora Rojca kao epicentra pulske kulture ka ležaljkama i suncobranima koje simboliziraju gospodarstvo koje se temelji na monokulturi turizma, kaže Štimac.

Instalacija je uklonjena a izložba se može razgledati do 30. studenog.

(Snimio Duško Marušić Čiči)(Snimio Duško Marušić Čiči)(Snimio Duško Marušić Čiči)(Snimio Duško Marušić Čiči)(Snimio Duško Marušić Čiči)(Snimio Duško Marušić Čiči)

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter