HOTELSKE KUĆE NAJAVLJUJU ODLIČNU POSEZONU

Veljko Ostojić, direktor HUT-a: PROCJENJUJE SE DA ĆE OKO 90 POSTO HOTELA NASTAVITI S RADOM I U RUJNU

| Autor: Milan PAVLOVIĆ
(Snimio Duško Marušić Čiči)

(Snimio Duško Marušić Čiči)


Iz Hrvatske udruge turizma javljaju da najveće hotelske kuće u Hrvatskoj, temeljem aktualnog stanja rezervacija, najavljuju odličnu posezonu, naročito rujan. Iako će se završetkom školskih praznika u Hrvatskoj i nama najznačajnijim emitivnim zemljama početi značajnije smanjivati broj gostiju u obiteljskom smještaju i kampingu, najave za hotelski smještaj su odlične.

- Posebno veseli povratak grupa, neovisno radi li se o eventima, kongresima ili putovanjima od posebnog interesa. Pažljiva priprema, sukladno epidemiološkim uputama dobivenim od strane nacionalnog i lokalnih stožera civilne zaštite, ključ je uspješne provedbe boravka većih grupa turista. Procjenjuje se da bi temeljem tržišnog interesa oko 800 hotela, odnosno 80 do 90 posto od broja sada otvorenih objekata, nastavio raditi i tijekom rujna te tako dodatno poboljšati do sada ostvarene rezultate, izjavio je tim povodom Veljko Ostojić, direktor HUT-a.

Izlazak iz krize

Sjajni rezultati ostvareni ovog kolovoza, kao i ove najave dobre posezone daju nadu da je, kad je ova grana gospodarstva u pitanju, ono najgore ipak već za nama i da smo krenuli putem oporavka. Takvog je mišljenja i predsjednik Uprave pulskog Unilinea Boris Žgomba koji smatra da je i prije konačnog podvlačenja crte pod ovu sezonu vrijeme da se planira ona naredna.

- Evidentno je da mi danas polako izlazimo iz Covid krize, da se turizam oporavlja i da će, ako ne bude nekih većih epidemioloških iznenađenja na koje ne računamo, druge godine već narednog ljeta biti u prilici doći do visoke faze oporavka. Kad pričamo o narednim koracima ključno je i dalje voditi računa o držanju pod kontrolom epidemiološkog stanja, nastaviti podizati postotak procijepljenosti stanovništva i sve ostalo što medicinska struka radi, dok s turističke strane držim da u narednom periodu trebamo veoma snažno ići u promociju Hrvatske. Mi smo ovog ljeta u jednom kraćem razdoblju imali veliku navalu gostiju što je djelom rezultat promidžbe, a dijelom je za to zaslužna situacija u konkurentskim zemljama. Iduća godina će vjerujem biti značajno drugačija i u njoj će svi moći raditi bez problema, što znači da će se "gladni" vratiti na tržište i otkinuti što veći dio turističkog kolača. Naša zadaća je stoga napraviti jako puno na promociji destinacije, ali i na boljoj prometnoj povezanosti u zračnom i svim ostalim prometnim vezama. Treća stvar je pozabaviti se unutarnjim planom, organizacijom radne snage, te organizacijom i kvalitetnijim radom na destinacijama jer ne možemo prijeći preko pretpostavke da su nas ove dvije godine na žalost koštale i kvalitete. Stoga 2022. mora biti i godina povratka kvaliteta u naš turizam, a ne samo kvantiteta. Ja očekujem jednu godinu koja će biti blizu 2019. i koja će nas ponovno dovesti u normalne okvire poslovanja, kaže Žgomba.

Ulaganje u kvalitetu

Da je rad na kvaliteti jedini ispravni put kad je u pitanju budućnost istarskog i hrvatskog turizma mišljenja je i direktor HUT-a.

- Situacija s pandemijom je pokazala da je ulaganje u kvalitetu dugoročno jedini ispravan put. Već nekoliko godina se pokazuje, a ove je godine to dodatno istaknuto, da su najpopunjeniji objekti koji imaju 4 ili 5 zvjezdica. To pokazuje da su kvaliteta, profesionalnost turističkih djelatnika i suradnja na svim razinama recept koji jamči uspjeh u budućnosti, kaže Ostojić.

Od ukupnog broja gostiju koji su ovog ljeta odmarali u Istri, procjenjuje se da ih je barem 20 tisuća s godišnjim prihodima između 100 i 200 tisuća eura. S dolaskom takvih gostiju značajno rastu i prihodi turizma jer se radi o turistima koji dnevno troše po tisuću eura samo na smještaj te u pravilu još bar toliko novca na restorane, suvenirnice, zabavu i izlete. U luksuznim istarskim vilama i hotelima s pet zvjezdica ima i milijardera, odnosno gostiju koji su prije pandemije najčešće odlazili na egzotične destinacije poput Sejšela, Tajlanda, Meksika ili Floride. No i te navike su se očito u pandemiji promijenile pa je danas Istra uz bok, a po epidemiološkoj situaciji i ispred, luksuznih ljetnih europskih destinacija koje privlače takve goste poput Toskane ili Provanse.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter