Iako su optimistične prognoze i očekivanja, temeljene na sasvim solidnim brojkama u ranoj fazi ili bolje rečeno u turističkoj predsezoni, govorile da bi Zračna luka Pula mogla dohvatiti magičnu brojku od čak 600 tisuća putnika - to se ipak nije dogodilo. Međutim, ostvareni rezultat, u kojem je lani zabilježeno 595.812 putnika ili čak 36,5 posto više nego godinu dana ranije, svakako vrijedi zabilježiti.
Produžena sezona
Direktor Zračne luke Pula Svemir Radmilo procjenjuje da je prošla sezona bila odlična, i to, kako kaže, u svakom pogledu.
- Uspjeli smo i produžiti sezonu letenja, tako da su neki ranije počeli i kasnije završili svoje prometovanje na Zračnu luku Pula. Posebno treba istaknuti činjenicu da je Eurowings nastavio povezivati Pulu i Düsseldorf i tijekom zimskih mjeseci, tako da smo i danas dvaput tjedno, i to četvrtkom i subotom, povezani s Düsseldorfom, kaže Radmilo.
Što se tiče planova i očekivanja za 2018. godinu, direktor pulskog aerodroma kaže da za ovu sezonu očekuju daljnji porast broja putnika, i to za nekih 15 posto. Drugim riječima, u 2018. godini bi kroz Zračnu luku Pula trebalo prodefilirati 700.000 putnika, što unatoč prošlogodišnjim povećanju broja avio-operacija za nešto više od 20 posto, neće biti jednostavno ostvariti. Lani je ostvareno 9.288 operacija, a Radmilo očekuje da će ove sezone ta brojka premašiti deset tisuća.
- Zračna luka Pula je u 2017. bila povezana direktnim letovima s 53 destinacije. Očekujemo da ćemo u 2018. biti blizu 60 destinacija koje će izravno biti povezane s Pulom, odnosno s cijelom Istrom. Već u svibnju kreće direktni let zrakoplovne kompanije Volotea koja otvara novu liniju Pula - Nantes. EasyJet uvodi nove linije i to Pula - Milano, Pula - Basel, Pula - Liverpool i Pula - London Southend, kaže Radmilo.
Pomoć HTZ-a
I na kraju, spomenimo i podatak da još jedan veliki europski avioprijevoznik koji smo dosad često viđali na nebu iznad Pule na trening letovima dolazi kao redovni prijevoznik.
- Swiss otvara direktnu liniju Pula - Ženeva. I to sa zrakoplovom koji je u posljednje vrijeme često bio naš gost na školskim letovima, a sad će, uvjeren sam, dolaziti pun putnika. Riječ je o zrakoplovu CS100, kapaciteta 120 sjedišta. Ove godine imamo i najavu da će bivši Thomson, a sadašnji TUI UK, prometovati između Pule i London Gatwicka s Dreamliner-om, odnosno zrakoplovom Boing 787-800, kapaciteta 288 sjedišta. I njega očekujemo svakog utorka na našoj Zračnoj luci, zaključuje direktor Zračne luke Pula Svemir Radmilo.
Naporima koje u povećanje broja putnika ulažu hrvatske zračne luke pridružila se i ove godine Hrvatska turistička zajednica koja zajedno s partnerima sudjeluje u strateškom projektu udruženog oglašavanja. Sve bi to trebalo rezultirati duljom sezonom letenja te većim brojem avioprijevoznika i letova u domaćim zračnim lukama.
Udruženo oglašavanje HTZ-a u ovoj godini naglasak stavlja na suradnju s avioprijevoznicima i stranim organizatorima putovanja za pred i posezonu, što je označeno i strateškim projektima, za što su zainteresirani zahtjeve mogli poslati na javni poziv koji je završen s krajem prošle godine. Kako saznajemo, na taj je poziv stiglo više od 60 kandidatura, odnosno zahtjeva. Temeljem toga i informacija s terena, Turističko vijeće HTZ-a je u okviru predviđenog proračuna, koji je nešto veći od 30 milijuna kuna, pred potpisivanjem ugovora s izabranim partnerima. Imena avioprijevoznika i touroperatora s kojima će potpisivati ugovore još nisu objavljena, ali iz HTZ-a kažu da će 70 posto predviđenog iznosa za to ove godine ići za marketinšku suradnju s avioprijevoznicima, dok se ostatak odnosi na touroperatore i njihovo proširenje programa, nove linije i kampanje.
Kako doznajemo, najviše zahtjeva za udruženim oglašavanjem stiglo je s tržišta Njemačke, Ujedinjenog Kraljevstva, Skandinavije, Beneluxa, Francuske, Poljske, Rusije, Španjolske i SAD-a. (Leonid SLIJEPČEVIĆ)