Prema istraživanju ADAC-a, najtraženije i najzanimljivije destinacije bit će one s dobrom i jakom plažnom ponudom, za što se izjasnilo 22 posto ispitanih Nijemaca, a slijedi aktivan odmor (16 posto) i gradska putovanja (13 posto)
Istra je lani bila prvi europski izbor Bavaraca u kamping segmentu (snimio Milivoj MIJOŠEK)
ADAC, njemački automobilski klub s više od 16 milijuna članova, objavio je putem PIN programa iscrpno istraživanje o mogućoj potražnji Nijemaca za europskim destinacijama u turističkoj 2023. godini. Rezultati istraživanja govore da usprkos brojnim opterećenjima recesijom, energetskom krizom, pandemijom te ratu u Ukrajini, zanimanje Nijemaca za turističkim putovanjima ostaje jednako visoko kao i ove godine.
- Ovo je za Hrvatsku jako bitan pokazatelj budući da Nijemci čine naše najbrojnije turiste. Europa će za Nijemce ostati i dalje u žiži interesa, dok će daleke destinacije i dalje padati. Najveće zanimanje Nijemaca ostaje na prvom mjestu i dalje Njemačka kao domaća destinacija, a slijedi na drugom mjestu Francuska i na trećem Italija. Hrvatska u izvješću nije spomenuta, iako je prema prošlogodišnjem istraživanju, Istra bila prvi europski izbor Bavaraca u kamping segmentu, tumači Jerko Sladoljev iz Top campinga u Poreču.
Prema istraživanju ADAC-a, najtraženije i najzanimljivije destinacije bit će one s dobrom i jakom plažnom ponudom, za što se izjasnilo 22 posto ispitanih Nijemaca, a slijedi aktivan odmor (16 posto) i gradska putovanja (13 posto). Najveći dio ispitanika članova ADAC-a, njih čak 56 posto, ove je godine koristilo turističke usluge, a 22 posto je putovalo čak i više puta nego 2021., prenosi Sladoljev.
- No, najvažniji je podatak da se 92 posto Nijemaca koji su putovali ove godine, neće odreći turističkih putovanja 2023. Po mišljenju svih ispitanika, najvažniji element u marketingu koji ih je posebno privlačio bio je fleksibilan pristup domaćina uvjetima knjiženja rezervacija, odnosno bukingu. Zanimljiva je i osviještenost mlađe turističke populacije, skupine od 18 do 24 godine, koja smatra da je održivost u turizmu najvažnija. No, najjači element potražnje i atrakcije kad je turizam u pitanju, kod čak 54 posto ispitanika je destinacija izvan masovnog turističkog prostora i ugođaja, ističe Sladoljev.
Sudeći prema ovim pokazateljima, dobro bi bilo da naši turistički poslenici, stratezi i marketing stručnjaci dobro prouče ovu studiju jer kako izgleda, njemački jezik će nam biti dominantan i naredne godine.