U osmom razredu se uz sudjelovanje na gradskom, županijskom i državnom natjecanju iz fizike uz mentorstvo učiteljice Ivane Staraj, Aron prijavio i na gradsko natjecanje iz geografije i povijesti uz mentorstvo učiteljica Tine Knapić i Kristine Pavletić Prodan
Aron Vivoda: osmaš kojeg zanima astrofizika (Snimila Gordana Čalić Šverko)
Buzetski osmaš Aron Vivoda osnovnoškolsko obrazovanje zaokružio je značajnim postignućem, osvajanjem prvog mjesta na županijskom natjecanju iz fizike. U cijeloj ovoj korona zbrci upravo mu je taj nastavni predmet bio nit vodilja.
U međuvremenu je sudjelovao i na državnom natjecanju iz fizike, a za petnaestak dana očekuju ga upisi u srednju školu. Na prvom mjestu njegove Top liste srednjih škola zagrebački je MIOC, ali otkako je čuo da pazinska srednja škola Jurja Dobrile otvara novi smjer - prirodoslovno-matematičku gimnaziju, Aron je počeo intenzivno razmišljati i o toj mogućnosti. Što god izabere, zasigurno će dati sve od sebe jer oni koji ga poznaju kažu - samo nebo mu je granica.
- Lijepo je biti razrednica razreda u kojem se nalazi poseban svestran i ambiciozan učenik poput Arona, ali još je ljepše takvog jednog velikog logičara imati na satu matematike, kaže Ljiljana Kajin, Aronova razrednica, učiteljica matematike i zemljopisa u Osnovnoj školi "Vazmoslav Gržalja" Buzet, te dodaje da je Aron učenik koji aktivno sudjeluje u obradi nastavnog gradiva, utvrđivanju i raspravama te daje svoje primjedbe. Teži originalnosti, pronalazi svoj put do rješenja zadataka i nikada ne odustaje.
Iz perspektive svoje četrdeset godišnje učiteljske karijere kaže da su ovakvi učenici poput Arona nadasve rijetki.
Mladi Buzećan prvo je prigrlio matematiku i to od malih nogu čim je naučio prve brojke, zbrajanje i oduzimanje, a zatim je upoznao fiziku pri čemu je veliku ulogu odigrao stariji brat Eric Andreas.
- Čim je na zagrebačkom PMF-u upisao fiziku-istraživački smjer gdje je ove godine i diplomirao, Eric Andreas počeo mi je govoriti da je fizika većinom matematika, ali još i zabavnija i tako mi je otvorio nove vidike. Gledao sam na YouTube video zapise o fizici, sudjelovao u nekoliko radionica, i fizika se doista pokazala zabavnom. Trenutno su mi posebno zanimljive astrofizika i kvantna mehanika, povjerio nam je Aron.
Mladi buzetski fizičar od početka svog osnovnoškolskog školovanja pokazuje zainteresiranost za sve predmete, a posebno za matematiku. Svoju zavidnu natjecateljsku karijeru započeo je u četvrtom razredu kod učiteljice Jasne Mik kada je sudjelovao na gradskom natjecanju iz matematike. Iste godine sudjelovao je i na međunarodnom matematičkom natjecanju "Klokan bez granica" i Festivalu matematike gdje je postignuo zapažene rezultate, a na tim natjecanjima okušao se i u petom i šestom razredu.
Paralelno s time sudjelovao je i na gradskom i županijskom natjecanju iz matematike uz mentorstvo učiteljica matematike Ljiljane Kajin i Gordane Božić. U petom, šestom i sedmom razredu sudjelovao je i na gradskom i županijskom natjecanju iz informatike uz mentorstvo učiteljice Mateje Činko.
U osmom razredu se uz sudjelovanje na gradskom, županijskom i državnom natjecanju iz fizike uz mentorstvo učiteljice Ivane Staraj, Aron prijavio i na gradsko natjecanje iz geografije i povijesti uz mentorstvo učiteljica Tine Knapić i Kristine Pavletić Prodan. Uza sve poteškoće koje je donio Covid -19 u sedmom i osmom razredu, Arona nije napustio natjecateljski duh.
Prema broju natjecanja ispalo bi da mu je na prvom mjestu matematika ili informatika u kojoj je tri godine zaredom sudjelovao na natjecanju sa značajnim uspjehom, posebice u petom razredu kada je zauzeo prvo mjesto u županiji. Uz ova područja, u osmom razredu se okušao u geografiji i povijesti, no ipak je prevladao njegov interes za fiziku.
O uspješnom učeniku objavili su i priču na školskim mrežnim stranicama gdje su spomenuli i Aronovo višegodišnje sudjelovanje u programima Znanstveno-edukacijskog centra u Višnjanu, sudjelovanje u Mladim znanstvenicima koje je tada vodila učiteljica fizike i kemije Gabriela Isakagić. S "pravom" fizikom upoznao se u sedmom razredu, a danas ističe da su mu, zapravo, učiteljice Leana Dobša, a kasnije i Mia Žudić, pomogle da ozbiljno shvati fiziku. Nakon toga više nije bilo dvojbe, fizika je kod njega zauzela prvo mjesto.